Zgodnie z moimi przewidywaniami dyskusja nt. przyczyn katastrofy Tu 154 zeszła na dalszy plan - o ile kiedykolwiek w mainstreamowych mediach była na pierwszym planie - ginąc w powodziowej fali, która pochłoneła także wiekszość całkowicie bezpodstawnych hipotez dotyczących przyczyn katastrofy.
Hipotezy, które mają jakąś wartość pojawiają się jednak i warto poświęcić im uwagę:
http://blogmedia24.pl/node/27894
Jeżeli TU154 znajdował się 50 metrów obok osi pasa to pokładowy radiokompas musiał wskazywać niewłaściwą pozycję! Wydaje się rzeczą niemożliwą żeby piloci przeoczyli takie odejście od osi - pewne odchylenia od kursu są oczywiście możliwe, ale zdarzają się tylko w określonych sytuacjach np. silnego, bocznego wiatru.
Warto też bliżej poznać zasadę działania TAWS: http://heading.pata.pl/taws.htm a system ten działał prawidłowo!
Kilka niezwykle ważnych pytań nie doczekało sie odpowiedzi - a wystarczyłoby opublikować zapis z ostatnich 5 minut lotu żeby znależć na nie odpowiedź:
- dlaczego samolot zaczął się tak gwałtownie obniżać?
- dlaczego piloci zignorowali wskazania radiokompasu?
- jaka była pozycja samolotu wg. TAWS?
Tych pytań jest oczywiscie znacznie więcej, ale na początek proszę E. Klicha o odpowiedź na te trzy.
Konserwatywno liberalny: „Nie zgadzam się z tym, co mówisz – ale życie oddam za to, byś mógł mówić to, co mówisz”
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka