Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
72
BLOG

Siostra mgły - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

SIOSTRA MGŁY - część druga


Zygmunt Jan Prusiński


RÓŻOWE A NAWET I ŻÓŁTE

Buduję w tobie metaforę najważniejszą
wiem że dzięki moim rękom
wilgotniejesz powierzchownie
by zaostrzyć na koniec wstąpieniem
i nie ma tej granicy pomiędzy
tym co następuje w wymianie
brania i dawania a kolor różowy
może zamienić się w żółty -
żeby ostatecznie przyjąć jęk cichy.

Wpierw muszę przygotować sypialnię
tak zażyczyłaś wczoraj przez telefon -
przyjedziesz w sukienkach bym mógł
podziwiać estetyczną eleganckość
- a ręka ochoczo sięga...

Nie musisz się zamartwiać
wiem gdzie metafory unoszą kolory
występujesz naga w moich wierszach
śpisz w nich i wstajesz w oczekiwaniu
na nowe wytwarzanie uczuć.


3.9.2016 - Ustka
Sobota 10:54




POMARAŃCZOWE A NAWET I FIOLETOWE

Motto: "Jakieś płomyki zwodnicze
na uroczyskach,
to tylko dumna zasłona
."
- Karol Zieliński -


Wyzbywam się niespodzianek
wczoraj pod akacją napisałem wiersz
jak biegłaś do mnie z makami.

Ogrzewasz mnie myślą z metafory
którą nikt nie zna oprócz nas.

Roztańczone huśtawki
blokowe dzieci przyszłość wróżą
jastrzębie polują na gołębie
które codziennie chlebem karmię
unosi się zaskarbienie do Panny M.
tyle mam nie dokończonych barw
chodzi mi o dotyk w pomarańczowym tle
a czasem we fiolecie.

Spowiednikiem jestem dla siebie
a metafory płyną niewidoczne
nie każdy je może ujrzeć
żeby się z nimi zaprzyjaźnić
o porze szczególnej
kiedy jest cisza w kieracie
a na dole codzienna walka o byt
by nie spłonęła poezja.


4.9.2016 - Ustka
Niedziela 11:00




CZERWONE A NAWET I BIAŁE

Motto: Pisałem o ptaku z sąsiedztwa...


Nawołuję do ściszenia słów w wierszu
obejść nieporozumienia -
poezja nie może powstawać z krzyku
a miłość to jak porost łąk
wiesz sama kiedy byliśmy w Bydlinie
zauroczyły mnie dmuchawce.

Modulujesz akcenty spojrzeń
brawurowo walczysz z cieniem niepokoju
więc przytul moje ramiona
pod cichą morwą czerwoną albo
pod morwą białą - nie ma znaczenia
żebyś ułożyła się w trawiastym ukąszeniu.

Zaboli na chwilę kiedy wsunę
by odnieść zwycięstwo miłości.

Po to stworzeni na ziemi
wędrujemy jak mgły na niebie.


4.9.2016 - Ustka
Niedziela 11:24




BRĄZOWE A NAWET I SZARE

Myślę o życiu - tak było w nocy
kiedy Agnieszka Radwańska
przegrała z Chorwatką w Nowym Jorku.

Zbiór moich myśli jest w pobliżu
twego ciała którego mi nie skąpisz
bym rozpieszczał każdą część -
umiesz docenić te starania.

Wrześniowa miłość będzie artystycznie
lepsza od tej sierpniowej - to zapewniam
według zasad męskiej tonacji...

Powędrujemy wskazaniem metaforycznym
rozpalimy ognisko gdzieś za miastem
kartofle upieczemy i kiełbasy -
jakiś trunek na ochłodzenie w słońcu.

Brązowe słowa a między nimi i szare
zaakceptujemy poniekąd - a drozd
nas pozdrowi z daleka w ustroniu.

A noce uszlachetnię dobrocią
ilością pocałunków w sypialni.


6.9.2016 - Ustka
Wtorek 11:29




SELEDYNOWE A NAWET I ZŁOTE

Wrześniowe porządki w domu
bo tak naprawdę lubię nieporządki
jest wówczas czegoś więcej -
jestem gościnny i dla pająków...

Ale ty masz swoje zdanie więc
spieszę listonoszom donieść
ważną wiadomość że w niedzielę
przyjeżdżasz do mnie.

Margot z Avinion - ja wolę pisać
po co te muzealne układanki?

Niech książki leżą na podłodze
niech pisma literackie leżą
na parapecie i na stole -
lubię w domu stwarzać metafory!

Na seledynowym tle moje złote uczucie
unosi się jak śpiewne gwiazdy nocą!


8.9.2016 - Ustka
Czwartek 05:39




OBECNY W SIERPNIU Z TOBĄ

Miewam czas pozytywny
dotykam trwałe huby
kiedy jesteśmy w lesie
tam nikt się nie kłóci
ta instrumentalnie brzmiąca cisza
ma coś z poezji

pozbywam się wątków przeszłości.

W naturze człowieka
jest coś płomiennego
jakbym skradł jeden promień
słonecznej ścieżki
a ty układasz swoje dobre ręce
na gałęzi liściach
i w ten sposób zrastasz

jakby na pamiątkę w kadrze obrazu.

Zaprowadzę ciebie nad rzekę
podobno węgorze powróciły z morza -
Słupia jest spokojna
sąsiedzkie lipy się ucieszą
niech świadczą że coś z tego powstanie

w etiudzie słów z twoich ust Margot.


17.8.2016 - Ustka
Środa 06:48




SIERPNIOWY EROTYK

To nic że zaczynamy od pocałunków
przecież wciąż uczymy się zmieniać
ruch rękami po częściach intymnych
swoista temperatura rozgrzeszenia
po minionym dniu jako nagroda.

Stan uniesienia jakby ukryty
obracamy się w kształcie kuli
i spadamy w czeluści pragnienia
że dotkniemy raj spowity z jedwabiu -
niech się kręci wrzeciono jak wiatrak.

I poszliśmy dalej niż cień wiatru
zagotowały się strumienie czasu
obfity brzask i chęć poznawania
zmuszał żeby dzieło z dwu ciał ukończyć
w nieznanej krainie pokrytej szelestem.


17.8.2016 - Ustka
Środa 08:10




LIRYKA ZE ŹRÓDEŁ PAŃSKICH

Motto: "Za każdą linijkę Twoich wierszy,
za ten i inny świt, za dłonie Twoje
w dłoniach moich, za kolory kwiatów
na przywitanie, dziękuję - bo to
wszystko to moja z Tobą dzielona radość
."
- Margot Bene -


Nie jestem z gipsu
jako pamiątka w poezji.

Piszę czterdzieści lat
to co mnie czasem wzrusza.

Choćbym i nie zauważył
cieni przyjaciół którzy odeszli.

Dopiero jak cię poznałem
otrzymuję nagrodę za przeszłość
która była zła i samotna.

Teraz jako mężczyzna prawdziwy
dzielę z tobą łożę miłości -
twój pączuszek iskrzy zapachem.

To dla mnie sukces i opowiadam
gdzie tylko jestem o tobie -
słuchają mnie łąki i pola.

Chodź do mnie wierszu i zostań
poniekąd piszę codziennie
zwiastuje we mnie liryka głodu
ze źródeł pańskich w korzeniach.

Wyrosną najpierw nowe drzewa
jeszcze wstydliwe poniekąd -
w mojej krainie królewskie buki
i ciche pocałunki pod kasztanem.

A jutro opowiem ci Margot
jak dorastałem muzyką w domu
kiedy moja mama i mój tata
śpiewali razem przedwojenne tanga.


22.8.2016 - Ustka
Poniedziałek 00:17




PRZENIOSĘ UCZUCIE POD TWOJĄ SUKIENKĄ

Prześladuje mnie zdjęcie
a częściej twoje położenie na trawie
kiedy mogę się zbliżyć
wyczuć kształt między udami
by i krwistość i ta naturalna wilgotność
była jakże gościnna dla mnie.

Czerwieni się jarzębina
akurat w pobliżu jej jesteśmy
i nic nie pohamuje to co chcę przeżyć
za chwilę a może trochę później -
znam się na zdobywaniu
jak koń wypuszczony na łąki
łapie w nozdrzach powiew wolności.

Ale ty taka przy tym łagodna
rozwidniasz co ważne w tej naturze
więc dostąpię mistrzowskich ruchów
i nic po drodze nie zgubię -
co najwyżej zajęczysz w dwu sekundach
czując nagrzany mój fallus
jakby chciał przebić ciemność
w owalnym objęciu ramion.

Zatem drzewa nasłuchują co do ciebie mówię
a ptaki z wybranych siedlisk podpatrują.

Brakuje tylko dyrygenta do tej całej scenerii
żeby melodią z D-dur obudzić świtanie.


24.8.2016 - Ustka
Środa 15:46




NIEDZIELNY EROTYK - PARANEZA


Niewinnie się zaczął Margot
niewinna i ty
niewinnie dotykałaś

tymi wędrówkami obudziłaś
moje instrumenty...

Gitara wisząca przy oknie
też się obudziła
i ona niewinna jak dziewica
czeka na mój dotyk
że poruszę jej struny

i będzie grać jak ty grasz
z moją naturą ciała.

Erotyk kuszący by rozjaśnić
samoczynnie instynkty
w trakcie unoszenia
powstaje odprysk kolorowych
światełek w oczach przymkniętych

słuchamy wtedy szumu
płynącej rzeki - gromadzimy słowa.

- Niedzielna paraneza jest świąteczna!

Nie odchodź dalej niż wzrok
bo cię zawołam żeby ponownie

spróbować...


28.8.2016 - Ustka
Niedziela 11:27




MOŻNA I TAK MOŻNA I INACZEJ

Odprowadziłem ciebie na przystanek autobusowy
tradycyjnie czynię by się pożegnać przy autobusie
a po odjeździe wracać z myślami co było -
to niczym pamiętnik życia nie tylko w poezji.

Prowadzę dziennik spraw ważnych i zwykłych
nie umknie mi uwaga co mamy za sobą -
w tym wszystkim miłość się liczy jest cenna
i wciąż wiosenna tak mi się wydaje Panno M.

Miesiące mijają w nim tygodnie i dni
oprowadzamy się - telefon jest pośrednim
zbliżeniem (można i tak można i inaczej)
bronimy wszak co jest w nas cenne...

Przyjedziesz w połowie września - muszę ułożyć
nowe plany przed nami a urodziny moje
niech w dźwiękach mandolin i gitar brzmią.


30.8.2016 - Ustka
Wtorek 10:21

____________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Margot Bene
Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura