Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska i mój syn Konrad Zygmunt Prusiński
Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska i mój syn Konrad Zygmunt Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
30
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część VII

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 2

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część VII

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


NA ŻERDZI CZTERY PTAKI MILCZĄ  

Po pogrzebie Mamy pięć dni temu
nie wiem o czym pisać -
odbieram tę moją osobistą stratę
by o tym co pamiętam
nadać cykl literacki.

Gdybym umiał uspokoić
swoje życie które kołacze
jak frustracja otwartej treści
- kto rozumie mój nieład
smutny miesiąc luty się skończył.

A na żerdzi cztery ptaki milczą
nie śpiewają o odejściu -
zbiega się skrzyżowanie
nie wiem w którą ulicę skręcić
liczę na przypadek że kogoś
spotkam z dawnych lat
już starszego co bawiłem
z nim się w dzieciństwie w wojnę.

01.03.2023 - Ustka
Środa 5:05



PIERWSZY SEN

Po pogrzebie Mamy sześć dni temu
nie wiem o czym pisać -
ale mogę się cieszyć że wreszcie
po pięciu dniach śniła mi się
przed jedenastą króciutko -
coś do mnie mówiła a teraz
nie pamiętam co...

Dzisiaj idę na cmentarz
Twój grób to dla mnie ołtarz -
pomodlę się za moją samotność
układam ją starannie - ubieram
w słowa poetyckie.

Chciałbym żeby na chwilę
odwiedziła dom uśmiechnięta
jak wiosenny kwiat tylko ona
jest ważna - zrobię kawę
przytulę się do matczynych rąk.

Niech będą znakiem przymierza!

02.03.2023 - Ustka
Czwartek 3:54



ŁZY KSIĘŻYCA

Po pogrzebie Mamy siedem dni temu
nie wiem o czym pisać -
jest jakieś sprzężenie - nieporozumienia
się tłoczą szukam jedynie odpowiedzi
ułatwić sobie tę samotność
co skrywa łzy księżyca.

On teraz za mnie płacze - ja swoje
wypłakałem - nie mam siły
płakać - życie batem straszy
a ja nie mam planów żadnych
nawet pić mi się nie chce -
odszedłem od tak zwanego wodopoju.

Aczkolwiek bylem przez te lata
zdrowym abstynentem - jeśli
taki dzień nastal to potem
cztery miesiące nie pragnąłem
tego lekarstwa - choć przyznać muszę
(po spirytusie czy po czystej wódce
lepiej mi się pisało literaturę).

Zbaczam bo zbaczać muszę
może na bagnach spotkam
Vincentego van Gogha -
porozmawiam z nim o malarstwie
gdybym umiał sam bym malował
obrazy - znalazłbym styl
czuję to w środku chodzi to po mnie jak wąż.

A łzy księżyca błyszczą w zaułku...

03.03.2023 - Ustka
Piątek 24:33



KROCZĘ WŚRÓD CIENIA

Po pogrzebie Mamy osiem dni temu
nie wiem o czym pisać -
minął tydzień błogosławiony
Pan Bóg jest blisko mnie
wie jak cierpię z utraty najbardziej
bliskiej osoby przy której byłem
cały czas - dowiodłem tej miłości.

Na razie nic nie ruszam w mieszkaniu
tak jak zostało tak jest
trochę nieład i nadal naczynia
nie umyte - tam wszystko milczy
i ja milczę - unikam ludzi -
nie chce mi się z nikimi gadać.

Mój świat nie jest do pozazdroszczenia
szukam w nim sensu - trudno
to wychodzi - wiem że jestem sam
i tak pozostanie tylko z drzewami
rozmawiam i samotnym księżycem
o pierwszej w nocy.

Wczoraj byłem odwiedzić i z grobu
wziąłem biało-czerwoną wstęgę
z wiązanki a na niej zapis:
"Porucznikowi Krystynie Kurlandzie
z domu Sowińska - Żołnierze i
Pracownicy Centralnego Poligonu
Sił Powietrznych w Ustce": - niech
zostanie ta wstęga w domu.


04.03.2023 - Ustka
Sobota 8:32



Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


______________________________________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński
autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura