Ludwiczek69 Ludwiczek69
1244
BLOG

Ciemna prędkość, zasada równoważności

Ludwiczek69 Ludwiczek69 Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 152

  Nie jest moim celem negowanie praw Newtona czy osiągnięć Einsteina. Moje stanowisko w tej sprawie wiele razy pokazywałem. Nic sie nie zmieniło. Natomiast chce stosować ich pomysły w nieco inny sposób.

  Poprzednio po niezbyt zażartej dyskusji podtrzymałem opinie że I zasada dynamiki obowiązuje dla ruchu po geodetyce. Geodetyka jest to dla mnie krzywa, po jakiej porusza się układ inercjalny. Cechą ważna jest to że energia jak jest wymieniana z tym układem się zeruje. Łopatologicznie, ile energii dostarczymy do naszego IUO, dokładnie tyle samo on odda. Tradycyjnie napiszemy że wszystkie siły się równoważą.

  Wracając do poprzedniej notki, uważam że spadająca winda znajduje się w IUO, oraz satelita krążący po orbicie kołowej też znajduje się w takim samym IUO. Obydwa obiekty spadają, więc ich stan jest taki sam. jedyna co ich odróżnia jest jest prędkość liniowa satelity. 


image

Moim zdaniem nie ma tu zbytnich wątpliwości. Co prawda Panu Bjab nie bardzo to się podobało...no ale tak bywa. Niemniej wyłożę teraz zasadę równoważności dla tego układu.

  IUO posiadający prędkość liniową V porusza się po krzywej wprost proporcjonalnej do tej prędkości, tak samo jak satelita na orbicie kołowej.

 Zrozumienie tej zasady ułatwi drugi rysunek:

image


Na podstawie podobieństwa zachowania się IUO w spadającej windzie i krążącym satelicie, wyprowadzam wiec wniosek, że każdy układ inercjalny poruszający się z prędkością liniową V porusza się po zakrzywionej geodetyce. Zakrzywienie jest proporcjonalne do prędkości V.  Już dość dawno wspominałem o interakcji toru ruchu w funkcji prędkości. Obiecałem o tym napisać i się stało. To kamyczek dla alternatywy dla teorii BB, czyli wirującego wszechświata.

  W kolejnej notce pokaże jak policzyć tą krzywiznę.

ps. zapałki przygotowane? Oszczędzajcie je, bo będzie jeszcze trudniej.


tagi: fizyka, nauka, kosmologia

Ludwiczek69
O mnie Ludwiczek69

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie