Komentuj, obserwuj tematy,
Załóż profil w salon24.pl
Mój profil
Janosik Janosik
1094
BLOG

Edmund Klich był o 20:00 u Moniki Olejnik Powtórka o 24:00

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 2

- Kontrolerzy nie wiedzieli, kiedy Tu-154 wystartuje. Właściwie to, że był w powietrzu ich zaskoczyło - mówił w "Kropce nad i" w TVN 24 pułkownik Edmund Klich.

Klich zgodził się, że kontrolerzy nie podali polskiej załodze informacji o złej pogodzie, ale dziwił się również, że załoga Jaka-40, z tego samego pułku, co piloci Tu-154, nie zameldowała swojemu dowódcy w Polsce o fatalnej pogodzie. Klich mówił, że wtedy dalsze decyzje mogłaby zostać podjęta "przez osoby na ziemi, myślące spokojnie".Pułkownik "absolutnie" nie zgodził się, że bezpośrednia wina za katastrofę leży stronie rosyjskiej. Taką wersję forsuje m.in. prezes PiS Jarosław Kaczyński, który przekonuje, że kontrolerzy z wieży w Smoleńsku wprowadzili polskich pilotów w błąd. - To jest nieprawda, to jest nadużywanie tego, co zostało ujawnione. Myśmy wnioskowali, aby Rosjanie opisali tę sytuację, bo była to sytuacja bardzo stresująca (dla rosyjskich kontrolerów red.) - mówił Klich, wskazując, że przecież to Rosjanie szukali dla nas lotnisk zapasowych.onet('adsGet1','main3-box');.onet-ad-main3-box {display:none}onet('adsGet2');- Pogoda się zmieniała, mgła nadchodziła falami, ale cały czas była coraz gorsza, pogoda już była minimalna, kiedy lądował Jak-40, a potem dwukrotnie do lądowania podchodził rosyjski Ił-76. To też świadczy o tym, że Rosjanie podejmowali wielkie ryzyko - mówił w "Kropce nad i" Edmund Klich. Relacjonował, że był podczas wizyty w Sejmie pytany o zamach. - Poświęcaliby (Rosjanie - red.) swój samolot, aby ukrywać zamach na samolot prezydencki - odpowiadał Klich. Na pytanie Moniki Olejnik, dlaczego Rosjanie nie zakazali lądowania swojej maszynie, odparł: "Właśnie nie wiem. To jest dziwne".Polski akredytowany przy MAK mówił, że "kontrolerzy nie wiedzieli, kiedy ten samolot (Tu-154-red.) wystartuje". - Właściwie to, że był w powietrzu, ich zaskoczyło - podkreślił. Natomiast "załoga, nawet gdyby wiele przyrządów na lotnisku nie było sprawnych, nie ma prawa tak prowadzić samolotu". - Nie może dobra załoga, która ma wszystkie przyrządy sprawne, doprowadzić do zderzenia z ziemią, choćby z ziemi podawano różne sygnały (…). To się nazywa świadomość sytuacyjna - ocenił, wskazując, że polscy piloci byli "źle wyszkoleni".- Jestem przekonany, że większość przyczyn katastrofy leży po stronie polskiej. W tej chwili nie można nawet stwierdzić, czy są przyczyny po stronie rosyjskiej, bo nie jest to wyjaśnione - tłumaczył w TVN 24.Klich nie chciał się odnosić do słów polityków na temat katastrofy smoleńskiej. - Oni mają określony cel w swoich wypowiedziach - uzasadnił.Zdaniem pułkownika, "raport MAK w części dotyczącej naszej załogi jest w większości prawdziwy". Oznajmił, że gdyby raport sporządzała strona polska, to "chyba" nie ujawnionoby informacji o alkoholu w krwi generała Błasika. - Jeśli dotyczyłoby to załogi, to byłoby to bezsprzecznie ujawnione, ale to był pasażer, choć z drugiej strony gen. Błasik był w kabinie - mówił Klich w TVN 24. Nie miał natomiast wątpliwości, że "w czasie podejścia do lądowania nikt postronny nie może przebywać w kabinie".Klich bronił decyzji rządu w sprawie przyjęcia konwencji chicagowskiej jako podstawy do działań śledczych. -Trzeba było wysłać desant i polecieć tam (do Rosji - red.) (...). Kto by dał nam rozmowy ze swojego stanowiska na lotnisku - pytał retorycznie. Wskazał, że strona polska dzięki przyjęciu tej konwencji uzyskała bardzo wiele. Zwrócił uwagę na fakt, że Polacy zebrali pokaźny materiał dowodowy, byli m.in. "przy odczytywaniu i zabezpieczaniu rejestratorów lotu".
  
Klich: to zaskoczyło rosyjskich kontrolerów lotu
 
onet.pl  / TVN 24 /  20.01.2011, 21:04

Edmund Klich był o 20:00 u Moniki Olejnik Powtórka o 24:00

W Programie Sekielskiego odbyła się nagonka na Prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego - Po wczorajszej Laurce poświęconej Jerzemu  Millerowi tak dla kontrastu.

---------------------------------------------------------------------------- 

Polecam

Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major Fiszer
Link

EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film

Fragment Artykułu

"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
 

"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..."   Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

-----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link

Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On  powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." -  "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". -  Polsat News cytuje jego wypowiedź -  "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."  

O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy )  ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."

- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24  kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.

Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154  różnych wersji nie siedział nigdy.

We wrześniu i październiku opisywałem:

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film


Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film

------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki

Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO )  - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert "  Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .

Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ? 

________________________________________________________

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.-  Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..."  -  nie ma  -  "...Debeściaków..."  i  "...mnie zabije..."  z taką lubością cytowanych przez Media.

Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

----------------------------------------------------------------------------------------------
 
Polecam:
 
 

 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Wiśniewski 24 kwietnia Ujawnił Godzinę Filmu - 8:50:23

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

Apel do Igora Janke o spotkanie w ramach Salonu 24 z Wiśniewskim
Link

----------------------------------------------------------------------------------------------
 
 

Polecam:

Wypowiedź Prezydenta Rosji "...Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych komentarzy - stwierdza głowa rosyjskiego państwa..." Link

Czy Dzięki 10 / 04 Relacje Polski i Rosji stały się "Lepsze" ?
Link

Rosjanie nie dopełnili wymogów wynikających z konwencji chicagowskiej.
Link

 "W Rosji są zainteresowani tym, by cała prawda nie wyszła na jaw"  -  Donald Tusk
Link

------------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Ale Godzina Dziesiąta 10.00 i Mgła - Drugi Pilot Robert Grzywna
Link

Nawet tak doświadczonego Pilota taka sytuacja zdziwiła

Fakt.pl - Smoleńska mgła "wypełzła z jaru"
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Polecam:

Wyraźne Zdjęcie Satelitarne - Kokpitu TU 154M którego potem wcięło


 Nie Zginęliśmy, więc nie będzie im tak łatwo zrzucić na nas winę
 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam

Lech Kaczyński wystartował bez opóźnień o 7.17 !
Link

Start TU 154 M z Prezydentem na Pokładzie i Delegacji na Uroczystości Katyńskie 10 kwietnia 2010 roku Link do opisu zdjęcia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

---------------------------------------------------------------------------------------

Ostre Słowa Petelickiego - Klich powinien strzelić sobie w łeb
Link 

--------------------------------------------------------------------------------------

Nie Nagrały się Naciski nad Czym ubolewał w TVN 24 Jerzy Miller - - Mikrofony śledzące rozmowy, które mogą być bardzo ważne są tylko w kabinie – powiedział minister dodając, że pomimo tego, że bardzo dobrze rejestrują dźwięki "nie sięgają kabin pasażerów". - Te nagrania, które pochodzą z kabiny, to nie są te nagrania, które pomogą nam odpowiedzieć na ważne pytania – dodał Jerzy Miller.
Link

------------------------------------------------------------------------------------

Dowódca Tu-154 Arkadiusz Protasiuk (+36 l.) 10 kwietnia nie chciał lecieć do Smoleńska. Pilot odmawiał lotu, bo nie dostał prognozy pogody - ujawnia Faktowi polski akredytowany przy rosyjskim Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym MAK Edmund Klich (64 l.)

W Programie Minęla Dwudziesta Edmund Klich odciął się od tego stwierdzenia - Czyli Sensacja Faktu i powoływanie się na Edmunda Klicha okazało się kłamstwem.

Edmund Klich Ujawnił - że Nie Ujawnił czyli Kłamstwo Faktu
Link

------------------------------------------------------------------------------------ 

Jak Się Ląduje na Plecach na Betonie Lotniska - nie w Błocie # 2

 

 

Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Rozmaitości