Komentuj, obserwuj tematy,
Załóż profil w salon24.pl
Mój profil
Janosik Janosik
919
BLOG

Jeśli Szympansy Kierują Lotem w Smoleńsku to bałbym się tamlatać

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 14

Jeśli Szympansy Kierują Lotem w Smoleńsku , to bałbym się tam latać - Pułkownik Edmund Klich

 

- Czy jak latam na Szeremietiewo, to tam są szympansy, czy profesjonalni kontrolerzy? Jeśli szympansy, to bałbym się tam latać - mówił w w "Kropce nad i" pułkownik Edmund Klich. Były akredytowany przy MAK odniósł się w w ten sposób do słów b. pilota Olega Smirnowa, który stwierdził podczas wideokonferencji rosyjskich ekspertów, że nawet jeśli 10 kwietnia na wieży kontrolnej w Smoleńsku siedział szympans nie miałoby to wpływu na katastrofę. Klich dodał, że to "obraźliwe dla ludzi, którzy tam wtedy byli".

Były pilot Oleg Smirnow stwierdził dziś jednoznacznie podczas wideokonferencji, że kontrolerzy lotów na wieży w Smoleńsku nie są winni katastrofy. By to zilustrować, opowiedział anegdotę: - Gdyby nie było ani jednego kontrolera na lotnisku w Smoleńsku, a zamiast tego siedział tam szympans i w języku, który jest niezrozumiały dla jakiegokolwiek człowieka, dla jakiejkolwiek narodowości, jakimś tam bełkotem podawał informacje - nawet ten absurd, w jakimkolwiek wypadku nie mógł być przyczyną katastrofy – podkreślił.
 

"Czego boją się rosyjscy eksperci?"

Edmund Klich przyznał także, że był "kompletnie zaskoczony tą konferencją" i jest dla niego "niezrozumiałe" dlaczego została zorganizowana. Dodał, że dziwne jest, że zarówno ta konferencja jak i konferencja pani Anodiny odbyła tylko w obecności polskich dziennikarzy, nie zaproszono natomiast polskich ekspertów.

- To kuriozalne, nie wiem czego się boją eksperci rosyjscy, że nie chcą rozmawiać z polskimi ekspertami. Co więcej, także w rozmowie z dziennikarzami omijali niektóre pytania milczeniem, lub nieprzekonującym tłumaczeniem - stwierdził były akredytowany przy MAK. - Może boją się, że nasze pytania są zbyt konkretne, żeby mogli się do nich ustosunkować - zastanawiał się.

"Na konferencji ustalano winnych"

Edmund Klich stwierdził też, że na "tej konferencji ustalano winnych czego się nie robi". - Obwiniali załogę, a przecież winnych szukają prokuratorzy - mówił.

Dodał, że wiele słów, jakie dziś padły na konferencji to "gorzka prawda". - Przecież my wiemy, że były kardynalne błędy po naszej stronie - mówił. - Ale czy ta konferencja została zwołana, żeby nam to przypomnieć? - zastanawiał się. - Przecież nikt z polskich ekspertów tego nie kwestionuje - zapewnił i zauważył, że na konferencji nie było "ani słowa o tym jak działali kontrolerzy". - To było po to, żeby Polakom powtarzać: Wy jesteście odpowiedzialni za wszystko - powiedział.

"Kłamał czy nie znał przepisów?"

– Ale to tylko jedna strona medalu – zauważył Klich. I dodał, że przecież błędy były też po stronie rosyjskich kontrolerów.

Były akredytowany przy MAK odniósł się też do stwierdzenia Władimira Sznejdera z Centrum Zautomatyzowanego Zarządzania Ruchem Lotniczych, który mówił na konferencji: „To był lot międzynarodowy, załoga sama decydowała o lądowaniu, kontroler nie ma prawa zamykać lotniska ze względu na warunki pogodowe, jeśli jest ono technicznie sprawne”. - Wobec tego nie wiem dlaczego Pan Ryżenko (kontroler strefy lądowania na lotnisku w Smoleńsku - red.) mówił, że lotnisko ze względów pogodowych można zamknąć. Kłamał czy nie znał przepisów? Nie wiem - zauważył.

"To łamanie załącznika do konwencji"

Klich przypomniał też, że przed lotem 10 kwietnia delegacja polska była na lotnisku w Smoleńsku i nie została wpuszczona. Nie wiem, czy tam byli eksperci, którzy mogli ocenić stan lotniska, ale nawet jeśli byli, to i tak nie zostaliby wpuszczeni i i tak nie otrzymalibyśmy danych na temat lotniska i procedur, które wskazywałyby, jak mają się zachować kontrolerzy, gdy jest widoczność poniżej minimum - stwierdził. - Rosjanie nam ich nie dostarczyli. To jest łamanie załącznika do konwencji chicagowskiej - zauważył.


"Kuriozalny zarzut"

Pułkownik "kuriozalnym" nazwał zarzut rosyjskich ekspertów, że "Polska nie powinna ujawniać nagrań z wieży kontrolnej". - Rosjanie ujawnili sekcje zwłok i krzyki w kabinie. Tego się nigdy nie ujawnia - stwierdził.

Mówił też, że nie rozumie dlaczego Rosjanie "jeśli mają taki przepis, że nie można lądować bez lidera na lotnisku wojskowym to go łamią". (Polska otrzymała zgodę na lot 10 kwietnia mimo, że nie Rosjanie nie przydzielili na ten rejs lidera - red.) Dodał także że zgadza się z opinią rosyjskich ekspertów, że pomiędzy załogą samolotu powinien być podział ról. - Ale to, co mówił Smirnow, że załoga się zgrywa 3 miesiące przed lotem to nieprawda - dodał.

Wina - po stronie polskiej

W czwartek przed południem o przyczynach katastrofy smoleńskiej - podczas zorganizowanej w Moskwie i Warszawie wideokonferencji - mówili trzej rosyjscy eksperci z dziedziny lotnictwa.

Ich zdaniem przyczyny leżą po stronie polskiej - załoga polskiego tupolewa nie była odpowiednio przygotowana do lądowania, lot z 10 kwietnia był źle zaplanowany, szwankował także system organizacji pracy lotniczej w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego. Według rosyjskich ekspertów kontrolerzy obecni na wieży nie mieli prawa zamknąć lotniska w Smoleńsku.

ant//kdj
 

----------------------------------------------------------------------------------- 

 
 
 
 
 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Posłanka PO Joanna Mucha (35 l.) - jak widać nie musi robić operacji biodra , ma za to rewolucyjne pomysły, np. nie widzi sensu w robieniu operacji biodra u 85-latka i w ogóle uważa, że starsi ludzie to kłopot, bo "chodzą do lekarza co dwa tygodnie dla rozrywki"

 
 
 
 
 
 

----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

3 luty Dzień bez Głupich wypowiedzi Latkowskiego i innych tzw.Ekspertów - Robiących Wielką Kasę na szkalowaniu dobrego imienia Polskich Pilotów.

"... Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy..."  -  Link

---------------------------------------------------------------------------------

@Tadek 02.02.2011 11:46

Nasłuchałeś się Pseudo Ekspertów - którzy wygadywali i wygadują Bzdury i ich Powtarzasz - Przykład wypowiedzi Autora Gniota "Ostatni Lot": - Cały szkalujący Polskich Pilotów wywiad na stronie:
Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy.
Precyzyjne Naprowadzanie - Płk Latkowskiego przez Monikę Olejnik
Link

--------------------------------------------------------------------------------

@wywczas 30.01.2011 00:27

"...Czy jest szansa ,ze kiedykolwiek na tematy wypowiedza sie eksperci lotniczy..." Masz rację w Mediach o dużej oglądalności już bardzo dawno nie wypowiadali się Prawdziwi Eksperci - Kiedyś już się wypowiedzieli i bronili pilotów to Media zrobiły dla Nich Szlaban i się ich więcej nie zaprasza - Przykład Pułkownik Tomasz Pietrzak - Kapitan Janusz Więckowski

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Płk Pietrzak Broni Pilotów - to został zmielony przez TVN 24
Link

SCEPTYCZNY WIERZYCIEL: O raporcie MAK: znaczenie raportu i wiarygodność dowodów
 

-----------------------------------------------------------------------------

 
Polecam:
 
 
 
 
 
 
 
"...Ostatni raz pojawił się tam - Artur pokazuje na niebo nad 12-piętrowym budynek *) - od razu było jasne, że coś z nim jest nie tak..."
Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film
 
-----------------------------------------------------------------------------
 
Polecam: Film z Misji Specjalnej z 21 września 2010
 
 
Przypominam Fllm z programu Misja Specjalna z 21 września 2010 roku -  gdzie pokazano jak Rosjanie niszczą
wrak TU 154 M.----------------------------------------------------------------------------

Polecam

Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major Fiszer
Link

EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film

Fragment Artykułu

"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
 

"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..."   Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

-----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link

Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On  powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." -  "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". -  Polsat News cytuje jego wypowiedź -  "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."  

O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy )  ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."

- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24  kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.

Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154  różnych wersji nie siedział nigdy.

We wrześniu i październiku opisywałem:

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film


Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film

------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki

Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO )  - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert "  Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .

Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ? 

________________________________________________________

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.-  Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..."  -  nie ma  -  "...Debeściaków..."  i  "...mnie zabije..."  z taką lubością cytowanych przez Media.

Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

----------------------------------------------------------------------------------------------
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Wiśniewski 24 kwietnia Ujawnił Godzinę Filmu - 8:50:23

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

Apel do Igora Janke o spotkanie w ramach Salonu 24 z Wiśniewskim
Link

Wiśniewski Filmuje Miejsce Gdzie Podobno Było Najwięcej Ofiar
Link

Pracownicy Ambasady Spoglądają na Miejsce Gdzie Podobno Są Ofiary
Link

----------------------------------------------------------------------------------------------

 
 

Polecam:

Wypowiedź Prezydenta Rosji "...Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych komentarzy - stwierdza głowa rosyjskiego państwa..." Link

Czy Dzięki 10 / 04 Relacje Polski i Rosji stały się "Lepsze" ?
Link

Rosjanie nie dopełnili wymogów wynikających z konwencji chicagowskiej.
Link

 "W Rosji są zainteresowani tym, by cała prawda nie wyszła na jaw"  -  Donald Tusk
Link

------------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Ale Godzina Dziesiąta 10.00 i Mgła - Drugi Pilot Robert Grzywna
Link

Nawet tak doświadczonego Pilota taka sytuacja zdziwiła

Fakt.pl - Smoleńska mgła "wypełzła z jaru"
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Polecam:

Wyraźne Zdjęcie Satelitarne - Kokpitu TU 154M którego potem wcięło


 Nie Zginęliśmy, więc nie będzie im tak łatwo zrzucić na nas winę
 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam

Lech Kaczyński wystartował bez opóźnień o 7.17 !
Link

Start TU 154 M z Prezydentem na Pokładzie i Delegacji na Uroczystości Katyńskie 10 kwietnia 2010 roku Link do opisu zdjęcia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

---------------------------------------------------------------------------------------

Ostre Słowa Petelickiego - Klich powinien strzelić sobie w łeb
Link 

--------------------------------------------------------------------------------------

Nie Nagrały się Naciski nad Czym ubolewał w TVN 24 Jerzy Miller - - Mikrofony śledzące rozmowy, które mogą być bardzo ważne są tylko w kabinie – powiedział minister dodając, że pomimo tego, że bardzo dobrze rejestrują dźwięki "nie sięgają kabin pasażerów". - Te nagrania, które pochodzą z kabiny, to nie są te nagrania, które pomogą nam odpowiedzieć na ważne pytania – dodał Jerzy Miller.
Link

------------------------------------------------------------------------------------

Dowódca Tu-154 Arkadiusz Protasiuk (+36 l.) 10 kwietnia nie chciał lecieć do Smoleńska. Pilot odmawiał lotu, bo nie dostał prognozy pogody - ujawnia Faktowi polski akredytowany przy rosyjskim Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym MAK Edmund Klich (64 l.)

W Programie Minęla Dwudziesta Edmund Klich odciął się od tego stwierdzenia - Czyli Sensacja Faktu i powoływanie się na Edmunda Klicha okazało się kłamstwem.

Edmund Klich Ujawnił - że Nie Ujawnił czyli Kłamstwo Faktu
Link

------------------------------------------------------------------------------------ 

Jak Się Ląduje na Plecach na Betonie Lotniska - nie w Błocie # 2

 

 
 
-------------------------------------------------------------------------------- 

 

Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (14)

Inne tematy w dziale Rozmaitości