Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska i mOj syn Konrad Zygmunt Prusiński
Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska i mOj syn Konrad Zygmunt Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część VIII

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część VIII

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


ZASŁONIĘTE SNY


Po pogrzebie Mamy dziewięć dni temu
nie wiem o czym pisać -
poniekąd prowadzę (Dziennik
po zmarłej matce) jakbym nadrabiał
straty twórcze za życia -
mało pisałem a powinienem
i to jest mój grzech.  


Teraz piszę kiedy jej nie ma
jakby przez to pisanie chciałbym
przeprosić - ale ja mało pisałem
i o siostrze Halinie i o bratu Andrzeju
którzy żyją i pewnie czekają
na jakiś tekst od brata.


Rodzice zapomnieli o jednym
o nauczeniu nas miłości -
mnie podwórko wychowało w Otwocku
to samo i Jędrka - dzióbaliśmy
i w ziemi i w niebie - takie fantazje
nieartystyczne.


Ale wyszliśmy na ludzi wedle i pieśni
którą sobie teraz śpiewam - szkoda
że nie słyszycie tych słów zapisanych.


05.03.2023 - Ustka
Niedziela 7:38



SUBIEKTYWNE ROZDARCIE


Po pogrzebie Mamy dziesięć dni temu
nie wiem o czym pisać -
wczoraj zawołałaś mnie po imieniu
słyszałem Twój głos za oknem
raz - "Zygmunt" i jakoś cieplej mi się
zrobiło - spojrzałem w okno.


Życie rozpoczyna nowy rozdział
kotłują się we mnie wizje
szalony koń na wybiegu i jego
skrzydła mnie niosą - zbyteczna
jałmużna spływa rzeką Słupi piszę
o jej wierności w moich wierszach.


W tej żałobie w jakiej jestem
żądam wyjaśnień dla samego
sumienia że jako syn wytwarzam
w sobie dobro uczę się teraz żyć
od nowa choć ból ze mnie nie zejdzie
do końca moich dni - tak będzie
że pójdę z tym do nieba.


A tam opowiem o cierpliwości w bólach!


06.03.2023 - Ustka
Poniedziałek 4:43



PIERWSZEŃSTWO W SŁOWIE GŁÓWNYM

Po pogrzebie Mamy jedenaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
rwę kartki czyste z zeszytu
nie wiem dlaczego.

Jeśli to jest przestępstwo
to proszę mnie grzywną ukarać
jeszcze żyję i chyba po to
by przypominać o dobrych
stronach i rzeczach które opisuję
najczęściej w samo południe.

Unikam miłości w każdym razie
nie bawi mnie ta czynność -
romanse nie w modzie
co najwyżej w książkach.

07.03.2023 - Ustka
Wtorek 24:05



DRĄŻĘ NA SWÓJ SPOSÓB


Po pogrzebie Mamy dwanaście dni temu
nie wiem o czym pisać -
kiedy wchodzę do jej mieszkania
naprzeciwko swojego przez mały
korytarz to jakby na mnie czekała
że pójdę zrobić zakupy.


Tak było miała trudności z chodzeniem
sprawiałem czasem zakup kwiatów
ależ onegdaj była właścicielką
kwiaciarni Agawa w Słupsku
więc inaczej podchodziła  
do tego rodzaju prezentu.


Drążę na swój sposób co minęło
interesuje mnie szelest ważki
która musi unikać nietoperzy
najczęściej ginie pożarta -
nikt za nią nie zapłacze
nie napisze nekrologu.


Substancja życia jest pusta
szczególnie w tej epoce
co nic się nie dzieje
prócz śmierci.


08.03.2023 - Ustka
Środa 24:12


Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


_______________________________________________________________


Zobacz galerię zdjęć:

autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński
autor Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura