Marek Migalski Marek Migalski
4124
BLOG

Oświadczenie

Marek Migalski Marek Migalski Polityka Obserwuj notkę 22

Oświadczenie

 

Informuję, że 22 marca została mi złożona propozycja objęcia funkcji wicemarszałka województwa śląskiego odpowiedzialnego za kulturę. Osobą, która wyszła z tą ciekawą ofertą, był Pan Mirosław Sekuła, marszałek województwa. Jako osoba pracująca na co dzień w Parlamencie Europejskim właśnie z Komisji Kultury uznałem, że jest to dowód na wysoką ocenę mojej działalności właśnie na tym odcinku.

Pragnę Państwa poinformować, że po dłuższym namyśle propozycję tę przyjąłem i od 14 kwietnia bieżącego roku obejmę funkcję wicemarszałka. Jako warunek mojej zgody postawiłem odsunięcie od władzy w naszym województwie Ruchu Autonomii Śląska i jej lidera – Jerzego Gorzelika, który do tej pory sprawował urząd wicemarszałka odpowiedzialnego za kulturę. Warunek ten został przez Pana Mirosława Sekułę przyjęty.

Chciałbym zaznaczyć, że moja decyzja nie zmienia mojego krytycznego stosunku do Platformy Obywatelskiej i jej polityki zarówno na poziomie krajowym, jak i regionalnym. Zachowuję również swoje krytyczne zdanie o dotychczasowej działalności Pana Mirosława Sekuły, o czym go zresztą lojalnie poinformowałem. Jego reakcja i słowa, że ważne jest nie to, co robiliśmy obaj do tej pory, ale co mamy do zrobienia w przyszłości napawają mnie otuchą i dają nadzieję na dobrą współpracę na rzecz regionu i kraju.

Oczywistą konsekwencją mojej decyzji jest także rezygnacja z funkcji wiceszefa PJN – o tym fakcie poinformowałem prezesa Pawła Kowala i stosowne władze partii. Chciałbym także podziękować tym wszystkim, którzy przez ostatnie cztery lata towarzyszyli mi w mojej drodze politycznej i życzyć im powodzenia w ich politycznych i osobistych planach.

Dr Marek Migalski

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka