generee generee
195
BLOG

Zmiana społeczna?

generee generee Społeczeństwo Obserwuj notkę 6

W ubiegłą sobotę poczyniłem pewna obserwację - otóż przechodziłem nieśpiesznie obok placu zabaw, który moje dzieci dekadę temu nazywały "placem zabaw z kamyczkami" i ze zdumieniem stwierdziłem, że osobami towarzyszącymi dzieciom są głównie mężczyźni; proporcje oceniłem na 7:3 na ich korzyść. Co najmniej. I rzecz ta działa się w mieście wojewódzkim Polski "C", a nie żadnej tam Warszawce.

Przyznam, że zdumiało mnie to bardzo - gdy ja przychodziłem tam z córkami, to zastawałem gromadę mniej lub bardziej młodych matek... kompletnie nie mam pojęcia skąd ta zmiana na przestrzeni tych ledwie dziesięciu lat.

Mam dwa tropy - można powiedzieć - przeciwstawne. Albo to wzrosła liczba świadomych ojcostwa mężczyzn, albo to są ci rozwodnicy mający dyżur z dzieckiem w sobotę; dla wykluczenia drugiej ewentualności chyba poczynię obserwacje w zwykły dzień tygodnia.


generee
O mnie generee

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo