Marek Siwiec Marek Siwiec
840
BLOG

O dobrych Holendrach

Marek Siwiec Marek Siwiec Polityka Obserwuj notkę 14

Nacjonalistyczna holenderska Partia na rzecz Wolności uruchomiła portal, na którym zbiera wpisy o złych Polakach zakłócających spokój i dobrobyt Holendrów. Pomysł jest głupi, bo w Internecie anonimowo można wpisać każdą bzdurę, a pieczęć legalnej partii ją uwiarygodni. Nie sądzę, aby idea zasługiwała na gromy od najwyższych polskich władz, bo jej niebezpieczeństwo jest znikome. Holendrzy są bardzo spokojnym narodem i zasługują na inną reakcję.

Oto moja propozycja – "Dobry Holender". Zachęcam Polaków, którzy byli w tym państwie, znają jego mieszkańców, aby napisali w komentarzach pod tą notką 2-3 zdania na temat swoich doświadczeń. Wierzę, że w znakomitej większości pozytywnych. Zmobilizujmy ludzi, którzy myślą o sobie dobrze, przeciwko tym, którzy chcą gloryfikować smród.

Mój pierwszy wpis brzmi tak:

Trafiłem do Holandii w 1975 roku. Podróżowałem autostopem, a tam gdzie się dało – na rowerze. Przy wjeździe na autostradę nie wolno zatrzymywać samochodów. Zostałem więc zwinięty przez policję, ukarany mandatem (5 guldenów) i odwieziony razem z rowerem w miejsce, gdzie można już było "łapać stopa".

PS Jutro rano (tuż po 9) zapraszam do Radia ZET, do Moniki Olejnik, na "7 Dzień Tygodnia".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka