Jan Bodakowski Jan Bodakowski
172
BLOG

Golgota Picnic kolejny argument na rzecz likwidacji ingerencji p

Jan Bodakowski Jan Bodakowski Kultura Obserwuj notkę 2

 

Jan Bodakowski

Golgota Picnic kolejny argument na rzecz likwidacji ingerencji państwa w kulturę i marnowania pieniędzy ukradzionych podatnikom na szerzenie lewicowych zabobonów

 

Kultura, sztuka i sport, są dziedzinami w których najbardziej widać bezzasadność i szkodliwość ingerencji państwa i marnowania przez państwo pieniędzy ukradzionych podatnikom. Finansowane z pieniędzy podatników instytucje (państwowe, samorządowe czy prywatne) pod fałszywą banderą kultury są zbyt często w rzeczywistości instytucjami lewicowej propagandy.

 

Ostatnia lewicowa kampania demoralizowania i ogłupiania Polaków związana była z promowaniem przez oficerów frontu ideologicznego lewicy sztuki Golgota Picnic. Kilkadziesiąt instytucji kultury wzięło udział w prezentowaniu tego czerwonego przedstawienia. Nie da się ukryć, że lista tych instytucji, jest listą instytucji do bezwzględne likwidacji, przez nowe władze wybrane w zbliżających się wyborach, w wypadku gdy są to instytucje państwowe lub samorządowe, lub gdy są prywatne bezwzględnego odebrania im dostępu do pieniędzy podatników (tych otrzymywanych bezpośrednio, pośrednio, w postaci transferów finansowych lub poprzez korzystanie po preferencyjnych cenach z majątku publicznego).

 

Z listą instytucji które szerzyły Golgota Picnic można zapoznać się na stronie Krytyki Politycznej (jednej z wielu lewicowych instytucji które otrzymywały pieniądze podatników na szerzenie lewicowych zabobonów) i facebookowym profilu zwolenników lewicowej sztuki. Wśród instytucji zaangażowanych w promocje Golgota Picnic znalazły się:

 

Białystok - Teatr TrzyRzecze

Bydgoszcz - Teatr Polski, Klub Mózg

Gdańsk - Świetlica Krytyki Politycznej

Jaworzno - CK Teatr Sztuk

Katowice - Teatr Śląski

Kraków - Teatr Nowy, Narodowy Stary Teatr, Radiofonia Kraków 100,5 FM

Lublin - Dom Kultury w Lublinie

Łódź - Fabryka Sztuki, Muzeum Sztuki MS2, Teatr Pinokio, Teatr Chorea

Piła - Muzeum Stanisława Staszica

Poznań - Koło Naukowe Teatrologów Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Federacja Anarchistyczna s. Poznań, Kolektyw Rozbrat, Teatr Nowy w Poznaniu, Malta Festival

Szczecin - Ośrodek Teatralny Kana

Wałbrzych - Teatr Dramatyczny

Warszawa - Nowy Teatr, TR Warszawa, Teatr Studio, Teatr Druga Strefa

Wrocław - Teatr Polski

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego (który wspiera akcje)

 

List otwarty w obronie Golgota Picnic wystosowany przez organizacje Obywatele dla Kultury podpisali między innymi, wśród prawie 12.000 wymienionych z imienia i nazwiska osób:

 

Agnieszka Holland reżyserka

Magdalena Środa filozofka

Jacek Żakowski

Joanna Kos-Krauze scenarzystka i reżyserka

Krzysztof Krauze reżyser

Andrzej Mleczko rysownik

Kazimiera Szczuka krytyczka

 

Jednym z pierwszych protestów katolików przeciw Golgota Picnic miał miejsce 25 czerwca przed warszawską siedzibą Ministerstwa Kultury. Protest był transmitowany przez telewizje Trwam W proteście brali udział młodzi działacze TFP z Krucjaty Młodych, politycy, artyści, publicyści, działacze inicjatywy Stop seksualizacji dzieci, księża z Bractwa Piusa X (lefebryści).

 

O antykatolickim przesłaniu sztuki polskich katolików poinformowały francuskie organizacje katolickie przesyłając do Polski nagrania sztuki, fotosy i tekst przedstawienia. Pomimo protestów katolików i środowisk prawicowych lewica postanowiła wystawić sztukę w całej Polsce.

 

Wystawienie Golgota Picnik świadczy o tym, że pieniądze ukradzione podatnikom w przymusowych daninach lewica chce wykorzystywać nie na cele socjalne ale na szerzenie lewicowych zabobonów. Dla lewicy nie ma znaczenia to, że Polska to biedny kraj. To że, trzy miliony Polaków zostało zmuszonych biedą do emigracji zarobkowej. Ani to że, duża część dzieci w Polsce jest nie dożywiona. Dla lwicy nie ma też znaczenia że, nie ma pieniędzy na wodociągi, kanalizacje czy drogi.

 

Powodem biedy w Polsce są narzucone Polakom przez lewice wysokie podatki. Pieniądze z tych podatków są przeznaczane przez lewicowców na sztukę nowoczesną. Na wystawianie „dzieł” „sztuki” z moczu, kału, pornografii i sprofanowanych katolickich dewocjonaliów.

 

Nie da się ukryć, że alternatywą dla marnowania przez państwo kasy podatników na sztukę nowoczesną są niższe podatki, czyli więcej pieniędzy w kieszeniach podatników, pieniędzy które podatnicy wydali by rozsądniej niż politycy (z korzyścią dla całego społeczeństwa).

 

Pełne hipokryzji są deklaracje rządzących lewicowców, że nie można cenzurować sztuki. Rządzący lewicowcy nie chcą cenzurować sztuki tylko wtedy gdy jest ona antykatolicka. Ale gdy sztuka jest antysemicka to panuje wśród lewicowców konsensus, że należy ja zwalczać. Tak jak nie jest akceptowany publicznie muzyka neonazistowska, tak jak nikt nie dotuje z pieniędzy podatników nazi kapel nawołujących do nienawiści rasowej, tak samo nie powinna być tolerowana lewicowa sztuka szerząca nienawiść i pogardę dla katolików. Gdyby ktoś zaproponował wystawienie sztuki Holocaust Picnic szerzącej pogardę dla Żydów to żaden teatr by jej nie wystawił, i żaden polityk nie wsparł by finansowo takiego przedstawienia.

 

Ważną kwestią jest też to po co rządząca lewica marnuje tak wielkie pieniądze na demoralizacje. Pomimo, że komuniści ponieśli klęskę gospodarczą i technologiczną, lewica nie porzuciła marzeń o globalnej rewolucji bolszewickiej. Polem walki ideowej między katolikami a lewicą stała się kultura. Lewica demoralizuje ludzi bo kultura, wiara i moralność tworzy kapitał społeczny, sprawia, że ludzie żyją w naturalnych wspólnotach. Te naturalne wspólnoty, rodzina, religia, naród, są barierą w ekspansji tyrani państwowej. Lewica promuje demoralizacje by ochronić swój monopol na władze, i niszczyć wszelką naturalną strukturę społeczną – wolny rynek, religie, rodzinę, naród, moralność.

 

Kolejny protest Krucjaty Różańcowej przeciw Golgota Picnic odbył się w Warszawie 27 czerwca 2014 wokół Teatru Nowego. W teatrze tym, zajmującym niezwykle atrakcyjny teren w stolicy odczytywany był przez hiszpańskich aktorów tekst sztuki, polskie tłumaczenie wyświetlane było na ekranie za plecami siedzących na krzesłach aktorów.

 

Według relacji osób wychodzących po spektaklu duża część miejsc na sali była pusta. Wejściówki można było według pracowników teatru zamówić za 10 zł przed spektaklem w internecie. Z poza listy nie wpuszczano nikogo, nawet gdy ofiarował kilku krotność tej sumy Całość terenu teatru była chroniona przez licznych ochroniarzy i policjantów, teatr zadbał nawet o sprowadzenie karetki pogotowia. Koszty organizacji antykatolickiej imprezy musiały być ogromne i nikt w warunkach wolnego rynku, chcąc osiągnąć zysk, nie zdecydował by się na taką polityczną hucpę. Można się obawiać, że na szerzenie nienawiści do katolików wydano pieniądze ukradzione podatnikom.

 

Protest przed teatrem wzbudził nikłe zainteresowanie mediów, które jak można odnieść wrażenie w III RP nie zajmują się informowaniem tylko kreowaniem fałszywej medialnej rzeczywistości. Z agresją do katolików odnosili się widzowie którym demonstracja utrudniła dostęp do teatru. Emocje lewicowych widzów, protestujących katolików, i policji były tak duże, że w pewnym momencie usiłująca dostać się na spektakl kobieta rzuciła się i kilkukrotnie uderzyła protestująca przeciw spektaklowi emerytkę.

 

Gdy już rozpoczął się spektakl protestujący przenieśli się pod okna sceny gdzie urządzili totalne zagłuszanie lewicowego spektaklu. W ruch poszły gwizdki, karuzele, butelki z kamyczkami, dzwonki, oraz gardła. Protestujący mieli też ze sobą trzy przesympatyczne psy które wyciem wtórowały protestującym. Nie da się ukryć, że aktywność, ekspresyjność i radykalizm protestu przypadł do gustu katolikom. Zadowoleni ze swojej siły katolicy, szczególnie ci starsi, nie kryli, że to dopiero początek – na atak lewicy katolicy zamierzają radykalnie i bezkompromisowo odpowiadać.

 

Jan Bodakowski

tekst na ten temat pierwotnie ukazał się w tygodniku Najwyższy Czas

źródła

http://www.krytykapolityczna.pl/wydarzenia/piknik-golgota-zrob-sam

https://www.facebook.com/events/513274558800201/?fref=ts

http://obywatelekultury.pl/2014/06/list-do-prezydenta-rp-w-sprawie-odwolania-w-poznaniu-spektaklu-golgota-picnic-w-rezyserii-rodriga-garcii/

zdjęcia protest przed warszawskim Teatrem Nowym

zdjęcia protest przed Ministerstwem Kultury

Brzydki. Biedny. Niedoceniony. Nielubiany.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Kultura