Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
49
BLOG

Różowe kamienie - Część V

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 0

RÓŻOWE KAMIENIE - część piąta

Dział: Kultura Temat: Literatura


Książka „Różowe kamienie” - napisana dla Ewy Jolanty Kolasińskiej - Bednarz...



Zygmunt Jan Prusiński



Drzewo miłości we mnie rośnie



Każdy przeżyty dzień bez miłości
to strata na ziemi gdzie rośnie drzewo
i we mnie też i w tobie także.

Jesteśmy leśnymi ludkami
leśni ubrani i jemy leśne owoce.

Na północy jodłowy zapach
wyciera nasz pot w słońcu
twoje pośladki mają coś z czardasza.

Lubię przyglądać się twoim ruchom
potęguje we mnie słodka przynęta.

Unoszę się w swej fantazji
by posiąść ciebie na wydmach -
ile tam dzikich róż rośnie.

Zapełnię ci usta pocałunkami
a piersi będą rozsadzać powietrze.

To będzie leśny egzamin życia
w piorunach znajdziemy ręce
ściągniemy te kolory szlachetne.

Przytul się do Wojownika
to solista niebywałych pieśni...


9.5.2015 - Ustka
Sobota 10:56



Roziskrzanie namiętności


To napływa jak dobry czas
by zacząć próbować siebie
po to staliśmy się ludźmi
a teraz wystarczy połączyć.

Nie ukrywamy nic przed sobą
(mamy swój własny świat)
fizycznie odczuwalny
tajemnice cukrzymy poezją.

Nawet przed ostem
który chciałby dowiedzieć się
co u nas słychać
nie wszystko mu mówimy.

Zapraszasz mnie do miłości
- jak tę odległość pokonać
stać się wartością w tobie
to sztuka ale zagramy.

Na tej scenie w teatrze
która może być i łąką
pod kasztanowym wcieleniem.

Wystarczy wyciągnąć ręce
a zagra liryczna muzyka

to nagie piękno w człowieku.


8.5.2015 - Ustka
Piątek 8:59



Za karę nagroda...


Kiedy tylko zasłużysz karnie,
w nagrodę przeżyjesz ze mną miłość.

Miejsce jest mi obojętne,
sama wybierzesz, czy to na łąkach,
czy w lesie, na wydmach, czy w łóżku.

To będzie straszna kara - zapewniam,
możesz odczuć bóle, kiedy Wojownik
sam wkurzony będzie - nie tylko ja.

Musisz się strzec i być kulturalna,
żeby w nagrodę nie mieć tej kary.

Więc zastanów się - czy warto,
łączyć ze mną życie, by takie cierpienie
w moim Romantyzmie - przeżywać...


1.5.2015 - Ustka
Piątek 17:30



Maskarada nocnej ciszy


Można tu i tam i gdzie indziej
mogę cię nieść na rękach dwa kilometry
nawet nie odpocznę bo pomyślisz
że słaby ze mnie chłopiec.

O można się pomylić dziewczyno
jestem ambitny by udowodnić me męstwo
w krainie włoskich orzechów w Ustce
we wrześniu zbierzemy z trzysta kilo -
oczywiście że to nie moje drzewa
ale nikt ich nie zbiera
jakby były te orzechy dekoracją.

Mam też plantację borówek
i też we wrześniu zbierać je będziesz
jak to mówią - wiadrami.

Aż w którymś momencie pomyślę
jak cię złagodzić na tej plantacji.

- Czy chcesz być kochana na borówkach?

Wystarczy zachować się jak kobieta...

A kiedy dojdę usłyszysz głos jastrzębia
a w łonie ostatnie najlepsze minuty.


5.5.2015 - Ustka
Wtorek 14:15



Czerwona dorożka


Noc zasłoniła mój dąb
który rośnie przed oknem,
zawsze na niego patrzę
chyba mi siły dodaje
tyle lat tam stoi taki ważny,
najwięcej za dnia odpoczywają
na nim ptaki - jaki gościnny...

A ja jestem gościnny dla ciebie
tylko ty możesz mnie dotykać
i odpoczywać na mnie,
szemrzą kaczeńce w stawie
a lilie wodne tańczą z karasiami,
układa się w nas piosenka.

Wystarczysz mi na lata całe
ogrzani miłością leśnych wzruszeń,
całkowicie wkomponowani
nawet te znajome kamienie
znają mnie przy molowym brzegu,
siedzę tam często i piszę wiersze.

Mówisz że jestem twoją słabością
ale i twoją siłą - a nie inaczej rola
ma być egzotyczna i erotyczna -
we mnie nauczysz się tańczyć!

A w nagrodę zamówię czerwoną dorożkę -
poeta Gałczyński się ucieszy...


4.5.2015 - Ustka
Poniedziałek 22:23



Zielona dorożka


Wobec rannych chmur i wiatru
pójdziemy na te piaskowe wzgórza,
rozliczymy kolory dzisiaj zauważone
taki wewnętrzny remanent z przyrodą.

Skąd u mnie tyle wiary - kos a może
to czyżyk obserwuje nasze ręce,
one są razem jakby związane
przez nich płynie niebieska miłość.

To rzeka bezpieczna w nas płynie
kochamy się co kilka kilometrów,
brzegami słów całujesz moje usta
jakbyś chciała nadrobić czas.

I jest w tym urocza różowa bajka
wtulasz się z akacjowym uśmiechem,
kokietujesz jak sarenka w zaroślach
a ja jelonek ze szczęścia skaczę...

W nagrodę zamówię zieloną dorożkę -
poeta Gałczyński nas podwiezie...


5.5.2015 - Ustka
Wtorek 8:56



Dwie bajki naraz w kalendarzu miłości

Motto: "Wciągnę Cię w mój świat,
w którym nie znajdziesz drzwi".
- Katarzyna Kandybowicz -


Spotkamy się w Kolczastym Lesie.

Znam trzy drogi - nie potrzeba światła.

Wybielam samoczynnie chęć poznania
każdej strony o tobie - i w tobie.

Nakarmimy sobą świat.

W wielebnym oswobodzeniu
ramiona twoje będą tuliły moje drzewa.

Rozkocham całą przestrzeń
byś była szczęśliwa i mokra,
jak ta sosna chilijska przed gankiem.

Osłodź moje samotności.

Poeta jest zbyt wstydliwy -
może duma w nim trwa jak kamień.
Ale mam w tym lesie wielu przyjaciół.

Choćby dzięcioła, wiewiórkę, zaskrońca, jaszczurkę.

Tak Ewo, idę w twój świat,
gdzie nie ma drzwi i powrotu.




Wiersze z książki „Różowe kamienie”







Zobacz galerię zdjęć:

Muza Ewa Prusińska - Bednarz
Muza Ewa Prusińska - Bednarz Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura