newdem newdem
42
BLOG

Męskie marzenia o władzy.

newdem newdem Społeczeństwo Obserwuj notkę 0


Wydaje, się, że Kobiety mają naturalnie bliższy dostęp do Właściwego
Źródła Wiary i Duchowości. 

Co dla niektórych może wydawać się paradoksalne, dają się w tej kwestii mniej oszukać
 i zakłamać niż mężczyźni (jak mniemam, dzieje się tak dlatego, że kwestia ducha to dużej mierze kwestia uczuć, o czym się tak często zapomina).
 

Wydaje mi się, że także z tego powodu takie religie jak judaizm, katolicyzm czy islam (gdzie zniewolenie kobiety osiąga ekstremum) stawiają kobiety poza kapłaństwem, więcej: stawiają w roli jedynie służącej uduchowionemu mężczyźnie (cóż za pycha).
A pycha, jak wiadomo, zaślepia.

Jeśli uczucia bazują w znacznej mierze na odczuciach (i są filtrowane intuicyjnie) to możliwa do przekłamań droga jest krótsza niż w przypadku bardziej "męskim" tj. uczucia bazują na odczuciach i przemyśleniach (tu pojawia się dość dogodny element do różnych zafałszowań). 

Nietzsche pisał dość paradoksalnie:
Czymże są nasze uczucia, jeśli nie tym co sobie myślowo wyobrażamy? Więc może - zgoła: przeżywać to marzyć?

A ja napiszę: a może to męskie przeżywanie dominuje marzenie w sensie:
- życzeniowości - z jednej strony
- lęku - z drugiej?

A kobiety są - znów wydawałoby się paradoksalnie - zdolne do większego "duchowego" realizmu?

Tak mi się przynajmniej wydaje, poza tym mam na to wiele dowodów..



newdem
O mnie newdem

Od tyłu czytaj "PLEOROMA". Roma ---> Amor ---> Miłość Pleo ---- Powszechna 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo