kameleon kameleon
500
BLOG

"Oś?" - "Zero" - 8:40:47.480 - CVR - Tu154m101

kameleon kameleon Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

W oficjalnych stenogramach w momencie gdy odzywają się alarmy "PULL UP!" i "TERRAIN AHEAD!" nic więcej nie odczytano.

Wygląda to tak, jakby załoga w tych momentach milczała(?)

Czy milczała?

Moim zdaniem nie. Po prostu alarmy przysłoniły wypowiedzi załogi i inne dżwięki, które dopiero po odszumieniu są słyszalne.

Podam przykład z alarmem "TERRAIN AHEAD!" w czasie(wg osi czasu najnowszego stenogramu  biegłych PW):

8:40:47.480 - "TERRAIN AHEAD!"

Według mnie znajdują się pod nim dwie wypowiedzi załogi.Dokładniej dotyczy to fragmentu "TERRAIN A...(HEAD)!".

Jakie to wypowiedzi?

-"OŚ?"

-/Dżwięk(?)/ - nie wiem czego może dotyczyć

-"ZERO"

Tu ten fragment(zalecam użycie słuchawek, ponieważ alarm nakłada się na te frazy)

http://wrzucplik.pl/pokaz/1912703---7lmn.html

.

http://wrzucplik.pl/pokaz/1911727---ilos.html

.

http://wrzucplik.pl/pokaz/1911189---gjcw.html


Może Wy odczytacie inaczej?


Nie wiem co mogą oznaczać te wypowiedzi i dżwięk nakładający się na "ZERO", ale jest tu  na S24 zacne grono specjalistów lotniczych, więc mam nadzieję, że pomogą.

17.01.

Chętnych do pomocy brak, jedynie PAES umieścił komentarz.

Trudno, poradzę sobie.

Sama poszukałam trochę i znalazłam to.

https://pl.wikipedia.org/wiki/System_l%C4%85dowania_na_dwie_radiolatarnie_NDB 


Fragmenty, cyt.

"Po wyjściu samolotu z czwartego zakrętu na oś pasa członek załogi będący przy sterach pilotuje tak, aby oba radiokompasy wskazywały kurs 0(zero)."

Po minięciu dalszej NDB,"..członek załogi będący przy sterach pilotuje tak, aby radiokompas na radiolatarnię bliższą(prowadzącą)wskazywał kurs 0(zero), na tylną radiolatarnię kurs 180, utrzymując tym samym kurs osi pasa.."

18.01.

Dodałam jeszcze jeden plik -widnieje w notce jako pierwszy.Mam nadzieję, że dobrze słychać .


Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka