Leucyp Leucyp
254
BLOG

marketing szeptany ciii...

Leucyp Leucyp Gospodarka Obserwuj notkę 0

Co to takiego marketing szeptany? i dlaczego jest o nim tak GŁOŚNO?!

marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) (buzz marketing)

  sa to działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego "spontanicznego" przekazu ustnego. Nazywany przez teoretykow marketingiem  wirusowym.

Przekłada sie to na działania, jakie podejmują firmy w celu wywołania u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie produktu, marki czy usług. Jest to dawanie ludziom powodów do rozmawiania o marce, produktach i usługach, oraz ułatwianie im nawiązania tej konwersacji.

Internet stal sie swietnym miejscem na rozwoj tego zjawiska. Sposobem do tego najlepszym w sieci jest pozycjonowanie stron. Kolejne pojecie do wyjasnienia.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron inaczej SEO - Search Engine Positioning bazuje na tym zeby umieścić swoją stronę pomiedzy pierwszymi wynikami wyświetlanymi przez wyszukiwarki, dla najbardziej popularnych słów kluczowych związanych z tematyką naszej witryny.

Taki szum informacyjny potrzebny jest wtedy kiedy firma chce wypuscic swoj nowy produkt albo poprawic "wizerunek" starego.

Firmy, ktore zajmuja sie buzz marketingiem dzialaja na blogach, forach, portalach spolecznosciowych i serwisach video.

Przykładowe formy marketingu szeptanego:

(za wikipedia)

Evangelist marketing – zaawansowana forma marketingu szeptanego, polegająca na tworzeniu u klienta tak silnego zaufania i przekonania do danego produktu, czy usługi, że z własnej woli zaczyna przekonywać innych do kupowania i używania go.

Marketing wirusowy - polega na tworzeniu zabawnych, bądź wyjątkowo interesujących komunikatów, które są zaprojektowane tak, by można je było w prosty sposób przekazywać innym osobom. Często mają formę e-mail, czy internetowego filmu. Proces rozprzestrzeniania się tych komunikatów jest analogiczny do replikacji wirusów atakujących żywe komórki.

Brand blogging – tworzenie blogów i uczestniczenie w blogosferze, w klimacie transparentności, dzielenia się wartościowymi informacjami, o których blogująca społeczność może chcieć rozmawiać

Community marketing – tworzenie i wspieranie niszowych społeczności, które będą dzieliły zainteresowania daną marką np. grupy użytkowników, fankluby, fora internetowe.

Product seeding – umieszczenie produktu w odpowiednich rękach, w odpowiednim czasie – dostarczanie próbek swojego produktu do wpływowych jednostek, które mogą rozpocząć o nim pozytywną plotkę (np. wpływowych bloggerów)

Cause marketing – wspieranie kwestii społecznych, by zdobyć szacunek i wsparcie ludzi, którzy uważają daną sprawę za ważną

Trendsetting - promowanie mody na konkretne marki lub produkty, przez zatrudnione osoby samym sobą, poprzez wywołanie chęci naśladownictwa siebie (ubioru, gadżetów, stylu życia) wśród otoczenia

Casual marketing - promowanie równolegle za pomocą jednego produktu lub usługi następnych, nie związanych z głównym celem promocji

 

 

 

 

Leucyp
O mnie Leucyp

Free counters

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka