meaculpa meaculpa
357
BLOG

Stenogram - czyli dalszy ciąg tzw. głupich pytań.

meaculpa meaculpa Polityka Obserwuj notkę 16

Przyjrzałem sie po raz kolejny opublikowanym w Giewu stenogram i zacząłem się zastanawiać nad ilościa paliwa, która podawana jest w stenogramach:

10:10;14,9 II pilot: Około 11 ton (paliwa) do lądowania

8 minut później

10;18;24,7 II pilot: mamy około13-12,5 tony

5 minut później

10;23;55,01 I pilot: pozostało11 ton

10 minut później

10;33;25,1 mechanik; Aktualnie mamy12 ton

 

Z tych informacji wynika, że po 13 minutach lotu w samolocie ubyła i przybyła 1 tona paliwa!

Przyjmując,  że średnie zużycie paliwa wynosi w Tu 154  5,5 tony/1h lotu czyli 1100kg/20 min. lotu wskanie z godz. 10;33;25,1 powinno być o 1100 kg niższe niż o godz. 10;10;14,9 czyli informacja dot. stanu paliwa powinna brzmieć około 10 ton. Skąd się jednak wziął stan 13-12, 5 tony o godz. 10;18;24,7 - przybyły 2 tony paliwa!

o godz.10;27;58,8 Bort.(?); (niezr.) zakonczyłem zrzut, zniżanie na wschód.

Kim jest Bort.? Zrzucanie czego zakończył?

Przyjmuję oczywiście do wiadomości, że ta różnica może wynikać z niedokładnych wskaźników lub zaszumianonego zapisu.... Dopuszczam także myśl, że materiał audio poddany został obróbce/przemontowaniu i w wyniku braku znajomości języka lub pośpiechu montażysta mógł przeoczyć takie drobiazgi.

Pozostaje oczywiście wiele innych zagadek "dialogowych";

o gdzo. 10;24;49,2 I pilot: Temperaturę i ciśnienie poproszę

to polecenie zostało zignorowane - nikt nie podał temperatury i cisnienia!

Czy taki drobiazg - pierwsze ostrzeżenie Terrain Ahead - 10;40;06,7-  wgTAWS podaje je na 30 sek przed przeszkodą czyli uderzenie w ziemię powinno nastapić około  10;40;37 a nastąpiło o 10;41;05,5 czyli minutę później - tu link do źródła:

Arystoteles

http://gaj-akademosa.blog.onet.pl/MOZLIWE-PRZYCZYNY-KATASTROFY-S,2,ID404701134,n

 

Tych pytań i wątpliwości jest oczywiście więcej - ja skupiłem się na dotychczas nie poruszanych.

Będę wdzięczny za merytoryczne komentarze.

 

 

meaculpa
O mnie meaculpa

Konserwatywno liberalny: „Nie zgadzam się z tym, co mówisz – ale życie oddam za to, byś mógł mówić to, co mówisz”

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (16)

Inne tematy w dziale Polityka