Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
90
BLOG

Drzewa i słoneczniki - Część XII

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

DRZEWA I SŁONECZNIKI - część dwunasta

Dział: Kultura Temat: Literatura



Zygmunt Jan Prusiński


MORSKI ZAPACH W TOBIE DZIEWCZYNO

 

Katarzynie Lisek


Dostroję się do krajobrazu - dostroję,
akurat hiszpańska plaża radość ci niesie.

Byłem w dawnych latach na plaży Tossa
i na plaży w Al Neral na Majorce.

Szukałem dziewczyny do tańca,
gdzie byłaś wówczas Katarzyno?

Śpiewałem i grałem ballady na gitarze
w Klubie u Szkota - gości cała sala.

Serdeczności w tobie jak w cieniu palma,
była ostoją kiedy słońce tam prażyło.

Rozkochałbym cię na piasku o zachodzie,
w różowym odblasku ciało twe różowe.

A ile serdeczności w pieszczotach -
drgałabyś muzyką a ja w tobie drgałbym...

Ech moja Hiszpanio ! Pozdrów poetę. -
Przecież Federico Garcia Lorca - żyje!


3.12.2010 – Ustka
Piątek 22:12




IŚĆ Z TOBĄ W JEDNĄ NOC

Gabrieli Piaseckiej – Niewęgłowskiej


Mgła mnie nie opuszcza. Orzechy zwilgotniałe
w koszyku trzymam dla wiewiórek.
Otaczam się wierszami miłosnymi
dla nieznanych kobiet - mewy ściszone
na dachach zimą wzrokiem pozdrawiają...

Usteckie zamglenie. Tylko u mnie gorące chwile
kiedy piszę Erotyki - sam nie wiem po co?
Jednak czuję że to jest moja misja, pacierze
w kryształach przechowuję do wiosny -
zamienię potem na żywe kwiaty z ogrodów.

Może usłyszy moje tęsknoty poeta z Hiszpanii.
Ile on napisał o miłości w latach trzydziestych.
Czytam jego wiersze co wieczór - może przyjdziesz
Gabrielo posłuchać, usiądziesz przy mnie blisko,
bym mógł cię całować, bym mógł cię kochać!

Federico Garcia Lorca, bywa w moim domu
jasnym duchem. Jestem gościnny dla niego.


30.11.2010 – Ustka
Wtorek 22:48



MIĘDZY UDA POZNAWAĆ ŚWIAT

Gabrieli Piaseckiej – Niewęgłowskiej


Motto:„W twoich udach jest wulkan”
- Mirosław Kościeński


Chciałbym sprawdzić Gabrielo -
poeta wyczuje inaczej,
po swojemu świat kobiety.

Mirek Kościeński napisał książkę,
pisałem o niej recenzję,
to był esej o świecie kobiet.

Czy naprawdę (w udach kobiety
jest wulkan)? -
Nie każda jest kobietą,
nie każda nadaje się nią być...

Królowo jednej nocy,
w twoich udach chcę poznawać świat!


30.11.2010 – Ustka
Wtorek 22:03



POKOJOWY NASTRÓJ I BIAŁY BLUES

Gabrieli Piaseckiej - Niewęgłowskiej


Jesteś niewinna,
to wiem.
Zdmuchujesz białe pióra
z dłoni,
to jakbym grał
"Białego Bluesa"
z dawnych lat o miłości.

Gabrielo, rozścielę dla ciebie
łoże z białych piór –
będziesz dla mnie
królową jednej nocy
i dla sów,
które ze mną mieszkają
w pokoju.

Naga jak moja pieśń
zatańczysz ze mną
w ogrodzie białych róż.

To nie jest sen.,
to nie jest sen...


30.11.2010 – Ustka
Wtorek 21:23



Wiersze z książki „Drzewa i słoneczniki”





Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński i poetka Anna Karwowska

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura