Igor Janke Igor Janke
1224
BLOG

List Anny Walentynowicz

Igor Janke Igor Janke Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 215

Otrzymałem list od p. Anny Walentynowicz. Sprawa jest przykra, bo dotyczy inicjatywy także blogerek, 1maud i Maryli.
Na prośbę Pani Walentynowicz zamieszczam w całości Jej list, który został skierowany równocześnie do mnie i do przedstawiciela Stowarzyszenia Blogmedia24.pl.

„Szanowni Panowie,

Byłabym zobowiązana za poinformowanie blogerów i czytelniów Salonu24 I Blogmedia24, że w tym tygodniu została zamknięta strona internetowa http://annawalentynowicz.wordpress.com

Strona ta została utworzona za moją zgodą jesienią 2008r z inicjatywy pani Małgorzaty Puternickiej vel 1maud, która – jak mi mówiła – chciała na niej publikować moje oświadczenia, apele i dokumnety z okresu mojej działalności opozycyjnej.

Zamknięcie strony było koniecznością poniewaź 1maud nadużyła w rażący sposób mojego zaufania: na stronie zalazałoy sie bez mojej wiedzy i zgody polecenia i banery Blogmedia24, Fundacji Veritas et Scientia, której prezesem jest pani Elżbieta Schmidt vel Maryla, a także tekst Anna Walentynowicz do blogerów, wpis 03/12/2008. Tego tekstu ani nie napisałam ani nie autoryzowałam. O jego istnieniu dowiedziałam sie zaledwie kilka dni temu. Wymienionych w nim osób opróćz p.Puternickiej nie znam. Chce w tym miejscu przypomnieć, że nie każda osoba, której dałam wywiad, albo która zorganizowała jakąs konferencję i która stanęła obok mnie na zdjęciu jest mi znana.

1maud zamieściła wymieniony powyżej tekst również na stronach Salon24i Blogmedia24.

Ku mojemu ogromnemu zdziwieniu na stronie Blogmedia24 znajduje sie też tekst podpisany moim nazwiskiem „Apel do Polaków”. Wpis: Anna Walentynowicz, ndz. 21/06/2009 – 16.31.

Aczkolwiek zgadzam się z treścią apelu i się pod nim podpisuję, to nie jest on mojego autorstwa. Nie wiem także, kto go na stronie umieścił. Proszę o sokorygowanie tej informacji.

Mój podeszły wiek, choroby i bardzo liczne obowiązki nie pozwalają mi na aktywne uczestniczenie w blogach. Doceniam jednak ich ogromne znaczenie w komunikacji społecznej, czego najlepszym wyrazem jest ten list. Intencją jego jest wyeliminowanie nadużyć jednostek, których zachowanie rzutuje na całą społeczność.
Będę zobowiązana za poinformowanie mnie, jakie podjęli Państwo decyzje w związku z zaistaniałymi nieprawidłowościami.

Przy okazji chcę ta drogą jeszcze raz bardzo serdecznie podziękować za wszystkie słowa poparcia, zrozumienia dla mojego stanowiska a także życzenia urodzinowe przekazane mi pocztą. Wiem, że były to odruchy serca i z głebi serca za nie dziękuję. Co zrobią Państwo z pieniędzmi zebranymi na benefis z okazji moich 80. urodzin, które przygotowywały bez mojej wiedzy i woli panie Puternicka i Schmidt – zadecydują sami Państwo.

Wszystkich zainteresowanych chcę też powiadomić, że w dniu moich urodzin – których tradycyjnie nie obchodzę – będe honorowym gościem konferencji „Anna Walentynowicz – Droga do Wolności” organizowanej przez Kancelarię Prezydenta RP pana prof. Lecha Kaczyńskiego.

Moje urodziny przypadają na dzień Święta Wojska Polskiego. Upamiętnia ono Bitwę Warszawską nazywaną też Cudem nad Wisła. Bitwa ta stoczona w sierpniu 1920 roku w czasie wowjny polsko-bolszewickiej zaliczana jest do przełomowych bitew w historii świata. Zadecydowała ona o zachowaniu niepodległości przez Polskę i powstrzymała rozprzestrzenianie sie rewolucji komunistycznej na Europę Zachodnią. 15 sierpnia to dla wielu z nas także ważne święto religijne. Te dwa święta są znacznie ważniejsze niż moje urodziny.

Pozostaję w nadziei, że z wieloma z Państwa spotkam się  już niebawem, przy okazji promocji ksiązki, którą przygotowuje na mój temat dr Sławomi Cenckiewicz. A więc: Do rychłego zobaczenia.

Z pozdrowieniami

Anna Walentynowicz




 

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura