Kasjopea Kasjopea
1143
BLOG

Z pamiętnika potencjalnego fizyka, czyli świat oczyma studentki fizyki

Kasjopea Kasjopea Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

Dzisiaj zobaczyłam na koszulce małej dziewczynki laplasjan.

Po chwili zorientowałam się że to nie laplasjan, tylko trójkąt. A jak ktoś już upiera się przy skojarzeniach matematycznych, to ewentualnie delta.

Za to znak „ustąp pierwszeństwa” przypomina mi nablę.

Skoro już o nabli mowa, podczas ostatniej wycieczki uwzględniającej przemieszczanie się w pionie zwracałam uwagę żeby wybrać taką trasę, na której będzie niewielki gradient.

Wczoraj odkryłam, że metalowa zakrętka szklanej butelki, w której trzymam wodę morską przywiezioną kilka lat temu z Adriatyku w roli pamiątki z wakacji zaczęła być dziurawa, a dokładniej – skorodowała. „Oho! Zaszedł proces elektrochemiczny” – uświadomiłam sobie od razu.

Kiedy spiesząc się do wyjścia z domu wkładam do garnka z zimną wodą kubek z gorącą herbatą żeby szybciej przestygła do temperatury bezpiecznej dla gardła, nieubłaganie dociera do mnie świadomość że korzystam z pierwszej zasady termodynamiki.

Nie mówię, że sprzątam pokój. Ja zmniejszam entropię.

Kasjopea
O mnie Kasjopea

Interesują mnie nauki ścisłe i techniczne, a także ich związki z życiem społecznym. Uwielbiam pisać.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie