Konkludentne zawoalowane dynamiczne riposty w ekstraordynaryjnym trybie min. Arabskiego.
UWAGA!!!!
Posłanka Jolanta Szczypińska doczekała się odpowiedzi na postawione zapytanie nr 9563.
Zapytanie postawione 13.04.2011r. podlegało przedłużeniu, gdyż po 30 dniach wpłynęło pismo min. Arabskiego o przedłużenie.
I dzisiaj (a być może kilka dni wcześniej ) semowy serwer ORKA został zaopatrzony w tekst odpowiedzi.
Po zaledwie 130 dniach mamy kompletną odpowiedź - jasną i pełną.
NIESTETY NIE MA TAK - odpowiedź jest pokrętna i zawoalowana.
Czyli bez żadnej niespodzianki. Konkretnie takiej postawy należało się spodziewać po tym ministrze "z bożej łaski".
mikael-plus.salon24.pl/317513,czekamy-panie-arabski
mikael-plus.salon24.pl/325890,arabski-dal-glos
mikael-plus.salon24.pl/329942,nie-minister-klich-dal-glos
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie, nr SPS-024-
9563/11, pani poseł Jolanty Szczypińskiej w sprawie określenia, kto ostatecznie
podjął decyzję o wyborze załącznika nr 13 konwencji chicagowskiej jako
podstawy do wyjaśnienia przyczyn katastrofy rządowego samolotu TU-154M,
która miała miejsce w dniu 10 kwietnia 2010 r., z upoważnienia prezesa Rady
Ministrów, uprzejmie informuję, co następuje.
Przyjęty tryb badania katastrofy smoleńskiej został ustalony w sposób
konkludentny, poprzez przystąpienie do badania przyczyn i okoliczności
wypadku przez Federację Rosyjską za dorozumianą zgodą Polski.
Dynamika zdarzeń, które nastąpiły bezpośrednio po katastrofie smoleńskiej,
oraz bezprecedensowy charakter i rozmiary tragedii powodowały, że
poszczególne osoby i instytucje państwowe zmuszone były do podjęcia wielu
różnych działań w ekstraordynaryjnym trybie. Do działań tych należało nie
tylko natychmiastowe podjęcie badania przyczyn katastrofy, ale także pilne
zorganizowanie sprowadzenia ciał ofiar do Polski i ich godne pożegnanie.
W związku z dynamiką ówczesnych zdarzeń oraz koniecznością
równoległego rozwiązywania wielu istotnych spraw nie jest możliwe
szczegółowe odtworzenie chronologii poszczególnych zdarzeń w ujęciu
godzinowym. Poszczególne decyzje musiały być bowiem podjęte – co wydaje
się oczywiste – bez zbędnej zwłoki.
Warto także zauważyć, że przepisy prawa nie wymagają sporządzania na
okoliczność poszczególnych decyzji odrębnych notatek. Dlatego też w
przedmiotowej sprawie opinie i analizy specjalistów miały charakter ustny, ze
względu na konieczność natychmiastowego podjęcia działań oraz braku
prawnego obowiązku przedstawiania sformalizowanych opinii na piśmie.
Przyjęty przez prezesa Rady Ministrów sposób działania w sprawie
wyjaśnienia przyczyn katastrofy został w sposób konkludentny zaakceptowany
przez Radę Ministrów. W związku z tym nie można mówić o tym, że podjęto
decyzję o niezwracaniu się o pomoc do NATO w powyższej sprawie. Takiej
decyzji bowiem nie było, więc pytanie o osobę, która miałaby ją podjąć, jest
bezprzedmiotowe.
W uzupełnieniu podanych powyżej informacji w załączeniu przedstawiam
wykaz doradców akredytowanych – obok pana Edmunda Klicha – przy
Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym na terenie Federacji Rosyjskiej oraz
wykaz osób skierowanych na teren Federacji Rosyjskiej w celu pomocy Komisji
Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego*).
Z wyrazami szacunku
*) Załącznik...
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
| Zapytanie nr 9563 |
| w sprawie |
| określenia, kto ostatecznie podjął decyzję o wyborze załącznika nr 13 konwencji chicagowskiej jako podstawy do wyjaśnienia przyczyn katastrofy rządowego samolotu TU-154M, która miała miejsce w dniu 10 kwietnia 2010 r. |
| |
| Zgłaszający |
Jolanta Szczypińska |
| Adresat |
|
| Data wpływu |
13-04-2011 |
| Data ogłoszenia |
28-04-2011 - posiedzenie nr 91 |
| |
|
| |
|
| |
Odpowiedź |
| Odpowiadający |
Tomasz Arabski - szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
|
| Data wpływu |
15-07-2011 |
| Data ogłoszenia |
28-07-2011 - posiedzenie nr 97 |
|
tekst odpowiedzi przed publikacją w aneksie do sprawozdania stenograficznego
Konkludentne czynności, czynności dorozumiane, za pośrednictwem których może zostać złożone oświadczenie woli. Na podstawie kodeksu cywilnego, zgodnie z którym, "z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny (oświadczenie woli)", przyjmuje się w nauce prawa, iż oświadczenie woli może być złożone w dwojaki sposób. Albo wyraźnie za pośrednictwem takiego zachowania, którego bezpośrednim celem jest przejaw na zewnątrz aktu woli w kierunku dokonania czynności prawnej, albo też za pośrednictwem dorozumiania (per facta concludentia), poprzez zachowanie, które w zasadzie zmierza do innego celu, ale z którego pośrednio wynika "w sposób dostateczny" taki akt woli.
|
Inne tematy w dziale Polityka