Gorące tematy:

0 obserwujących
280 notek
658k odsłon
11546 odsłon

Prawdziwa Przyczyna Katastrofy Smoleńskiej - Opracowanie - # 1

Wykop Skomentuj14
" ... może wskazywać na pewną dość specyficzną awarię w locie. ... "
| MAREK DĄBROWSKI 64 5310 | 08.04.2013 07:32 |

" ... Dodajmy w locie na wysokości na której tej maszyny w tym miejscu miało nie być i po bliskim spotkaniu trzeciego stopnia nie tylko z "pancerną" brzozą. ... "
| NUDNA-TEORIA 37 8830 | 08.04.2013 17:41 |

" ... I od trzech lat brak spójnej tezy dlaczego ta maszyna tak nisko zeszła, zanim zaczęły ją trapić niewytłumaczalne awarie. ... "
| NUDNA-TEORIA 37 8830 | 08.04.2013 17:41 |

Ależ - Szacowny Blogerze - Nudna - Teoria - " ... spójne ... " - opracowanie tego co wydarzyło się 10 / 04 - jest już od dawna - i odpowiada na wszystkie pytania :

Między innymi - " ... dlaczego ta maszyna tak nisko zeszła, zanim zaczęły ją trapić niewytłumaczalne awarie ... ".
Odpowiada też na pytanie - "Co" ścięło linie energetyczne przy ulicy Gubienki - o godzinie 8:39:35 - nie uszkadzając izolatorów ? - Kiedy TU 154 M 101 - był na wysokości około 400 metrów.

Czy jest "Coś" takiego - co to potrafi ? - Oczywiście - że jest - i potrafi znacznie więcej !!!

| Nic nie wskazuje by TU 154 M został zestrzelony - czyli Film NG |
| Link - Janosik | 20130127 | 22:00 |

Jeżeli Dowódca podejmuje decyzję o odejściu - a podjęcie działań - odejścia - inicjuje - nurkowanie - w początkowej fazie około 20 m / s - to od razu widać - że elementy TU 154 M 101 bez - których żaden samolot nie odejdzie - musiały być "poharatane".

Na przykład tak przycięte - jak od linijki :

image


| Tu 154 M uderzył w Ziemię "miejscu ostatecznym" około 550 / 500 metrów od lotniska już bez jednego lewego statecznika Poziomego i dziwnie bo bez końcówki lewego skrzydła - Coś poharatało lewą stronę TU 154 M i na pewno nie było to drzewo - w takim przypadku odejście było niemożliwe - A TU 154 101 zaczął spadać - do nieuchronnego końca - bo ster wysokości i lewa lotka zostały poharatane |

| Rozpad Statecznika TU 154M - Zaczął się w Powietrzu nie na Ziemi |
| Janosik | 20101113 | 12:38 |

Wielokrotne padało pytanie dlaczego TU 154 M 101 znalazł się tak nisko i nie odleciał na drugi krąg - wszystkie dostępne dane oraz brak zdjęć Lewego Statecznika Poziomego - z miejsca gdzie ten statecznik leżał zaraz po katastrofie - wskazuje - że "Poharatany" Ster Wysokości był przyczyną - że TU 154 M 101 znalazł się tak nisko i nie odleciał na drugi krąg.

Gdyby to nie była - "dość specyficzna awaria" - to nie robiono by szopek – typu - Konferencja MAK 12 stycznia 2011 roku i Konferencje Komisji Millera 18 stycznia 2011 roku i 29 lipca 2011 roku.

| "Poharatany" Ster Wysokości - w Smoleńsku i Gibraltarze |
| Link - Janosik | 20120730 | 08:00 |
 
KACZAZUPA: W poszukiwaniu straconych 17 stopni
 
########################################################
 
########################################################

Ja staram się opisywać wydarzenia 10 / 04 zrozumiałym dla "cywilów" języku - " ... bez żargonu technicznego ..." - i Co - pojawia się Pan CHESHIRE CAT i ignorując dostępne dane z TAWS oraz Opisy Komisji Millera - pisze nieprawdę:

" ... Piloci tak bardzo spieszyli się, żeby przycisnąć Tupolewa do ziemi, że nie zwrócili uwagi ( lub celowo ignorowali ) wszystkie alarmy TAWS. ... "
CHESHIRE CAT 10 1038 | 23.07.2012 08:51

Niestety Bloger Cheshire Cat - żadnego języka nie zrozumie - bo niestety jest nastawiony przez 98 % istotnych - niestety rządowych mediów - Gdzie tak zwani fachowcy - typu Hypki – wielokrotnie mówili to - co zacytował CHESHIRE CAT - wbrew zapisom Stenogramu opublikowanego 1 czerwca 2010 roku - gdzie zapis ostrzeżeń TAWS - jasno pokazywał - że Piloci podejmowali próby reagowania na ostrzeżenia TAWS - ale bez skutku - bo "poharatany" ster wysokości to uniemożliwił.

########################################################

########################################################
 
" ... Redaktor Wroński stwierdził z charakterystyczną dla siebie wyższością i specyficznym grymasem na twarzy, iż piloci ignorowali sygnały TAWS/FMS i dlatego rozbili się w Smoleńsku. ... "
| Martynka 315 8801 | 09.04.2013 00:57 |
 
" ... Załoga niewłaściwie użytkowała system TAWS. Podchodząc do lądowania na lotnisko, które nie jest ujęte w bazie danych tego systemu, załoga powinna wyłączyć przyciskiem TERRAIN INHIBIT ostrzeżenia o zbliżaniu się do ziemi. Załoga nie użyła tego przycisku, a lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY nie było w bazie danych TAWS/FMS. W takim przypadku komendy TERRAIN AHEAD oraz PULL UP zostałyby wygenerowane bez względu na parametry, z jakimi samolot zbliżał się do ziemi. Sygnały te, nie wnosząc żadnej informacji, powinny zostać wyłączone (zablokowane). Pozostawienie aktywnych funkcji terenu spowodowało jednocześnie zablokowanie (przysłonięcie) sygnałów ostrzegawczych o mniejszym znaczeniu FIVE HUNDRED oraz SINK RATE. Innym przejawem niewłaściwego użytkowania systemu TAWS był brak reakcji na komendy TERRAIN AHEAD oraz PULL UP. Po ich wygenerowaniu załoga powinna niezwłocznie przerwać zniżanie, przejść na drugi krąg i przeanalizować powód wygenerowania powyższych komend ... "
| JERZYK 07 2 937 | 09.04.2013 02:50 |

Szacowny Blogerze - Jerzyk 07 - Niestety w Twoim opisie - widać wiele złych intencji.

Komisja Millera - co innego stwierdziła - a co innego nam opowiedziała na Konferencji Prasowej 29 lipca 2011 roku.

Piloci TU 154 M 101 - nie tylko - że nie ignorowali - " ... sygnały TAWS ... " - ale właśnie usiłowali wyrównać lot o czym mówi nam TAWS i Komisja Millera - która nam to pięknie wyrysowała w załączniku do Raportu.
Pokazując dramatyczną walkę pilotów - by wyrównać lot.

image

Po ostatnim niestety - chwilowym wyrównaniu lotu - TU 154 M 101 nagle w ciągu sekundy stracił około 20 metrów wysokości - w miejscu gdzie teren się obniżał - czyli jak nie liczyć to w tym momencie - prędkość opadania TU 154 M 101 - musiała wynosić około 20 m / s.
Warto zapytać Gwiazdę Medialną ostatnich dni Macieja Laska - czy takie przedstawienie graficzne było prawdziwe czy tylko służyło do umiejscowienia TU 154 M 101 na odpowiedniej wysokości koło Pancernej Brzozy - bez prędkość opadania - około 20 m / s - TU 154 M 101 byłby koło Pancernej Brzozy na wysokości 24 metrów.

image

| Tu 154 M uderzył w Ziemię "miejscu ostatecznym" około 550 / 500 metrów od lotniska już bez jednego lewego statecznika Poziomego i dziwnie bo bez końcówki lewego skrzydła - Coś poharatało lewą stronę TU 154 M i na pewno nie było to drzewo - w takim przypadku odejście było niemożliwe - A TU 154 101 zaczął spadać - do nieuchronnego końca - bo ster wysokości i lewa lotka zostały poharatane |

| Rozpad Statecznika TU 154M - Zaczął się w Powietrzu nie na Ziemi |
| Janosik | 20101113 | 12:38 |

| "Poharatany" Ster Wysokości - w Smoleńsku i Gibraltarze |
| Link - Janosik | 20120730 | 08:00 |

| Nic nie wskazuje by TU 154 M został zestrzelony - czyli Film NG |
| Link - Janosik | 20130127 | 22:00 |
 
 
" ... W związku z tym fragmentem nasuwają mi się następujące pytania:

1 . Czy zespoły, które przecież konsultowały swoje opinie z pilotami, mają swoje teorie, kiedy i dlaczego przestawiono WBE ?
2. Czy wiążą z tym jakieś okoliczności ?
3. Czy przypisują temu faktowi jakieś skutki ? ... "
| Kaczazupa 102 7673 | 01.06.2013 14:09 |

To nie było celowe przestawienie WBE - tylko nastąpiło bez wiedzy pilotów - "Wyzerowanie" do Ciśnienia Standardowego - przyczyną tego faktu - była ta sama przyczyna - która Poharatała Lewy Ster Wysokości.

Cwaniaki z KBWL LP z cynizmem zmaninpulowali fakty - wykorzystali zeznania pilotów - że takie przestawienia to powszechna praktyka - oczywiście - ale poniżej 50 m - ale tylko wtedy - kiedy na wysokości decyzji - II Pilot po komendzie Dowódcy - "Lądujemy" - "Садимся - zapomniał by nacisnąć - przycisk "TERRAIN INHIBIT MODE", - wtedy Dowódcy na lotnisku bez ILS - na wysokości poniżej 50 m - czasmi przestawiają WBE - ale poniżej 50 m - a nie na wysokości ponad 300 m

System TAWS - wykorzystuje informację z FMS - centrali danych aerodynamicznych, radiowysokościomierza, czujników położenia klap i podwozia oraz sygnałów systemu lądowania ILS, ...

( " ... Na takim lotnisku Smoleńsk Północny - bez ILS – pierwsza komenda TAWS powinna pojawić się dopiero na wysokości maksymalnie 40 metrów - nie wcześniej i to przy ostrym kącie pochylenia - "wcześniej nurkowania podobno nie było". ... " - oczywiście - tylko wtedy - kiedy na wysokości decyzji - II Pilot po komendzie Dowódcy - "Lądujemy" - "Садимся" - zamiast przycisku UCHOD czyli TOGA Switch ( Take Off / Go Around Switch ) - w przypadku "Odchodzimy" - "Уходим" - zapomniał by nacisnąć - przycisk "TERRAIN INHIBIT MODE", który - po naciśnięciu - nie generuje komunikatu "TERRAIN AHEAD" w czasie lądowania - tak jak to zrobił i nie zapomniał - na wysokości decyzji - Major Arkadiusz Protasiuk na fotelu II Pilota - 7 kwietnia 2010 roku. )

- ... System TAWS ... Określa też - stan samolotu ...

( np. utrata sterowności - w tym przypadku poharatany lewy ster wysokości i lewa lotka )

- ... i z wyprzedzeniem formułuje i wysyła do sygnalizatorów komendy ostrzegawcze i awaryjne o potencjalnym zagrożeniu. …

Dlatego - Ostrzeżenie TAWS 34 - Pojawiło się na wysokości 340 metrów WB i według mojej wiedzy zasygnalizowało poharatanie lewej lotki - i jak wcześniej sugerowałem - utratę sterowności spowodowaną poharataniem steru wysokości - statecznika poziomego lewego.

TAWS 5250 metrów od progu Pasa – wygenerował ostrzeżenie o utracie sterowności - ponieważ – dalsze losy TU 154 m 101 to potwierdzają.

Piloci nie posiadali lusterek bocznych jak w samochodzie dlatego – nie mieli możliwości zobaczenia poharatanego Statecznika i lewej lotki – opierali się jedynie na przyrządach – które – podobnie jak Komenda - TAWS - nigdy jednoznacznie nie odpowiedzą na pytanie o przyczynę – 58 sekund to za mało czasu - by ją ustalić – więc próbują wyrównać co pokazuje TAWS - ale bez efektu – 36 sekund później następuje już kanonada – sygnałów o nieuchronnym uderzeniu o ziemię - za około 30 sekund – jeśli pilot słyszy – że za taki czas uderzy w ziemię to robi wszystko by odejść na drugi krąg i piloci zgodnie z procedurami tak postąpili – poharatany ster wysokości to uniemożliwił - UCHOD przy takim stanie steru wysokości i lotki - nie miał prawa zadziałać – ręczne wyłączenie automatycznego pilota doprowadziło w konsekwencji do oderwania całego statecznika i 5 sekund później TU 154 M 101 uderzył w ziemię – Mimo oderwanego statecznika powinien zachować elementy – które tak samo się odrywają – odcięte z chirurgiczną precyzją.
 
 
" ... Skończ już z tym poharatanym sterem wysokości. Jak pilot pociągnął wolant to ster wychylił się na 24,7 st. i samolot posłusznie zadarł dziób do góry. W ciągu zaledwie 1,6 s kąt pochylenia wzrósł z 12,8 st. do 20,0 st. ... "
| FRYCEK 18 0 787 | 07.04.2013 21:53 |

Rosja Nie odda Wraku bo jeszcze ktoś by się dopatrzył charakterystycznych śladów na istotnych elementach Wraku TU 154 101.

Takich jakie widać na Filmie | You Tube | w zbliżeniu - wcześniej w oddali w Filmie Anity Gargas "Anatomia Upadku" :

image


| Nowy Film Anity Gargas - Potwierdza to - o czym piszę od dawna. |
| Link - Janosik | 20130109 | 08:00 |

" ... Wbrew temu co uporczywie głosi Janosik, ster wysokości też działał prawidłowo.
Gdzie te problemy techniczne ? ... "
| FRYCEK 18 0 645 | 11.03.2013 18:57 |

image


Część steru wysokości lewego statecznika widoczna na tym zdjęciu " ... działała prawidłowo ... " - czego nie można powiedzieć o tej części steru wysokości lewego statecznika przyciętej jak od linijki - której na tym zdjęciu nie widać - a która została urwana jeszcze w czasie lotu i przyczyną urwania nie było drzewo - tylko spowodowane próbą odejścia - siły aerodynamiczne działające na przycięty lewy statecznik poziomy.

Jak coś jest pęknięte lub nacięte - to łatwiej się złamie lub urwie przy użyciu - czasem niewielkiej siły.

| Nic nie wskazuje by TU 154 M został zestrzelony - czyli Film NG |
| Link - Janosik | 20130127 | 22:00 |

| "Poharatany" Ster Wysokości - w Smoleńsku i Gibraltarze |
| Link - Janosik | 20120730 | 08:00 |

########################################################

########################################################
 
Jeśli według KBWL LP - to była zwykła Katastrofa Lotnicza - to dlaczego na każdym kroku próbują nas okłamywać - tak jak ostatnio w Filmie - NG - Śmierć Prezydenta.

Jeden przykład z wielu kłamstw w tym filmie :

Twórcy filmu po konsultacji z Maciejem Laskiem i innymi członkami Komisji Millera - Pokazali Odliczanie od 100 do 20 w 18 sekund - niektóre wysokości pominęli - 13 sekund różnicy - manipulacja doskonała - po co takie kłamstwo - jeśli wszystkim podobno zależy na prawdzie - w rzeczywistości Nawigator odliczał od 100 90 80 70 60 50 40 30 20'ciaaaaa w 6,4 s według Instytutu Sehn'a i 5,6 s według MAK.
Stoper w dłoń i niech Maciej Lasek  spróbuje spokojnie odliczać :  100 90 80 70 60 50 40 30 20'ciaaaaa - ciekawe za którym razem się wyrobi z czasem 6,4 s.

Co spowodowało takie nurkowanie TU 154 ze średnią – prędkością opadania ( nurkowania ):
- 80 / 6,4 = 12,5 m /s - według Instytutu Sehn’a
- 80 / 5,6 = 14,28 m /s - według MAK

I co - nikogo z Komisji Millera - to nie zainteresowało ? – a przecież z podobną - prędkością opadał ( spadał ) do Atlantyku - Airbus lecący ku śmierci - a miał dolecieć z Brazylii do Paryża – nie doleciał.

- 80 / 18 = 4,44 m /s - według Filmu - NG

Kłamstwo w filmie zafałszowuje prędkość opadania i pozwala wmawiać Polakom - że to było lądowanie - a nie podejście do wysokości decyzji i niezamierzone przez Pilotów nurkowanie ku śmierci - bo niewiele mniej wynosi prędkość opadania w czasie lądowania - około 3,5 m / s.

Przyczynę niezamierzonego nurkowania opisałem :

| "Poharatany" Ster Wysokości - w Smoleńsku i Gibraltarze |
| Link - Janosik | 20120730 | 08:00 |

 
########################################################

########################################################
 
Mam już ułożone Puzzle tego co się wydarzyło 10 / 04 w 90 % - ostatnio Profesor Marek Czachor znowu potwierdził część z nich - co utwierdziło mnie w moich obliczeniach i analizach.
Czekam tylko na potwierdzenie wszystkich na razie dostępnych danych przez NATO - jeśli są fałszywe i zmanipulowane - to 10 / 04 wszystko było możliwe.
Jeśli są prawdziwe to już prawie wszystko jest jasne - i tylko się przypatruje jak powoli prawda dociera do pozostałych Blogerów - Na co jak zwykle potrzeba wiele czasu.
 
########################################################

########################################################
 
image

Jest to klapa podwozia. Na filmie Anity Gargas taką samą ruskie odcinają, prawdopodobnie z drugiego podwozia.
 
image
 
SIA 02 | 13.05.2013 22:36
 
SIA 02 | 13.05.2013 22:39
 
Na filmie z Misji Specjalnej z 21.09.2010 widać przedmiotowy element.



Niestety film jest pocięty najprawdopodobniej przy montażu programu, podejrzewam, że w archiwum TVP powinni mieć coś więcej.

CO do trzeciego linku - dziwi trochę mała ilość ludzi na miejscu katastrofy, więc nie jest to raczej 10 kwiecień, tylko przynajmniej dzień później.
 
BRESLAND 791516 | 12.05.2013 11:05

###########################################################

Wykop Skomentuj14
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale