Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
54
BLOG

Anioł doliny - Część IV

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

ANIOŁ DOLINY - część czwarta
Dział: Kultura Temat: Literatura


Przeszedłem coś co można powiedzieć o tym; (Pieczenie na Ogniu Człowieka)


Wróciłem wczoraj ze szpitala ze Słupska (26.08. - 3.09.2020) z Kardiologii... I jeśli moi bogowie słowiańscy pozwolą napiszę książkę (60) pt. PRZESZEDŁEM TĘ PRZEŁĘCZ


Pozdrawiam Serdecznie Czytelników


Zygmunt Jan Prusiński


GDY NASTĄPI PIERWSZE WRAŻENIE



Wiem że będę szczęśliwy
to nie jest tak żeby płytko przyjąć
zasługujesz na lepsze traktowanie
bo jesteś do miłości stworzona
czuję nieodparcie z twej fizjonomii
dlatego przekażę tę staranność -
dojrzałość ma swe walory zatem
pisz do mnie tymi myślami co znaczą
niczym ewenement który płodzi
przyjemność kochania – zostań blisko
a skorzystasz jako kobieta więcej…


5.06.2020 – Ustka
Piątek 16:57



NISZA W SZTUCE


W tym rzeźbieniu jak to czynię z tobą
artystycznie – (artystą przecież jestem)
wyszukuję wiele nowatorskich zapisów
wedle planu na najbliższe tygodnie –
na pewno wyjazd razem do doliny
byłby słuszny chociaż na jeden dzień
poukładaj koło siebie obowiązki
zrealizuj urlop w drugiej połowie
sierpnia taki wypad dla zdrowia
bo miłość jest lepsza od lekarstw
przejdziemy wszerz i wzdłuż
utworzymy pomost pieśni i życzeń
zamroczymy się pozytywnie tak
że te chwile przeniesiemy do książki
w trzecim rozdziale – taki modlitewny
zasiew jest nam potrzebny niezwłocznie
wzmocnimy się jak wzmacnia drzewo
wiatr czyniąc go na próbę – niech te
próby wciąż trwają kiedy zatęsknisz
za mną w nagiej aparycji słońca…


4.08.2020 – Ustka
Wtorek 8:50




DŹWIĘKI MIŁOŚCI W ZBAWCZEJ PRZESTRZENI

Motto: Bo moje całowanie i moje dotyki
przemierzają twą przestrzeń dotąd niespotykaną...


Prawie codziennie o czwartej wstaję
jestem ogrodnikiem twego życia
przychodzę do ciebie ze swoim tulipanem
rozgrzeszam co było wczoraj prawie
nieskończone dzisiaj dokończę.

Odzywa się we mnie samczość drapieżna
ktoś fałszuje w czasie gry na pianinie
schodzę po schodach by znaleźć się na ganku
piszę wiersz dawno zaplanowany
„Pole jagód” – może wyjdzie puenta.

Odbiorę te dźwięki słuszne niech miłość
smaga jak konik polny widzę natężenie
czekasz na wejście zaraz ci będzie dobrze
poprawię nastrój i zadowolenie –
czy słusznie czynię czy nie za często?


5.08.2020 – Ustka
Środa 12:17




POLE JAGÓD


Zaszedłem za daleko
wstąpiłem na pole jagodowe
zastanawiałem się czy prywatne
i czy mi wolno wstąpić i pozbierać
choć jeden litr dla ciebie
przecież muszę zasłużyć na miłość
we wtorek i spełnić chociaż
te jedenaście minut
(rozkochałem cię -
wiem rosną chmury burzliwe
unosisz się jakbyś była jaskółką
wysoko ponad stan
minuty kochania przenoszę)
a ty nie wątpisz wszak dawno
nie czyniliśmy wątków
by posklejać do książki
najlepsze momenty – lubię
jak unosisz uda i biodra bym mógł
zagłuszyć i ciszę która gości
niepostrzeżenie wkradła się
żeby podglądać sztukę kochania
w taki nadzwyczajny dzień…


11.08.2020 – Ustka
Wtorek 8:26




WZAJEMNE SPOŻYWANIE ŚWITÓW


To otwarta i zasadna okoliczność
monstrualnie czynię starania
zawsze chcę przy tobie zgłaszać
akces mimozy wstydliwej – bądź nią
(twoja wstydliwość mnie podnieca)
jestem dla ciebie profesorem teorii
miłość ma skrzydła więc zabierz mnie
w ciemne uliczki miasteczka
zbałamucę kilka pieśni balladowych
pochwalę się przed tobą iż umiem
śpiewać kiedy chcę naprawdę –
zaśpiewam „Pretty Flamingo”
Manfreda Manna na pewno ci się
spodoba albo Donovana Phillipsa
Leitcha „Sunshine Superman” –
niesamowity gość a jego gitara czyniła
podjazdy – pod i za – ostrymi dźwiękami
ach będą dźwięczeć dzwony kiedy
położę się na ciebie w delikatnej
podróży po ostatnim śnie…


14.08.2020 – Ustka
Piątek 5:28




ARTYZM W GALERII


Co się naoglądałem to we mnie
rozkwit jak maliny w ogrodzie
cieszy mnie że dzisiaj przejrzałem
całą galerię zdjęć przeto mam
wyobrażenie o tobie i jest mi
zaprawdę przyjemnie
że to zaszczyt kochać ciebie
niepomny a jednak wiem
jak zanurzyć się w twój świat
być taki wędrowny tu i ówdzie
skorzystać z dzieł zapisanych
by walory podnosić w dogodnych
dźwiękach – muskać płaszczyznę
ustami tak jak powinien mężczyzna
docenić tę powinność na szlaku
że widzę ciebie pośród drzew
że jesteś ich siostrą w znaczeniu
a dla mnie idealnym zwierciadłem
w którym się mogę ukazać nago
i czynić dobroć dla dobroci –

jestem pewny tej miłości
literackiej przygody…


10.06.2020 – Ustka
Środa 04:44




ZAISTE WYJĄTKOWO


Wiem że tam przyjdziesz za mną
wyjątkowa chatka leśna
gaikowa prędzej
obnosi się dumnie nie narzeka
bywam w tej chatce
kiedy jestem rozgoryczony
a przecie chcę być kochany
przez mądrą kobietę
tak jak z bicza iskry zgrywają całość
tam udaje mi się napisać o tobie
same Erotyki składne
jak melodie przy akustycznej gitarze
sączę wyobraźnie w części
chodź jedną noc spędzisz ze mną
przy otwartym oknie
posłuchamy śpiewu lasu prędzej gaiku
przytul się głębiej we mnie
wskażę ci Drogę Miłości do samego końca.


11.06.2020 – Ustka
Czwartek 17:21




WZAJEMNE SPOŻYWANIE ZMIERZCHÓW

Motto: To otwarta i zasadna okoliczność
monstrualnie czynię starania


Zmierzch jest dla mnie przyjazny
mogę zamienić się w motyla
albo i w nietoperza – ale znam
twoje oczy i chód i wnętrze
napijmy się brandy dla zdrowia
szczęśliwości nigdy za dużo
sny jak deser układam wiernie
w zapisach jeśli jest o tobie.

Wczoraj zmarła Ewa Demarczyk
nie znałem jej osobiście – (pamiętam
tylko czarne suknie na recitalach
kamienna twarz i ten głos)
to wszystko z mej strony z ukłonem
śpiewaj teraz zupełnie w innym
miejscu – i bądź tam szczęśliwa!

A ja ze swoją dziewczyną mam plany
bardziej zaostrzone będę ją malował
w ciemnej uliczce miasteczka –
wiem że cieszy się z tego spotkania
wybitnie kobieca roztacza urok
darzy mnie uczuciem i zaprasza wiatr
by mi włosy uczesał – to mój przyjaciel.


16.08.2020 – Ustka
Niedziela 8:04




DWIE TRUSKAWKI


Zachowałem tylko dwie dla nas
byłem pewny że zajdziesz
to po jednej skosztujemy
przy lampce wina – zjadłem
najpierw jedną a potem i drugą
i tyle po gościnie zostało
następnym razem pójdziemy
do znajomych posiadają sporą
działkę – najemy się truskawek
do syta a za każdą buziak
będzie sprawiedliwie i kokietliwie
namieszam ci w głowie – gdzie
tyle całusów dostaniesz…?

Truskawkowe chwile w miłości
mają intymną serdeczność…


9.06.2020 – Ustka
Wtorek 18:07




MODLITWA TĘSKNOT

Motto: Lubię jak unosisz uda
i biodra bym mógł
zagłuszyć swoją ciszę


W doborowym istnieniu jest
świadectwo miłości i wenecka
wnęka z dużymi oknami –
tam rozpowszechniam sztukę
w muzyce – malarstwie – literaturze
(jesteś wszędzie jednocześnie)
prawie ocieram się jakby ściągał
mnie magnes do nóg najpierw
skończywszy na piersiach –
ostatecznie przedłużam zabiegi
niech trwają te rytmy zawsze
warte z Zygmuntem – to twój
kochanek wyśniony pamiętaj
jego postawa w poezji jest też
trwała wystarczy otworzyć usta
i zaraz wykorzysta pocałunkiem
może dlatego że jego matka jest
boginią Wenus – to ona zaszczepiła
w nim tę aksamitną czułość –
ojca swego nie pamięta jedynie
domyśla się kto nim może być
kojarzy go sobie z pewną rośliną….

Przybliż się Aleksandrio usta czekają!


17.08.2020 – Usta
Poniedziałek 12:41





KWIAT DOLINY


Wierz mi dziewczyno słońca
podejmuję zdecydowanie te randki
wszak maluję od dawna kwiaty doliny
dniami tam się wałęsam i opowiadam
o tobie sam dziwiąc się dlaczego
tak weszłaś mi pod skórę że czuję
każdy ruch twoich nóg i rąk
ta elastyczność ma doskonałe
przymierze – piersi twe nucą blues
rozbieram po kawałku fragmenty
jakbym chciał przywłaszczyć
na jedną godzinę splendor kochania
byś była mi bliżej najbliżej w trakcie
pieszczenia nie tylko pośladków
wiesz jaki bywam pilny wręcz
doskonały w próbach zachęty…


8.06.2020 – Ustka
Poniedziałek 18:24



ANIOŁ DOLINY


Jestem jakby na posterunku
szykuję się dojść do tej doliny
ogrzewam tę zbawczość że ją ujrzę
podobno chwali się swoim biustem.

Niedawno syn Konrad mnie powiadomił
że zmarła sąsiadka Wanda – była alkoholiczką
już jest na cmentarzu pochowana.

Dziś tak po cichu się czyni – poszedłbym
dla jej męża Janusza wysłuchać modlitwy
nawet nie przyszedł powiadomić.

Ludziska w przypadku tej osłony
zakładają się kto dalej pogna
do gościnnej mgły żeby nikt
nie tarmosił myśli wstęgą ciszy.

Pozbierać się do kupy trudno
więc zostawiam tych co znam
i idę do doliny ogłosić testament
moich rozproszonych wierszy

i tu i tam i wszędzie
niech karmią się i dobrzy i źli
na pokuszenie i odpuszczenie...


25.05.2020 - Ustka
Poniedziałek 16:17



Czytelnik pisze...

Hati Sławek         2020.08.21; 10:55:34


'i idę do doliny ogłosić testament
moich rozproszonych wierszy' 

- cóż za piękne słowa, ileż w nich mocy i poezji...





Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Okładka książki ANIOŁ DOLINY

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura