Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki "Skrzydlaty blues"- Część VI

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI SKRZYDLATY BLUES - część VI

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński



PORZĄDEK UMIŁOWANIA

Starczy czasu i siły dotrzeć do tej strony
gdzie jesteś ty akurat wymalowana
by wyjść naprzeciwko mnie z podróży.

Okazuje się bardzo interesująco
w mojej literaturze iż miałem zamiar
zdobyć jeden tysiąc kobiet w moim
mieście – niestety było ich kilka więc
cóż to za sukces lokalnego Casanovy?

W kościele nie można może w aptece
no cóż ulice puste i kawiarnie puste
pajęcza nuda przed oknem knuje zasadzki
tylko śnieg się cieszy że króluje.

Najokrutniejsze są noce gdy nic się nie dzieje
co najwyżej powspominam sobie dni
niech przyśnią się (w złotym śnie)
moje dawne dawne dziewczyny.


09.12.2022 – Ustka
Piątek 13:24



KAROLINA Z MAŁEJ WSI

Motto: „A za nami wiele już tych schodów
a przed nami jeszcze więcej” – Juliusz Wątroba


Młodsza ode mnie o czterdzieści lat
miała wówczas niespełna osiemnaście lat
przyszła wtedy do sklepu – zastąpiłem
moją matkę i przeglądała dla siebie co kupić z odzieży.

Jednak zauważyłem że nie o to jej chodziło
a ja słoneczny akurat lato więc więcej ptaków śpiewało
zrozumiałem ją że szukała we mnie faceta –
i tak się stało zamknąłem drzwi i zaczął się seans miłości.

Kiedy zsunąłem jej suwak od dżinsów ukazał się
gęsty zarost taki akurat lubię i odbyła się modlitwa ciał.

Do dziś to trwa – Karolina z małej wsi
to najlepsza dziewczyna w moim życiu
chyba lubi mój artyzm jaki wkładam w nią –
to Anioł Seksu zawsze wilgotna…


09.12.2022 – Ustka
Piątek 00:38




WERONIKA NA CYPRZE

Przegląda jak ilustrowaną książkę
napotkanych mężczyzn na ulicy –
mówi do siebie – (moja samotna dupcia)
pożąda ich niczym diablica
ze świecącymi ślepiami – ślizga się myślami
i dodaje (dam się wyruchać w dupę arabom)
napalona tylko to ma teraz w głowie i gdzie indziej.

Myślę iż słusznie po to jest baba szczególnie
a nie nawijać bez sensu – skomplikowane
poniekąd gadki po północy.

Szykuję się do niej jestem zaproszony na herbatę
może tam wywinie numer i pokaże siebie bez majtek
nie lubię jedynie ogolone wolę naturalne…

Ja też się palę do niej – zdrowy ze mnie chłop
potrzebuję dwa trzy razy w tygodniu
by wychłostać swoim Wojownikiem
niech beczy z bólu albo z bojaźni.

- Po to istnieję żeby je zwalczyć –
czy zwalczę to jeszcze nie wiem.


07.12.2022 – Ustka
Środa 11:14



KSIĘŻNICZKA CIEMNOŚCI

Motto: „Ale nie można żyć tylko gównem
człowiek potrzebuje pieśni”
- Józef Andrzej Grochowina


Podobają mi się te słowa Grochowiny
onegdaj Józef Andrzej zaprosił mnie
bym wystąpił w jego jury w konkursie
akurat organizował muzyczną scenę
i niech się ludziska wydzierają
i niech rzygają jak artyści.

Zrezygnowałem i odmówiłem mu
szkoda bo bym poznał to środowisko
było naprawdę autentyczne w komunie
- nie jestem leniem ale czuję
że takim się stałem dziś – taki to mój blues.

Modlitwa duszy jest ważna jak modlitwa ciała
szukam takiej kobiety którą nie znajdę. –

Szukam w szuwarach jedenaście imion żon
zupełnie o nich zapomniałem – nawet
nie wiem ile mi dzieci urodziły.


06.12.2022 – Ustka
Wtorek 01:20


Wiersze z książki „Skrzydlaty blues”


____________________________________________________________________________



Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Ewa Prusińska Ewa Prusińska

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura