Przyjrzałem sie po raz kolejny opublikowanym w Giewu stenogram i zacząłem się zastanawiać nad ilościa paliwa, która podawana jest w stenogramach:
10:10;14,9 II pilot: Około 11 ton (paliwa) do lądowania
8 minut później
10;18;24,7 II pilot: mamy około13-12,5 tony
5 minut później
10;23;55,01 I pilot: pozostało11 ton
10 minut później
10;33;25,1 mechanik; Aktualnie mamy12 ton
Z tych informacji wynika, że po 13 minutach lotu w samolocie ubyła i przybyła 1 tona paliwa!
Przyjmując, że średnie zużycie paliwa wynosi w Tu 154 5,5 tony/1h lotu czyli 1100kg/20 min. lotu wskanie z godz. 10;33;25,1 powinno być o 1100 kg niższe niż o godz. 10;10;14,9 czyli informacja dot. stanu paliwa powinna brzmieć około 10 ton. Skąd się jednak wziął stan 13-12, 5 tony o godz. 10;18;24,7 - przybyły 2 tony paliwa!
o godz.10;27;58,8 Bort.(?); (niezr.) zakonczyłem zrzut, zniżanie na wschód.
Kim jest Bort.? Zrzucanie czego zakończył?
Przyjmuję oczywiście do wiadomości, że ta różnica może wynikać z niedokładnych wskaźników lub zaszumianonego zapisu.... Dopuszczam także myśl, że materiał audio poddany został obróbce/przemontowaniu i w wyniku braku znajomości języka lub pośpiechu montażysta mógł przeoczyć takie drobiazgi.
Pozostaje oczywiście wiele innych zagadek "dialogowych";
o gdzo. 10;24;49,2 I pilot: Temperaturę i ciśnienie poproszę
to polecenie zostało zignorowane - nikt nie podał temperatury i cisnienia!
Czy taki drobiazg - pierwsze ostrzeżenie Terrain Ahead - 10;40;06,7- wgTAWS podaje je na 30 sek przed przeszkodą czyli uderzenie w ziemię powinno nastapić około 10;40;37 a nastąpiło o 10;41;05,5 czyli minutę później - tu link do źródła:
Arystoteles
http://gaj-akademosa.blog.onet.pl/MOZLIWE-PRZYCZYNY-KATASTROFY-S,2,ID404701134,n
Tych pytań i wątpliwości jest oczywiście więcej - ja skupiłem się na dotychczas nie poruszanych.
Będę wdzięczny za merytoryczne komentarze.
Konserwatywno liberalny: „Nie zgadzam się z tym, co mówisz – ale życie oddam za to, byś mógł mówić to, co mówisz”
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka