Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
36
BLOG

PASJE I PASJANSE - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

PASJE I PASJANSE - część pierwsza
Dział: Kultura Temat: Literatura


Zygmunt Jan Prusiński


POKOJOWY NASTRÓJ I BIAŁY BLUES

Gabrieli Piaseckiej - Niewęgłowskiej


Jesteś niewinna,
to wiem.
Zdmuchujesz białe pióra
z dłoni,
to jakbym grał
"Białego Bluesa"
z dawnych lat o miłości.

Gabrielo, rozścielę dla ciebie
łoże z białych piór -
będziesz dla mnie
królową jednej nocy
i dla sów,
które ze mną mieszkają
w pokoju.

Naga jak moja pieśń
zatańczysz ze mną
w ogrodzie białych róż.

To nie jest sen.,
to nie jest sen...


30.11.2010 - Ustka
Wtorek 21:23




MIĘDZY UDA POZNAWAĆ ŚWIAT

Gabrieli Piaseckiej - Niewęgłowskiej


Motto: "W twoich udach jest wulkan"
- Mirosław Kościeński -


Chciałbym sprawdzić Gabrielo -
poeta wyczuje inaczej,
po swojemu świat kobiety.

Mirek Kościeński napisał książkę,
pisałem o niej recenzję,
to był esej o świecie kobiet.

Czy naprawdę (w udach kobiety
jest wulkan)? -
Nie każda jest kobietą,
nie każda nadaje się nią być...

Królowo jednej nocy,
w twoich udach chcę poznawać świat!


30.11.2010 - Ustka
Wtorek 22:03




IŚĆ Z TOBĄ W JEDNĄ NOC

Gabrieli Piaseckiej - Niewęgłowskiej


Mgła mnie nie opuszcza. Orzechy zwilgotniałe
w koszyku trzymam dla wiewiórek.
Otaczam się wierszami miłosnymi
dla nieznanych kobiet - mewy ściszone
na dachach zimą wzrokiem pozdrawiają...

Usteckie zamglenie. Tylko u mnie gorące chwile
kiedy piszę Erotyki - sam nie wiem po co.
Jednak czuję że to jest moja misja, pacierze
w kryształach przechowuję do wiosny -
zamienię potem na żywe kwiaty z ogrodów.

Może usłyszy moje tęsknoty poeta z Hiszpanii.
Ile on napisał o miłości w latach trzydziestych.
Czytam jego wiersze co wieczór - może przyjdziesz
Gabrielo posłuchać, usiądziesz przy mnie blisko,
bym mógł cię całować, bym mógł cię kochać!

Federico Garcia Lorca, bywa w moim domu
jasnym duchem. Jestem gościnny dla niego.


30.11.2010 - Ustka
Wtorek 22:48




W JEJ POEZJI MOJA POEZJA

Aleksandrze A.J.


Brunetka moich snów,
osuwa się dźwiękiem miłości.
Zbiera srebrne monety i liście złote,
ukrywa je przed światłem.

Brunetka moich snów,
nie przyjaźni się z krukami.
Woli słowiki i skowronki lipcowe,
lubi jak ja w wazonie osty.

Brunetka moich snów,
to specjalny intymny rozdział.
Wie że podkochuję się w niej jak cień,
idę wciąż za nią nagą myślą.

Brunetka moich snów,
tylko ona i nikt więcej szepce...
Lubię jak do mnie mówi szczerze:
(- Idź do diabła z tą miłością)?!

Ach ta brunetka moich snów...


1.12.2010 - Ustka
Środa 7:46




TAJEMNICE WRZOSU TWOJEGO KOLORU

Motto: "O co byś zapytał,
gdybyś miał tylko jedno pytanie"?
- Monika Dygudaj -


Nie jesteś pszczołą. Twój lot
odbywa się po kryjomu,
kiedy noc zapada.
Ukrywasz się z małymi wyjątkami,
wątpliwościami. Patrzysz na okno,
czasem na pajęczynę w rogu.

A gdzieś daleko inne wiatry szumią.
Poeta ubiera cię dobranymi słowami -
wyostrza obraz na podobieństwo,
gdzieś melodia twoja zostaje
na korze sosnowej - ślad miłości
srebrzy pytaniem.

Moniko z sennej poświaty. Śnieg prószy
na twój parapet - zostaje tam trochę myśli,
jakbyś karmiła ptaki z ukrytych nalotów.
Zapewne ciebie lubią, i twoją delikatność
wypisaną na twarzy. - Pytaj tylko drzew,
one ci odpowiedzą moją prawdę.


1.12.2010 - Ustka
Środa 8:38




ZBLIŻASZ SIĘ ZE SWYMI KOLORAMI

Marcie Koryckiej


Wiem, zwracasz na to uwagę,
by tajemnice nasze
nie wyrzucać na wiatr -
mogą być rozpoznawalne.

Twoje dłonie całuję pod akacją,
czuję twój zapach -
oczy się lśnią jak lustra,
jesteś kobietą dla mnie.

Biorę z ciebie tylko witaminy,
pokrywam cię wierszami
czułymi słowami płynie
w tobie czyste źródło...

Zbliżasz się ze swymi kolorami,
jesteś dla mnie tęczą -
śmiem bronić to piękno
przed czarnymi drapieżnikami.


Marto! Śpiewam dla ciebie ballady.


2.11.2010 - Ustka
Środa 7:53




Z WIATREM PÓJDZIEMY NA PRZESTRZAŁ

Marcie Koryckiej


Ranne modlitwy.
Ptaki mają też poranne obowiązki,
a ty moja gwiazdo po polu biegasz.

Jestem tuż obok.
Naciera we mnie zdobycz słoneczna,
dotykam kontury powierzchownej akceptacji.

Czujesz we mnie dźwięk?
Dalekie trawy szepcą o naszych wierszach,
czytamy je siejąc wokół namiętność i spokój.

Marto z cienia podróży!
Weź te moje miłosne pacierze wedle wzoru
zapisanych nut pieśni na twoich piersiach!


2.12.2010 - Ustka
Czwartek 8:35



Wiersze z książki "Pasje i pasjanse"



Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Muza Anita P. Moje Muzy

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura