domena publiczna
domena publiczna
m.porecki m.porecki
528
BLOG

Notka powitalna

m.porecki m.porecki Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 47

Długo się do tego przymierzałem. W końcu nie wytrzymałem. Nie mogłem dłużej biernie przyglądać się temu, co na co dzień obserwuję w rzeczywistości, która mnie otacza. Ileż można ulegać dyktacie milczenia!

Jako że nie mam w swoim gronie znajomych osób, z którymi mogę śmiało lub otwarcie wymieniać poglądów (albo są betonami, którzy za nic mają zdania odrębne od swoich, albo są amebami, które nie mają zdania na jakikolwiek temat), a chcąc czasem coś skomentować, lub czym się podzielić, postanowiłem znaleźć odpowiednią tubę. Kiedyś pisywałem komentarze do zaprzyjaźnionej strony internetowej, lecz żywotność tejże nie była za długa.

Zatem spróbuję tutaj. Póki co dla siebie, z czasem zobaczymy do czego to doprowadzi. Pierwszą notkę piszę, by móc po czasie sprawdzić, jak ten zapał i determinacja się zrealizowały, do czego mnie pchnęły. A mam nadzieję, że jednak będą mnie pchały w kierunku zdrowego rozsądku i odkrywania rzeczywistości, która wolna jest od głupstw i rażących ludzki rozum zachowań.

Stąd pomysł na blog. Przewrotnie (i nieco niegramatycznie) nazwałem go Piszę, jak myślę, nawiązując tym samym do popularnego ostatnio zwrotu "mówię, jak jest", stosowanego teraz przez niemal każdego, kto ma zamiar odkrywać poszczególne warstwy zakłamania i politpoprawności w przestrzeni publicznej. Ja nie czuję, bym miał prawo i predyspozycje do orzekania, jak jest naprawdę (bo czymże jest prawda obiektywna!), a jedynie do pisania tego, co myślę. A to, czy to słuszne, zgodne z rzeczywistością i prawdą, czy przekonujące, to już inna sprawa. Można się nie zgadzać, jednak nikt nie może odebrać mi prawa do wyrażania tego, co sądzę. A jak sądzę źle, to może z czasem się zreflektuję, może.

Tyle "założycielskiego" paplania. Pora wkrótce przejść do konkretów.


m.porecki
O mnie m.porecki

Kontestuję rzeczywistość pozbawioną zdrowego rozsądku. Dlatego piszę, jak myślę i mam nadzieję, że mam rację.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości