Noe-Gd
Noe-Gd
Moja Wiara.pl Moja Wiara.pl
4107
BLOG

Bóg ma Imię ? Jahwe - Jehowa TO Imię Boże ?

Moja Wiara.pl Moja Wiara.pl Społeczeństwo Obserwuj notkę 3

Znasz kogoś kto nie ma imienia ? Podobno w dawnych czasach uważano, że nie posiadający Imienia nie istnieje...

Zastanawiającym jest jak wielkie zamieszanie panuje na świecie jeśli chodzi o zagadnienie czy Bóg posiada imię i jakie to imię jeśli je posiada. Dlaczego zastanawiającym? Dlatego, że Imię Boże występuje w Biblii około 7.000 razy, sam Bóg je oznajmia np słowami:

Objawiłem się Jakubowi Abrahamowi i Izakowi lecz imienia mojego Jahwe im nie wyjawiłem ", albo: " Słuchaj Izraelu ! Twój Bóg Jahwe to jeden Jahwe !"

Tak, Bóg ma Imię i Imię Boże na nasz język brzmi Jahwe lub Jehowa.

Niewiele osób wie, że w Izraelu imiona miały znaczenia i tak np imię Jehoshua czyli Jezus znaczy: " Jahwe jest zbawieniem " a np Mateusz znaczy " Dar Jahwe ". 

W Księdze Joela, bodajże 3:5 napisano: " Każdy kto wzywa Imienia Jahwe będzie zbawiony " a jak mają wzywać skoro nawet nie znają Imienia? 

Jezus powiedział: " Objawiłem ludziom Twoje Imię " i postawił uświęcenie Imienia swojego Ojca na pierwszym miejscu vide  "Ojcze Nasz "- Ojcze Nasz któryś jest w niebie ŚWIĘĆ SIĘ IMIĘ TWOJE - Sprawa postawiona na pierwszym miejscu w modlitwie wzorcowej!

Długo by pisać o Imieniu Stwórcy, w każdym bądź razie posiada On Imię i Imię TO także posiada znaczenie a mianowicie: " Ten, który sprawia, że się staje ".

Dlaczego Imię Boże jest rugowane z przekładów Pism, zastępowane słowami Bóg i Pan? Biblia katolicka tzw. Tysiąclatka II wydanie oddaje Imię Boże w niemal 7.000 miejsc... ale w poprzednich wydaniach i kolejnych Pisma Świętego Imię jest rugowane, zastępowane w/w słowami Pan i Bóg... Dlaczego? Sam pomyśl dlaczego.

Słowo Bóg znaczy dokładnie : " Władca ", nawet ludzie w Biblii nazywani są bogami, diabeł nazywany jest bogiem: " Albowiem bóg tego systemu rzeczy zaślepia umysły niewierzących... II Koryntian 4:4 , tak...Diabeł jest bogiem tego systemu, systemu, któy zmierza ku zagładzie jak zapowiedział już prorok Daniel 2:44 , ale to temat na inną okazję.

Dlatego i Jezus jest bogiem, jest wszak potężnym Królem, władcą, dla rozróżnienia między Bogiem stwórcą a innymi bogami-władcami używam dużej i małej litery.

I jeszcze coś, Imię Boże - Jahwe - bardzo wadzi dogmatowi o Trójcy... Trójcy, której nie ma, jest to nauka zwodnicza, Jezus jest Synem, miał początek, jest oddany i poddany Ojcu, nie jest Mu równy ani nie jest Ojcu współistotny. A wiem, że kto nie ma Syna nie ma też Ojca... A to  znaczy nie co innego aniżeli brak Łaski Bożej i w konsekwencji zatracenie... Oczywiście nie ja jestem sędzią, ale uprzedzam, że konsekwencje mogą być bardziej aniżeli poważne... Sprawa uznawania Jezusa z Nazaretu za SYNA Jahwe jest warunkiem niezbędnym do zbawienia a jak możemy uznać Go za Syna skoro uznajemy Go za równego Ojcu ? Żaden Syn nie jest równy Ojcu. Chrystus to grecki Pomazaniec... a tam gdzie jest Pomazaniec tam i jest ktoś większy od niego,  który Go swoim Pomazańcem uczynił...

" Nie będziesz brał Imienia Jahwe twojego Boga na daremno..." czyż nie oznacza to, ze masz używać tego imienia, ale nie na daremno ? 

Używaj więc i sam zobacz czy przyjdzie ci używanie Imienia Jahwe  z łatwością... Spróbuj i się przekonaj, czeka cię ciekawe doświadczenie...

Niech Bóg Jedyny, Jahwe, udzieli Ci swojego Ducha, udzielił wiary i otworzył umysł tak byś miał zadatek na początek nowej drogi...

Allelujah! = Znaczy: Wysławiajcie Jahwe! 

*Ja jestem Jahwe, takie jest Imię Moje*. -  Izajasza 42:8  

Idź tędy! =  https://www.salon24.pl/u/salamon/851196,doslownie-setki-milionow-ludzi-mniema-ze-posiada-wazny-chrzest-i-cisza-p-tym-w-mediach

Wierzę w Jezusa jako w Syna Bożego.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo