Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
97
BLOG

Tango z drzewami - Część III

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 5



TANGO Z DRZEWAMI - część trzecia

Dział: Kultura Temat: Literatura




Zygmunt Jan Prusiński

 
LEŚNA DZIEWCZYNA Z POETĄ


Angelice Saładze

 
Nawet nie wiesz ile
przeszliśmy po tym lesie.
Zbawcze odkrycia -
huby przewmówiły.

Stoisz oparta o brzozę -
ona czuje twoje ciało,
jak ja je czuje w wierszach.

Całuję delikatnie ramiona -
pieszcząc zamysły
w wiekuistej kuli krążenia.

Powolutku skrada się myśl -
jest blisko by dokonać dzieła -
po to jesteś w wierszach.

Rozkocham w nich ciało Angeliki -
będzie pachniało górską jutrzenką!

19.06.2010 - Ustka
Sobota 7:39





DZIEWCZYNA Z PARKU ORZECHOWEGO

Angelice Saładze

 
Idziesz po szczęście.
Tam orzechy laskowe śpiewają.
Moje leszczyny niezwykłe
podpowiadają mi że wracasz.

Stopniowo podglądam twoją kibić,
tańczysz biodrami niczym dama.
Rozglądasz się za wróblami -
one Angeliko dla ciebie ćwierkają.

Mijasz się z parkowym poetą -
możesz go zawsze tu spotkać.
Z czupryną i wąsami - i wciąż
zamyślonego we fragmentach
niepokoju w zapisie dnia.

Idź dziewczyno do niego,
ucałuj go jak kobieta dojrzała
mówiąca tylko ciałem kobiety,
nic z parafrazy obcej formy.

Będą melodie tak ciche,
że tylko was będzie słychać...

 
19.06.2010 - Ustka
Sobota 6:51




W TYCH PIERSIACH ZAKOŁYSAŁ WIATR

Marcelinie Kownackiej

 
Jędrność w blasku dnia.
Ruszasz biodrami tańcząc,
przyglądam się chmurom.

Zaczepiam twój urok mijania,
słyszę dźwięk gorących piersi.
Pozwolisz że będę je całował -
obolały blues wraca z lasu.

Marcelino z koszykiem truskawek,
zatrzymaj swój cień na brzegu rzeki.
W trzcinach ukryjemy naszą nagość.

Ułożę jędrne piersi w swych dłoniach,
będą grzeczne jak ciche dzwonki.
One się naprawdę cieszą - a ty
odbierasz mnie polnym szmerem.

 
18.06.2010 - Ustka
Piątek 21:28




CZARNA DZIEWCZYNO JUTRA

Ewelinie Jaskulskiej

Usta całować - księżyc przyjdzie,
spróbuję przywitać go z tobą.
Pójdziemy boso brzegiem morza,
wieczorem śpiewa anioł nieba.

Zatoka nocą uśmiecha się,
wydmy rozmawiają bez kłótni.
Jest zgoda na twoich ustach
- całuję jak wykładowca.

Zbliżymy przez to i księżyc,
przecież jest ważny w miłości.
Będę cię rozbierał powoli,
zadrgaj skrzydełkami motyla.

 
18.06.2010 - Ustka
Piątek 20:04




GDYBYM ZNAŁ TWOJE IMIĘ

 
Choć nazywasz siebie "Błyskotką Diamentową",
to ja w innych obszarach poezji jestem szczery.

Właściwie to nieważne jest twoje imię,
jesteś jędrną kobietą o mocnej posturze.

Wyławiam w tobie akcenty kobiecej aspiracji;
ciało twe odbija się w moich oczach.

Wczoraj moja mama miała urodziny - (82 lata);
czy wiesz że jeszcze pracuje - prowadzi sklep.

Pójdziemy do niej na poczęstunek - ucieszy się,
a wieczorem ułożę ci piosenkę o miłości.

 
18.06.2010 - Ustka
Piątek 8:29




W KAMIENNYM OGRÓDKU

Julii Kalinowskiej



To ładny i niewinny obrazek.
Ale przecież to ty tam jesteś
w tej cudownej oprawie natury.

Czy jesteś dostępna przyjąć
mnie w czeluści iskier i żaru?

Nie wątpię w kobiecy urok. -
Masz go pod dostatkiem dla mnie,
w otoczce subtelnej konstelacji.

Julio wyjęta z księgi o miłości,
zaznacz ciałem tę bliznę w kamieniu.
Wybiorę soczystość z twego kwiatu,
uniosę cię ponad jeziora i rzeki.

Popłyniemy w tajemniczą podróż...

Kamienny Ogród nas miłością zbawi.

17.06.2010 - Ustka
Czwartek 8:35




NA TEJ WYSPIE Z TOBĄ...

Sylwii Rebelskiej



To nic że samotna wyspa -
choć samotną nie jest.
Przecież jest zaznaczona na mapie,
że szczęścia tu sporo -
bo ty dla mnie jesteś nią...

Zbudujemy nowe państwo "Polanie",
nie będzie złodziejstwa jak w Polsce.
Ja będę królem ty królową -
jedenaścioro dzieci będziemy mieć.

Domy bez parkanów, zamków i kluczy -
co najwyżej nasza sypialnia
ogrodzona w kwiatach - niech nam
śpiewają ptaki szczęśliwe
od samego świtu do zmierzchu.

A noce ze specjalnymi dodatkami...,
bo wojowniczym jestem kochankiem.
Na tej Szczęśliwej Wyspie ty i ja,
i nasze dzieci - jedenaściorga!

Sylwio - królowo nocy, kochaj króla swego!

 
17.06.2010 - Ustka
Czwartek 7:34




WE MNIE, W TOBIE, W NAS...

Julii Kalinowskiej

 
Ugoszczeni, jeden drugiego,
drugi pierwszego - może być odwrotnie,
ale razem, wraz z kunsztem uniesienia
wchodzimy w siebie - gościnni.

Leżysz Julio na kamieniu - jutro
wyrzeźbimy na nim nasze imiona,
nazwiemy ten obelisk: "Poznawanie"...

Bo poznajemy siebie w sobie;
ty we mnie, ja w tobie. -
Uczymy się tego kunsztu na pamięć,
jesteśmy otwarci ale zaraz zamykamy
rozdziały poszczególnych przeżyć.

Ty ze mną, ja z tobą - razem kusimy
ten Erotyzm ukryty w sobie,
do ostatniego wiatru, który nigdy
nie mówi do widzenia czy dobranoc.

Julio, ten kamień żyje w nas...

 
16.06.2010 - Ustka
Środa 23:23




CIEKAWY JESTEM TWEGO WIDOKU...

Klaudii Świerczyńskiej

 
Wyjdź dzisiaj do mnie.

Czekam na polanie,
gdzie zlot wron spowiadają się z dnia.

Przyjdź w sukience -
niepowtarzalny urok,
nie lubię kobiety w spodniach.

Twoje biodra jak tancerka w Hiszpanii -
byłem w Tossie pod Barceloną -
Roksana tańczyła dla mnie w szkockim klubie,
i ja tam miałem recital...

Kobiecość Klaudio jest ważna -
rozkwitaj wedle radości i lekkości,
to ważne sztandary.

Wystarczy nam na wieczór spokój i nagość,
bym mógł wędrować zaznaczając drogę powrotu.

Bo w tobie miłość dźwięczy cichą konwalią. -
Sam księżyc całuje twoje stopy na ścieżce skąd wracasz.

Rozpieszczona w moich wierszach.

 
16.06.2010 - Ustka
Środa 20:31




TE DZWONY, TE PIERSI, TE USTA...
 
Barbarze Pilarskiej

 
Wczorajsza wiadomość
taka słodka - czerwcowa.

I w czerwcu będę cię kochał
starannie układał sadzonki w tobie.

Wyrośniesz mi nagą boginią
w szeleście słów szlachetnych.

Rozbudzę drzewa i krzewy -
zewsząd siły witalne zakwitną.

Barbaro w letniej osłonie
wtul we mnie ciepło kobiety.

Zatrzymamy czas w pocałunkach
do samego szczytu w górach.

Niech orły uniosą nowinę
i miłość przeniosą wyżej. -

Tylko niebo nic nie wie o tym,
że w kochaniu jest muzyka - blues.

 
16.06.2010 - Ustka
Środa 7:57




WEDLE MODLITW CIAŁA

Karolinie  Sieradzkiej

 
Dzieło z tobą tworzyć to dla mnie zaszczyt.

Przychodzą mgielne obrazki gdzieś
z zapomnianych kąt mojego kwadratu.
Zostawiłem wiele niedokończeń
zagubionego poety na szlaku.

Wędrowne życie samotnika.
Dobrze się czuję w brzezinach,
szeleści poetycki spokój.

I tam cię zaprowadzę.
I tam cię rozkocham w tej zieleni...

Wyrosną po nas czerwone muchomory.
Będą szeptać o Karolinie –

widzieliście jej boskie ciało?

16.06.2010 - Ustka
Środa 7:13




POBUDZAJ MNIE PIESZCZOTAMI

Magdalenie Olczak

 
Te jabłonie za oknem. Rozbiegane myśli.
Owoce drzewa rozsypały się na trawie -
rozmawiają po sąsiedzku,
co będą dalej robić z czasem wolnym.

Mój czas, męski zaznaczam, na niebie,
znalazł ów owoc miłości.
Magdalena trochę leniwa ze snu,
rozciąga się by kobiecość wskrzesić.
Pachnie rannym ciałem...

- Czy jesteś przygotowana do mojej modlitwy?

Sosnowe ptaki ze snu wcześniej wstały.
Prostują skrzydła.

A jabłoń najbliższa liczy,
ile jeszcze zostało jabłek na jej ciele.

Magdalenie liczę pieprzyki,
te małe nienazwane wysepki -
całuję czule je jak wzorowy kochanek
w niebiańskim Erotyku.

 
16.06.2010 - Ustka
Środa 6:29




KLEJNOT W MOICH RĘKACH

Ewelinie Domżalskiej



Motto: "Całowali się bezwstydnie,
siedząc na krawężniku ruchliwej ulicy.
Widzieli ich wszyscy,
Oni tylko siebie". - autor anonimowy



- Dojrzewasz w moich rękach.
Staram się nie budzić twego cienia,
na ścianie jest on większy ode mnie.

Ewelino z gęstej jabłoni i innych sióstr,
nie szukaj więcej niż moich uczuć.
Odgarniam mgłę z okna, i silę się ujrzeć
żartobliwego księżyca z wiolonczelą.

A jeśli minie noc za moją chatą i ogrodem,
zaczekaj na mnie przy wiatraku w Parysowie.
Tam zostawiłem kilka kadr z dzieciństwa. -

Pamiętam, że pacierzu uczyła mnie
babcia Katarzyna Sowińska.

- Dlaczego o tym piszę w wierszu miłosnym?

Babcia nie pamięta już swojej młodości...!

 
16.06.2010 - Ustka
Środa 00:34




MIŁOŚĆ Z NIĄ TO BRYLANT...
 
- list od Anioła -

 
Kolczasty Las się cieszy.
Listonosz doniósł list od anioła.
Tam tylko dwa zdania ale od serca,
dziewczyna pragnie mnie kochać.

Złożę ci pokłon rycerski.
W każdym wymiarze poczujesz dobro.
Tę czułość płynącą ze mną po zatoczce,
w kolczastych drzewach w poezji.

Jestem dłużny to zapisać...
W jej ciele zostawię najlepsze wiersze.
Zostanie księżniczką erotyzmu -
nauczę ją kochać - zwykłą drogę.

 
15.06.2010 - Ustka
Wtorek 20:14




OSWOBODŹ MNIE Z CIAŁA TWEGO

Milenie Łezce

- modlitwa do kobiety -

 
Oswobodź mnie z ciała twego.

Będę podróżnikiem w cieniu
by widzieć więcej co w tobie.

Oswobodź mnie z ciała twego.

Pocieszyć smakiem jak owoc
wymieszać niedostatki z dobrem.

Oswobodź mnie z ciała twego.

Wciąż jestem uczniem miłości
wedle nut poukładanych w arii.

Oswobodź mnie z ciała twego.

Nie skruszeje wątpliwość i aksamit
przeleję w tobie moje piękno...

Oswobodź mnie z ciała twego.

Zetkniemy się na pocieszenie
by te minuty zapisać w sobie.

Oswobodź mnie z ciała swego!

 
15.06.2010 - Ustka
Wtorek 8:35



__________________________________



Zygmunt Jan Prusiński

31 marca 2012 • Ustka, Województwo pomorskie •


NIKT się do tej pory nie zgłosił., a szkoda...

Zakładam Partię!



Będzie to najbardziej oryginalna Partia w Złodziejowie.
Tak będzie się nazywała: PARTIA ZŁODZIEI !


Wszystkich złodziei w tym kraju zapraszam do tej Partii. I lewicowców i prawicowców. Wszystkie mendy które dorobiły się na wykradaniu majątku narodowego, z rąk pracy mego ojca Lucjana Prusińskiego i z rąk moich dwóch dziadków: Jana Sowińskiego i Stanisława Prusińskiego.

Nie pchać się w kolejce, wszystkich złodziei zapiszę starannie. Nawet kleksa nie zrobię przy ich nazwiskach...

Zygmunt Jan Prusiński - Sowiński
28 Marca 2012 r.
Środa 11:43


Dopisek: Wykształcenie nie wchodzi w rachubę ni zawód. Po prostu, kradłeś - kradniesz - będziesz kradł, do PARTII ZŁODZIEI !!! - Zapraszam!


_____***_____


Otrzymałem wczoraj list od prof. Karola Zielińskiego z Krakowa...

Komentarz z lubczasopisma: Ale Literatura


@Zygmunt Jan Prusiński

Panie Zygmuncie, nasi złodzieje nie są szczęśliwi. Dam taki przykład: przedwczoraj na rynku w Krakowie złapał mnie za rękaw Adam Komorowski (chciał zwyczajnie pogadać i żebym mu dał do czytania różne moje teksty), Pan pewnie wie, kto to jest, że to mój dawny kumpel z paczki literackiej, w której byli również wybitni tłumacze i eksperci np. do sanskrytu, taoizmu, wszelakich literatur i filozofii itd. Niektórzy z nich należeli do partii, niektórzy nie. Adam należał, i jako sekretarz redakcji pism literackich musiał należeć (w których ja nie moglem drukować pod własnym nazwiskiem), ale zachodziłem do niego na pogawędki, bo moglem spotkać np. Ireneusza Kanię, faceta, który tłumaczy z może nawet piętnastu różnych języków. Zawsze to lepiej posłuchać mądrzejszych od siebie; i partia nie miała z tym nic wspólnego. Otóż ja przedwczoraj na tym krakowskim rynku piję wodę, Adam piwo i przysiada się do nas były sekretarz wojewódzki (facet w naszym wieku), były ogólnopolski sekretarz, czy tez szef TPPRu i wręcz żebrze, że postawi nam wódkę, byleśmy się z nim napili. Ja odmówiłem (a znam go wiele lat z uniwersytetu, bo się kiedyś doktoryzował). Był mocno zawiedziony, bo sądzę, że mnie autentycznie lubi, chociaż byłem opozycjonistą, lecz ceni mnie (tak sądzę) za elegancję ataku.

Chcę podkreślić to, że on i jego koledzy, którzy na reformie Balcerowicza i "lewym czerwcowym" zarobili (w sensie ukradli) naprawdę duże pieniądze, te pieniądze ich nie cieszą, bo nie ma przyjaciół (oprócz prymitywnych zapijaczonych byłych ubeków), nie ma żony (odeszła) ani rodzin. Więc cóż to za (podłe) życie.

Facet mówi że wrócił z biznesowej podróży do RPA (a ma duże interesy i duże komuchowskie pieniądze), ale ma rozpacz w oczach z powodu samotności. Cóż z tego że może sobie kupić prostytutkę? Jeśli kiedyś miał jakieś iskierki talentu, to je zaprzepaścił i wytrawił alkoholem i teraz ma pustą głowę i duszę. A przecież liczy się tylko wnętrze i zdolność do psychicznej regeneracji i talent. Człowiek obdarzony talentem nie musi się bać nudy i samotności. Ale uwaga - złodziejstwo i konformizm kasują talent, jakby resetować komputer. Po takich złodziejstwach jakie miały w Polsce miejsce podczas "transformacji" człowiek (złodziej) ma pieniądze, ale jest umysłowo uwsteczniony i zresetowany. Pewnie nie wszyscy tak mają, ale sądzę, że jest takie niebezpieczeństwo śmierci psychicznej. Z drugiej strony jak się nie ma pieniędzy, to się talent rozwija słabo, popada się w depresję i to jest sytuacja rozpaczliwa. I tak źle i tak niedobrze.


Karol Zieliński
Kraków. 30.03.2012 - 23:50

______________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura