JA-woJOWnik JA-woJOWnik
162
BLOG

Czy jeszcze ktoś wierzy w JOW ?

JA-woJOWnik JA-woJOWnik Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Idea jednomandatowych okręgów wyborczych jest powtarzana jak mantra przy wyborach samorządowych. Jedynym elementem JOW w samorządach jest tylko wybór wójta / burmistrza /prezydenta miasta... i to wszystko.

Samorządy wyłania się w ten sposób, że partie polityczne zakładają komitety wyborcze, oczywiście bezpartyjne, i te własnie komitety przygotowują listę kandydatów, zgodnie z ordynacją wybiera się...


Warto zastanowić się, czym jest samorząd, jakie są  uprawnienia radnych w zakresie tworzenia prawa. Bo jedynym elementem, w którym oni mogą wypowiadać się, jest tylko organizacja gminy. Czasem mogą przyjąć regulamin ale tylko w zakresie organizacji pracy. Nie jest to prawo w rozumieniu normy prawnej o charakterze państwowym...

Jedynym w moim przekonaniu źródłem prawa jest wola wyrażona przez całą społeczność państwa, przez jego obywateli. I jeżeli nie mogą wprost wypowiedzieć się na zadany temat - to czy rzeczywiście mają możliwość wypowiadania się za pośrednictwem osób, które wybierają na urząd posła do sejmu ?

Przecież kandydaci do sejmu są zgłaszani przez ich komitet wyborczy. Społeczeństwo może mnie wybrać, ale jeżeli mój komitet będzie występował tylko w jednym okręgu wyborczym - to już sama ordynacja wykreśla moje bierne prawo wyborcze z możliwości uzyskania mandatu posła...


Idea JOW jest przejrzysta. Kandydat na posła występuje do lokalnej społeczności w okręgu wyborczym z ofertą reprezentowania swoich wyborców na forum krajowym. Kandydat jest wybierany tylko w granicach jednego okręgu wyborczego a jego przynależność polityczna może być rekomendacją za skutecznością w działaniu. Ale w systemie JOW popularność partii w skali kraju nie przenosi się w żaden sposób na wynik wyborów w okręgu. W okręgu zwycięża tylko ten kandydat, który otrzyma największe poparcie wyborców w liczbie głosów oddanych na tego kandydata. I to jest właśnie siłą JOW.

Pozostaje jeszcze odpowiedzieć sobie na pytanie - kto jest rzecznikiem JOW dzisiaj...

I to jest najważniejsze pytanie - kto dzisiaj, w 2017 roku jest wiarygodny w kwestii jednomandatowych okręgów wyborczych do sejmu...


Co powiedzą doświadczeni politycy na temat JOW :


zobacz ten materiał: https://www.facebook.com/spolecznoscJOW/




strona główna:

www.jow.pl



2017 02 15, 0:40, [1750]


JA-woJOWnik
O mnie JA-woJOWnik

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest pochodną właściwych relacji społeczno-gospodarczych w państwie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka