Samolot, który się zapalił to Tu-154B-2 linii Kogalymawia (Kolavia) nr rej. RA-85588, nr ser. 83A588, wyprodukowany przez Awiakor w Samarze. Samolot był eksploatowany od 30 listopada 1983. W Kogalymawia latał – z kilkumiesięczną przerwą – od kwietnia 2007.
23 stycznia 2010 w Iranie spłonął inny Tu-154 linii Kolavia (46 rannych po lądowaniu Tu-154, 2010-01-24). Był on leasingowany przez irańskie Taban Air.

Do wybuchu jednego z silników Tu-154 doszło podczas kołowania na start, o 15:25 czasu lokalnego. Samolot miał lecieć z Surgutu do Moskwy (na Domodiedowo, lot nr 348), z której wcześniej przyleciał. Surgut to rosyjskie miasto w Chanty-Mansyjskim Okręgu Autonomicznym.
Link http://www.altair.com.pl/start-5598
Na Salonie pisała o tym Martynka
http://martynka78.salon24.pl/264220,wybuch-na-pokladzie-tu-154
Kejow
Działam głównie w samotności piszę pracuję - staram się robić to co lubię. Poszukuję nowości przy pewnym konserwatywnym podejściu i racjonalnym spojrzeniu - ale nie omijam słowa fantazja. lex brevem esse oportet quo facilius ab imperitis teneatur - przepis prawny powinien być zwięzły, aby ludzie z nim nie obeznani tym łatwiej go przestrzegali, łatwiej mogli go zapamiętać ------------------------
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Rozmaitości