hephalump hephalump
397
BLOG

Dobry Start i plecak za 300 zł

hephalump hephalump Rodzina Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Tak się złożyło, że totalna opozycja o rządowych programach 500Plus i Dobry Start potrafi tylko marudzić i próbować pomniejszać ich znaczenie. Niedawno jeden taki polityk PO (chyba Szerba albo inny podobny pucuś) rozśmieszył mnie z telewizora tezą, że te 300 zł z programu Dobry Start to ledwie na plecak dla dziecka wystarczy.

Widać, że chłopina oderwany od rzeczywistości i o tym jak sobie rodacy radzą z gospodarowaniem realnych pieniędzy ze zwykłych pensji nie ma pojęcia. Pędzę więc mu i jemu podobnym wytłumaczyć, że zaradny ale nie rozrzutny rodzic za te 300 zł da radę kupić całą wyprawkę dla dziecka, a nie tylko plecak i worek na buty. Tak... Będą to rzeczy kupowane w marketach i dyskontach ale Dobry Start to nie zasiłek dla lansujących się znaczkiem firmowym na podeszwie buta młodych z większych miast.

Całkiem dobry (w mojej ocenie) plecak można kupić w cenie do 80 zł. A moje starsze dziecko i tak w ciągu roku szkolnego zużywa dwa plecaki (te droższe nie są trwalsze, nie w rękach mego dziecka). Tak więc po zakupie plecaka wystarczyło z tych 300 zł jeszcze na przyzwoite buty i strój sportowy na zajęcia wf (koszulka, spodenki).

W przypadku młodszego dziecka (pierwsza klasa)  wyprawkę kupowaliśmy (ja, żona i dzieci) wg listy podanej przez szkołę. Dużo drobiazgów ale... I tu też udało się zmieścić w 300 zł. A dzieci same wybierały jakie plecaki chcą.

Pdsumowujac

Jak ktoś dla dziecka jako wyprawkę kupuje najnowszego smartfona i markowe ciuchy z bijącym po oczach logo właściciela znaku towarowego to 300 zł będzie dla niego jak coś "na waciki". Ale dla kogoś kto do tej pory często był zmuszony do zaciągania "chwilowych" pożyczek na zakup wyprawki będzie to wręcz niesamowita ulga.

Ja to odbieram jako sygnał od państwa, że: docenia ono rolę rodziny i wysiłek jaki należy włożyć w wychowanie oraz kształcenie dzieci.


A tak przy okazji...

Wniosek o świadczenie Dobry Start złożyłem drogą elektroniczną (przez serwis banku) 1 sierpnia br. Samo złożenie tego wniosku wraz z wnioskiem o kolejną transzę 500+ zajęło mi 15 minut i pisałem o tym tu:

https://www.salon24.pl/u/hephalump/885607,e-urzad-dwa-wnioski-w-15-minut

A wczoraj (24 sierpnia) pieniądze były już na koncie.

Tak więc program Dobry Start działa i to szybko działa... Ale warto wnioski składać online.

Tylko totalnym marudom pozostaje narzekanie, że w ogóle trzeba składać jakieś wnioski i/lub że co roku trzeba je ponawiać.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo