Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
271
BLOG

Kobieta w czarnych skrzydłach - Część IV

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 5



KOBIETA W CZARNYCH SKRZYDŁACH

- część czwarta



Zygmunt Jan Prusiński


WRZEŚNIOWY EROTYK

Jutro mamy się spotkać w Gdańsku...

Wiesz że perony dla zakochanych
mają coś z pokładów uczuć
kiedy w jakiś sposób podnieceni
szukamy diabelną ciekawość...

Twarz jest najważniejsza
i oczy i usta i to zbliżenie
jak najbliższe ma coś
z intymnego Romantyzmu.

Panno M. w dniu sakralnym
po trzynastym września -
bądź zasobna ułożyć
z Elementarza Miłości tchnienie

najwyraźnie czuję się dobrze
nawarstwiam strofy a ciało
z krajobrazem się przyjaźni.


13.9.2017 - Ustka
Środa 16:58


____________________

Cytat Margot Bene z Avinion

"Nie wiem ile było podróży, ale wszystkie one nadzwyczaj czułe i radosne. Dziękuję za każdą z nich z osobna."

9.09.2017 - 22:55
_______________________________


Zygmunt Jan Prusiński


 SIERPNIOWY EROTYK


1

Staram się Margot
wiesz o tym dokładnie
w wymiarze moich dojrzałych lat
że lepszym jestem kochankiem

niż wtedy jak młodszym byłem -
a może to zależy od samej kobiety?


I ty się starasz
otwierasz się swą moralnością -
przecież ja do tej pory jestem
twym drugim mężczyzną po mężu

słyszę jak księżyc cię chwali -
że sypiasz z poetą i nutami...

2

Czarny sierpień dla mnie nastąpił
dziewięć dni temu w karambolu
między Falenicą a Miedzeszynem
zginął w aucie Andrzej Pokropiński

- czy wiesz kim był dla mnie
w tamtych młodych latach w Otwocku?


Jadę jutro wieczorem
żeby w sobotę na cmentarzu
pożegnać Go - może nad grobem
zaśpiewam albo zarecytuję wiersz -

tylko czy warto w ogóle coś powiedzieć
jeśli mój Przyjaciel jest już w niebie?


31.8.2017 - Ustka
Czwartek 16:01




SEN PIERWSZY

Motto: Na pagórkach jałowce szepcą o uczuciach
wtapiamy się w rytm spragnionych dotknięć.


Rozgrzesz mnie
za to co powinno być wcześniej
dopiero co wyszedłem przed świtem
powitać twój uśmiech -
połączyłaś dwa brzegi naszych cieni
słoneczne igraszki...

Wyciągam ręce
przyjrzyj się rysom drzew
tam odmawiam modlitwę wiersza
prześlizguję w brzozach niedomówienie
skraplam twoją twarz i całuję
bym zaistniał w tobie.

Rozdaję słowa
jestem wiarygodny na pocieszenie
w pobliżu tworzy się klimat
samoczynnie zmieniasz muzykę ciała
coś jakby dla mnie zbawczego
dotykam twych bioder.

Dziwna opaczność
niby z niczego dzieje się tyle w czasie
aniołowie o tej porze śpią
a ja splatam te momenty czułe
idę połączyć dwa światy
niech rozkwitają wiosennym uczuciem.


9.8.2017 - Ustka
Środa 08:25




SEN DRUGI

Motto: Chcę zdążyć te róże z wydm
otoczyć urokiem kochanka
zaszeleścić pocałunkiem.


Sama wiesz
jak lubię cię całować -
wydobyć z ciebie rdzeń promienisty
nacieszyć się twymi piersiami.

Jesteś zgrabna w moich rękach
widoczna jak płynąca chmura.


Narwę róż różowych
wydmy są takie otwarte
jak twoje serce do poety
wiem o tym z twego wnętrza.

Domaluję trawy spowite wiatrem
wytworzę płynność wejścia...


- Dotknij mnie motylem
w różach jest nasza tajemnica
na każdą porę spotkania
kiedy poczujesz mój Erotyk.

Gdzie dotkniesz go ustami
w napływającej ciszy pragnienia.


9.8.2017 - Ustka
Środa 15:03




SEN TRZECI

Motto: Dzisiaj nałożę strunę od gitary
wracam do ogrodu muzyki -
dla ciebie będę śpiewał...


Odbiorę ciebie dokładnie jak nuty
zapisane na drzewach.

Kobiece iskry w nocy świecą -
wiem gdzie jesteś
powabna jak budzące wzgórze...

Namacalna jak spokój w oknie
całuję twe ręce - to dopiero
wschodząca modlitwa.


Rozjaśnij mój element istnienia
jestem mężczyzną czułym
na dotyk - struny się budzą.

Zaśpiewam o miłości -
zadrżysz jak wstydliwa brzoza.


- Popłyniemy nurtem głodu
zostawimy szept na liściach.


11.8.2017 - Ustka
Piątek 07:25


__________________

Cytat Margot Bene

"Twój ostatni wiersz, który przeczytałam (Sen trzeci), to jeden z najsubtelniejszych wierszy. Jest w nim niesamowity ładunek emocjonalny skrywany pod jakże prostymi i zrozumiałymi dla każdego słowami. Wszystko w nim jest i tchnie czułością - bo i muzyka i szepty na liściach pozostawione i dotyk rąk. Piękny wiersz i piękne podziękowania dla poety."

Avinion. 15.08.2017 - 11:00

__________________________________


Zygmunt Jan Prusiński


SEN CZWARTY

Motto: Czuję w powietrzu nadchodzącą burzę -
wtedy tylko gitara o deszczowych dźwiękach
otwiera słuchającym serca.


Rozświetla się promyk jednej myśli
że przyjedziesz ku moim oczom
na widnokręgu gdzie bywam rozczochrany
aczkolwiek muzycznie dostępny
powitam cię nagi w liściach wiersza
- niech to będzie Erotyk!

Wypełniam strony książki twoja nagością
poruszam cię czule niech sutki
obudzą instynkt oddania - tak ważny
jakby otwierało się dla nas piekło
nic nie szkodzi że jestem Synem Diabla
a ty jego córką - wszak łączymy
opowieść o miłości niebieskim odcieniem.

W tych trawach na łąkach strofy poety
to niczym kryształki kropel na rosie
odbijam się skokiem konika polnego
nabieram wartości w pełni udany -
że nic nie jest piękniejszego od krzyku
kwiatu kiedy dorodnie układasz uda
by wpłynąć do różowej zatoki.

Poniekąd zbawiamy swój świat wstąpieniem.


12.8.2017 - Ustka
Sobota 18:00


_____________________

Cytat Margot Bene

"Dla mnie masz wartość ogromną, nie do oszacowania, ale tylko wtedy kiedy i ja dla Ciebie jestem "wartością", tym diamentem nieoszlifowanym. Przecież wiesz, że uczucie to nie gruszki na straganie, tylko coś trwałe a często ponad czasowe, więc szacunek dla tego Uczucia."


15.08.23017 - 11:16

_____________________________________


Zygmunt Jan Prusiński


SEN PIĄTY


Motto: Otwieram swój świat inaczej.
Jesteś ukryta w liściach -
chronią cię niewinne brzozy
taneczne białe siostry.


Ostrożnie - jest północ
trochę się lęka trzy minuty później
dajmy szanse rozluźnieniu
przycicha moc by zacząć seans
i akt miłości w doborze kolorów.

Nic tak nie czyni w pośrednim zetknięciu
przypadek narodzenia miłości -
skracam stabilność w podnieceniu
zbieżność zgody w liryce ma tyle
głębokich przeżyć ruchem ręki.

Możesz ze mnie zrywać liście
jestem drzewem bez nazwy
łąki aksamitne i zlot jaskółek białych
niczym małe anioły trącają nuty
z których śpiewam o dolinie

i mlecznych piersiach ziemi...


22.8.2017 - Ustka
Wtorek 14:56




TAŃCZĄCY WOJOWNIK

Chwilowo gdzie indziej przebywasz
te przerwy mają coś z rysunków
niedomalowanych
szeroko rozsuwam miniony lipiec
dwadzieścia cztery miesiące za nami
wrosły w zewnętrzne otoczenie
zameldowały w każdym razie
sploty jak ostatnio w Orzechowie
plaża w fotografii z tobą - i skarpy.

(Tańczący Wojownik opiera się kobietom
nadzwyczajnym ruchem blokady -
po prostu nie darząc uczuciem
nie pozwala się dotykać
obcym rekom).

Dwa lata ukształtowało w nim
to uczucie które nie sposób zniszczyć -
nie uschnie jak owocowe drzewo
wciąż tworzy krajobraz miłości
wokół niego - soczystość nie krwawi...


- Zatańcz Margot ze mną
tyle jest muzyki w tobie
biodra nie kłamią i uda nie kłamią
zatopię w nich barwne zaklęcia -

nie sposób oprzeć się moim rekom.


2.8.2017 - Ustka
Środa 10:17


_________________

Cytat Margot Bene

"Tęsknota też ma swoją dobrą stronę, bo wszystko rozświetla i upiększa."

1.08.2017 - 10:32

_______________________________

Cytat Margot Bene

"Moja tęsknota jest i za Tobą i przed Tobą. Róże, to wspomnienie chwil razem przeżytych w radosnym utuleniu. A Wojownik niech dalej tańczy."

2.08.2017 - 11:36

________________________________________


 Zygmunt Jan Prusiński


KORZENIE UCZUĆ


Motto: Niech się myśli kłębią,
wyłowię te potrzebne!


Nieodzownie rozmyślam o przestrzeni
ile mogę w tobie zachować uczuć.

Ogarniam przynęty rękoma
fragmenty ukryte nie budzą obaw
przystosowuję zgodnie z prawem natury.

Panna M. śpi w śnie spokojnym
wie że piszę o niej wiersz miłosny
nie rozliczam i nie rozczulam raczej
skupiam się nad elementem pokory.

Wyszedłem przed dom na papierosa
od razu jaskółki przywitały mnie -
łączę się z nimi parafrazą lotu
muzyka jest wszędzie - słyszę wstęp.

A dzisiaj mój syn Konrad Krystian
(21 lat skończył) - autor słów i
wykonawca piosenek - to ma po mnie -
jak miał 14 lat zaśpiewał swój hit
"Ja chłopak z prowincji"...


Bo prowincja ma swój urok w tonie lirycznym!


30.7.2017 - Ustka
Niedziela 08:04




LIPCOWY EROTYK


Motto: Dar ciała stworzonego jest cudem
potęgą władania i czucia...


Kończy się ten miesiąc
zupełnie inny od poprzedniego roku -

o jeden rok jesteśmy starsi Margot
ale mocniejsi w naszej poezji miłosnej.

Odgarniam liście na gałęzi
by dojść do twych ust

zmieszać kolory przyrody
podnieść walor mój gorący -

podgrzać nimi intymne wnętrze
- w drzewku miłości...


A ty jak ta siostra mgły
przyjmujesz mnie po północy
kiedy miasto śpi w kamiennej baśni.

Do czwartku będziesz ze mną
łączyć dwa instynkty ciała

- potłuczemy szkło na szczęście
zerwiemy kwiaty do wazonu.


25.7.2017 - Ustka
Wtorek 13:48




TRZECI ROK MIŁOŚCI ROZPOCZĘTY


Motto: Skupiam się nad tobą w letnim poszumie
rocznica druga minęła z uśmiechem wiatru.


Byłem na to przygotowany jako mężczyzna zalotnik...
taneczna noc i ekspansja miłosnymi uniesieniami nie zawiodła.

Trzeci rok miłości rozpoczęty - otoczyłem cię
nie tylko myślami ale i napisanymi książkami:
Książę zaułka - Różowe schody - Nuta w perle
Siostra mgły - Północ z diabłem w oknie
Sen jabłoni - Kobieta w czarnych skrzydłach...

Zapisane dwadzieścia cztery miesiące
to takie wędrowanie stronami życia
choć bywałaś o wiele lat wcześniej
w czarnych skrzydłach jako wdowa -
zdarzyło ci się ze mną porozmawiać
o sztuce nie tylko w literaturze.

Masz rację dzwoniąc do mnie
bo w tych telefonach warkocze wierszy układam
ja północny poeta ze wszystkimi wiatrakami
skupiający się na miłości wszechobecnej
dotykam strun twych intymnych - i płonę!


15.7.2017 - Ustka
Sobota 14:19




APARTAMENT NA MAŁEJ

Jest w Ustce ulica Mała - ma sto dwadzieścia metrów
dwa lata temu (13 lipca) przyjechałaś według planu
by poznać się lepiej - i tak też się stało po północy
(14 lipca 2015) - to była przyzwoita pora kochanków
żeby zbliżyć się wzajemnie - posłuchać szeptu
zalet ciał całkowicie uwolnionych z przesłaniem nocy.

Dzisiaj druga rocznica tamtejszego rozpoznania mija
akurat jedziesz pociągiem - zbliżasz się do mnie
podobnymi myślami że nie żałujesz tych dwu lat.

Znowu kupiłaś mi pantofle - trzecie w Avinion
jutro je założę żeby zatańczyć w kawiarni Perła -
poprowadzę cię Margot według taktu i rytmu
wiem że lubisz ze mną przeżywać te chwile.


- A teraz szykuję się by na peronie w Słupsku
przywitać ciebie kwiatami z moich ogrodów...

Rozsmakuję pocałunkami twoje usta -

a wieczorem spełnię nasz głód!


14.7.2017 - Ustka
Piątek 13:56

____________________

Cytat Margot Bene

"W rocznicowym wierszu (Apartament na Małej) opisałeś wszystkie nasze "zmagania" bez woalu. Oj, nie daruję Ci tego i tej nocy. Teraz z każdą godziną zbliżam się do Ciebie w ten rocznicowy dzień. Do zobaczenia Cukiereczku."

14.07.2017 - 15:37

____________________________


Zygmunt Jan Prusiński


OGLĄDAM TWOJE ZDJĘCIA


W ostatni piątek odwiedziłaś Gdynię
dokładnie gdyński port gdzie przycumował
szkolny statek Dar Młodzieży przed miesięcznym rejsem
- twój wnuk Michał uczy się morskiego zawodu.

Szkoda że mnie tam nie było
może następnym razem przyjadę -
wiesz jak lubię fotografować ciebie
nie tylko na statku ale i w kwiatach
i w gałęziach drzew...

Skupiam się nad tobą w letnim poszumie
rocznica druga zbliża się z uśmiechem wiatru
wiem że będę przygotowany jako mężczyzna zalotnik
- taneczna noc przed nami.


Sprzątam mieszkanie a w przerwach piszę wiersz
pozdrawiając ciebie i miasto Avinion...


12.7.2017 - Ustka
Środa 08:46

_____________________

Cytat Margot Bene

"Witaj Kochany Mój Dwulatku !!! (13 Lipca 2015 - 13 Lipca 2017) Minęło trochę dni tych radosnych i tych niepotrzebnie spętanych, a my dalej wędrujemy. W migotaniu liści jarzębin na Szopena, w lusterkach naszych oczu, trwamy i przetrwamy, bo ta otwarta księga jest nasza. Całuję poetę i mojego Zygmuńcia."

13.07.2017 - 10:12


Cytat Zygmunta Jana Prusińskiego

Dziękuję Ci za mądrą treść Twego wyznania. Tak, ta księga jest nasza! W tej księdze jest wiarygodność naszych uczuć, bo można się w życiu odnaleźć, mając rozsądnego partnera - partnerkę! W kochaniu pozostaję; liżę Ciebie słodziutka jak lizaka, w dzisiejszą II Rocznicę naszego pożycia!

13.07.2017 - 11:11

_____________________________________


Zygmunt Jan Prusiński


UWODZENIE 2

Uwodzenie jest pieśnią
tak rozumiem miłość kobiety
którą odnalazłem późno
w swoich dojrzałych latach -
więc tylko dobrocią
za dobroć piszę te wiersze.

Rozniecam ogień i układam
wiersz o życiu w miłości
w momentach przytulenia
kiedy całujesz moje usta -
otwarty jestem skrzydłami
by spłonąć w twych rękach.


Jeśli płoty i to krzywe mają
swoje pieśni w ogrodach
i kiedy mijam je w kapeluszu
paląc fajkę z myślami o tobie
to grzech nie zaczepia
moich słów w poezji.


10.7.2017 - Ustka
Poniedziałek 09:54

_____________________

Cytat Margot Bene


"Dzień Dobry Zygmuńciu. Jest po północy, dodzwonić się nie mogłam. Chcę, aby dzień, który nadejdzie był dla Ciebie spokojny, pogodny. Nie daj się zwariować przez nikogo. Jesteś zbyt wrażliwy na pewne doznania i dlatego nie możesz sobie poradzić. Chroń siebie, bo życie mamy jedno. Pa kochany do poranka."

10.07.2017 - 00:17

________________________________


Zygmunt Jan Prusiński


UWODZENIE

Jeśli płoty i to krzywe mają
swoje pieśni w ogrodach
i kiedy mijam je w kapeluszu
paląc fajkę z myślami o tobie
to grzech nie zaczepia
moich słów w poezji.

Rozniecam ogień i układam
wiersz o życiu w miłości
w momentach przytulenia
kiedy całujesz moje usta -
otwarty jestem skrzydłami
by spłonąć w twych rękach.

Uwodzenie jest pieśnią
tak rozumiem miłość kobiety
którą odnalazłem późno
w swoich dojrzałych latach -
więc tylko dobrocią
za dobroć piszę te wiersze.


2.7.2017 - Ustka
Niedziela 06:21


____________________

Cytat Margot Bene

"Pragnienia po to są aby je spełniać, a Ty i Twój przyjaciel Wojownik świetnie się spisujecie. Teraz wracam do ostatniego wiersza pt. (Uwodzenie). Wiersz ma niebywały ładunek emocjonalny, jest utworem, który stawia autora na wyżyny poezji miłosnej. Jest w nim miłość do przyrody, odnajdujemy ją we wspomnianych ogrodach, jest silne powiązanie poezji z życiem poety i stąd w wierszu to rozniecanie ognia i rozpostarte skrzydła, a wszystko to aby wyrazić siebie i uczucie. Wiersz jest pełen osobliwego uroku - więc czytajmy i zachwycajmy się jego melodią uwodzenia."

4.07.2017 - 10:33

__________________________________


Zygmunt Jan Prusiński


JASKÓŁKI DAJĄ MI ZNAĆ


1

Trochę miałem spokój
chodzi o pisanie wierszy
czerwiec się wczoraj skończył
miesiąc miziania za sobą mamy.

Panno M. poczekam
w ogródku róże zakwitły
odpocznę od literatury
pobiegnę brzegiem morza
z powrotem na manowce.

2

Jaskółki dały mi znać
że deszcz będzie padać.

Wróciłem do siebie a mieszkanie
takie ciche że ciebie słyszę
i widzę jak nago idziesz do mnie.


1.7.2017 - Ustka
Sobota 23:16


___________________________________

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura