JohnLow JohnLow
1105
BLOG

Ku refleksji rządzących

JohnLow JohnLow PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 73

Ku refleksji rządzących

Wczorajsza moja rozmowa z moim wnukiem, świeżo upieczonym licealistą, dała mi do myślenia. Ze średnią ocen 5,5 dostał się do najlepszego liceum w Gdańsku. Swobodnie posługuje się językiem angielskim, samodzielnie już programuje. Nie piszę tego, aby się chwalić, ale po to, aby pobudzić refleksję tych, którzy wymyślili #NowyŁad. Mój wnuk, pomimo, że jest bardzo młodą osobą (do szkoły poszedł wcześniej), już dzisiaj ma jasno określony plan na życie. Wie, co chce robić, wie do czego chce dążyć. Obserwuje to, co się dzieje wokół i ma do tego zdrowy dystans, z czego się cieszę. Temat #NowyŁad, skomentował krótko: wyjadę z Polski, bo tutaj, za chwilę nie będzie warunków by normalnie żyć. Nie mam zamiaru oddawać połowy z tego, co uczciwie zapracowałem.

I trudno mi się z tym nie zgodzić. Po przeliczeniu moich przyszłych zarobków w #PolskiŁad wyraźnie widzę, że sporo stracę. Dziś, mogę pomagać moim dzieciom, mogę coś odłożyć, mogę wspierać tych, co potrzebują. Z czegoś trzeba będzie zrezygnować. Mam wrażenie, że rząd polski nie zna praw ekonomii i chyba zapomniał jak działa krzywa Laffera. #NowyŁad na pewno przekroczy punkt krytyczny krzywej, skutkiem czego, wpływy do budżetu będą spadały, a nie rosły. Tego można być pewnym, ponieważ krzywa Laffera, to prawo ekonomiczne, które mówi o tym, że podnosząc obciążenia podatkowe, wpływy do budżetu rosną, tylko do momentu osiągnięcia punktu krytycznego. Po jego przekroczeniu - spadają.

To jest prawo, którym nie da się manipulować, jak np. statystykami. Można się spodziewać, że #NowyŁad zrujnuje polską gospodarkę. Młodzi wyjadą, bogatsi znajdą sposób na to, aby nie oddawać połowy z tego co wypracowali, a mniej bogatsi, przestaną się wysilać, bo i po co?

Za poprzednich rządów PO-PSL z Polski wyjechało 2 mln młodych ludzi. Bardzo dużo polskich dzieci urodziło się za granicą Polski, już bez żadnego pożytku dla naszej Ojczyzny. Za rządów PiS wyjedzie reszta młodych ludzi, która zabierze ze sobą swoje dzieci, które po części urodziły się w okresie funkcjonowania programu 500+.

Eksperci, ekonomiści biją na alarm, ale spodziewam się, że rząd i tak zrobi po swojemu. Sobie już dali podwyżki, aby nie odczuć skutków #PolskiŁad ....


JohnLow
O mnie JohnLow

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka