Prezentuję analizę wyróżników wizerunku, którą przygotowałem na podstawie danych GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej".
Dziękuję serdecznie redakcji "Rzeczpospolitej" za udostępnienie wyników brakujących do analizy.
Pokazuję tylko dane istotne statystycznie na poziomie alfa 0,05.
Proszę powiększyć sobie obrazek.
Uproszczona interpretacja: jeśli wynik jest poniżej 1,00 oznacza to, że na pewno nie wszystkie osoby wybierające dane ugrupowanie jako najlepsze uważają, że to ugrupowanie można okreslić danym mianem.
Analiza pokazuje więc DEFICYTY WIZERUNKU do wykorzystania w kampanii.
I odwrotnie - upraszczając - wynik powyżej 1,00 oznacza SZANSE WZROSTU (z wyjątkami).
Ciekawa jest analiza działań PiS i prowadzonych kampanii w kontekście tych wyników.
Kluczowy wymiar wizerunku, w którym nastąpiła zmiana od 2006 roku to wymiar „ma ludzi gotowych do rządzenia”: tutaj nastąpiło znaczne pogorszenie wizerunku PiS - oczywiście związane z oddaniem władzy. Ale czy tylko?
Czy Prawo i Sprawiedliwość wykorzystywało wyróżniki wizerunku w swoich kampaniach? Czy minimalizowało słabe strony?
Czy da to efekt?
Zapraszam do dyskusji.
Zapraszam też do typowania z konkursie na najbardziej trafną prognozę wyników wyborów.
Osoby zainteresowane informacją, w jaki sposób "Rzeczpospolita" odzyskała dla PiS mateczniki oraz jak zabrała PiS-owi wizerunek i oddała go PO zapraszam do przeczytania pierwszego Survey Watcha pokazującego błędy oraz przypadki nieprzestrzegania kodeksu Esomar.
(swoją drogą dziwię się komentatorom, którzy nie sprawdzili czy dane są istotne statystycznie - a wszyscy teraz komentują bezwartościowe wyniki, wykorzystując je politycznie).
Pozdrawiam
Krzesimir
Inne tematy w dziale Polityka