BICO BICO
121
BLOG

22 lipca, ja także byłem u Adama Michnika

BICO BICO Gospodarka Obserwuj notkę 1

“IM NIE JEST WSZYSTKO JEDNO”

22 lipca 2002 roku oprócz pana Rywina, ja także byłem na Czerskiej 8/10 w redakcji Gazety Wyborczej. Złożyłem pismo adresowane do pana Adama Michnika redaktora naczelnego Gazety Wyborczej. Do pisma dołączyłem plik niepodważalnych i niezbitych dokumentów świadczących o przestępczej działalności firmy FORD OMC Motors Ltd, której agresywne reklamy zamieszczane były w Gazecie Wyborczej. Kopię tych dokumentów wręczyłem panu Michnikowi osobiście w przerwie składania zeznań przed sejmową komisją ds. Rywina, w której pan redaktor wystąpił w charakterze światka. Firmę tę założył, a następnie nią kierował, zarządzał oraz działalność jej nadzorował adwokat Ziemisław Gintowt, który jest synem sędziego i dyrektora sądów powszechnych w ministerstwie sprawiedliwości. Ta przestępcza działalność FORDA, polegała na tym, że oprócz i pod przykrywką legalnej działalności gospodarczej, powypadkowe samochody pozyskane ze szrotów a może i kradzione, szmuglowano do Polski, a w celu uniknięcia opłat celnych i podatkowych, fałszowano ich dokumenty i wstawiano do fordowskich salonów sprzedając je jako auta bezwypadkowe. Już na pierwszej rozprawie sądowej, która odbyła się 6 stycznia 1995 roku, była obecna pani Inga Janikowska z Gazety Wyborczej. Następnego dnia zgodnie z życzeniem pani redaktor, odbyłem z panią redaktor rozmowę telefoniczną, podczas której zapewniony zostałem, że tekst o tej sprawie ukaże się w najbliższym wydaniu weekendowym. Niestety, ani w najbliższym, ani w następnym ani w żadnym innym terminie, napisany już tekst pani redaktor Ingi Janikowskiej nigdy się nie ukazał. Wręcz przeciwnie, zamiast tekstu o przestępczej działalności FORDA, nie tylko publikowane były w coraz to większym formacie różne teksty reklamujące samochody drugiego w świecie producenta samochodów, a nawet podjęte zostało wspólne Gazety i FORDA przedsięwzięcie marketingowe, którego celem było zwiększenie sprzedaży samochodów. 

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka