generee generee
108
BLOG

Jednoaktówka szkolna

generee generee Kultura Obserwuj notkę 9

Pierwsza wywiadówka w nowym roku szkolnym; II kl. szk. średniej; nieliczna, bo ledwie dziesięcioro uczniów; rodziców przyszło sporo - ośmioro (czyli 80 %, frekwencja przyzwoita+); wiadoma - na początek sprawy organizacyjne - w tym wybór czwórki klasowej;

występują:

Pani - wychowawczyni

Chór - sześcioro rodziców

Tata 1 - tata Tai

Tata 2 - tata Filona


AKT I

(i ostatni)


Pani

Przed nami wybór czwórki klasowej.

(milczenie, szuranie - nikt się nie wychyla; niektórzy się kula inni wręcz przeciwnie - rozpierają na krzesełku)


Pani

Dużo pracy nie ma...

(cisza)


Pani

Może tata Tai by chciał na przewodniczącego, z tego co wiem udziela się pan w Radzie Rodziców szkoły.


Chór (zwracając głowy do inkryminowanego)

Tak, tak - dobry pomysł.


Tata 1

Tak, działam od kilku lat - mam tam funkcję sekretarza.


Pani

A Taja jest przewodnicząca klasy w tym roku.


Chór

To się świetnie składa


Tata 1

No właśnie - zupełnie nie wiem jak do tego doszło... A co do mnie to chętnie, ale może raczej na wiceprzewodniczącego? Poudzielam się z przyjemnością, ale przewodniczący to funkcja reprezentacyjna...


Pani

(przesuwając na tablicy multimedialnej E-dziennik)

O, tu mam takie okna, że wybieramy członków, bez funkcji.


Tata 1

To ja chętnie na tego członka, a później sobie wybierzemy funkcje spośród siebie .


Chór

O tak, właśnie.


Pani

(klika i rozwija jakąś listę z nazwiskami w E-dzienniku)

Ale ja tu pana nie mam...


Tata 1

Nie ma mnie pani, bo ja nie jestem zalogowany na E-dzienniku. Nie mam tam konta.


Pani

Ale jest pana żona.


Tata 1

Oczywiście, że jest. Skoro mnie nie ma to jest ona - ktoś musi być.


Pani

To może pana żona?


Tata 1

Absolutnie nie. Nie ma jej tu i ja jej w to nie ubiorę. Zresztą przecież się zgłosiłem.


Pani

(usta w podkówkę)

No, ale ja pana tu nie mam, na tej liście! I nie mogę dodać w tym systemie.


Tata 1

To może jakoś z palca wpisać?


Pani

Nie mam tu pana na liście. To może mama Manuela? Tak? - dobrze.

(klik)

Mama Małgosi? Tak? - dobrze.

(klik)

Tata Toli? Tak? - dobrze.

(klik)

Brakuje jeszcze jednej...

Tata 2

To ja zgłaszam żonę.

Pani

(klik)

K  U  R  T  Y  N  A

generee
O mnie generee

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura