Rzeczpospolita bez PITa
Rzeczpospolita bez PITa
Stef 1 Stef 1
218
BLOG

Dlaczego nie stawiam na Konfederację?

Stef 1 Stef 1 Konfederacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Głównym powodem mojej niechęci do Konfederacji jest brak spójności programowej i pytanie, czy w ogóle jest ona partią polityczną.

Głównym powodem mojej niechęci do Konfederacji jest brak spójności programowej i pytanie, czy w ogóle jest ona partią polityczną. Oficjalny przekaz partii i poglądy poszczególnych działaczy rozdzielają się na tyle, że uniemożliwia to jakikolwiek dialog, nie mówią już o jej poparciu. Przykładem może być wystąpienie dwóch polityków Konfederacji na Konferencji Prawicy Wolnościowej w 2018 r. Na moje pytanie dot luki VAT odpowiedzi prezesa Korwin-Mikkego i dr Mentzena różniły się w stopniu nie do pogodzenia z definicją partii politycznej, która stanowi, że partią polityczną nazywamy grupę polityków o zbliżonych poglądach politycznych, dążących do zdobycia lub utrzymania władzy. Według pierwszego z nich bowiem luka VAT jest zjawiskiem pozytywnym, gdyż dzięki niej na rynku zostaje więcej pieniędzy, drugi natomiast - uznawszy je uprzednio w swojej prelekcji za groźne - w odpowiedzi na moje pytanie uchylił się od wyrażenia opinii, uzasadniając ją wolnością wypowiedzi. Tego rodzaju rozdwojenie jaźni jest w partii politycznej absolutnie niedopuszczalne.

Drugim powodem jest niespójność przekazu samego dr Mentzena, którego zdaniem podatek bankowy jest dobry, bo jest prosty, i łatwo ściągalny. Jednak te same właściwości wykazuje podatek ryczałtowy od przychody, CRT 1% (Company Revenue Tax), promowany zamiast CIT 15% przez CAT, ZPP, FdR oraz osobiście przez prezesa Jakubiaka i moją skromną osobę, ale on według dr Mentzena dobry nie jest. Dlaczego? To pytanie do pana doktora, nie do mnie. Co ciekawsze - dr uzasadnia swoją niechęć do CRT tym, że istniejący ryczałt od przychodu nie cieszy się u podatników specjalnym powodzeniem. Zapomina przy tym dodać, że CRT dotyczy podmiotów prawnych, podczas gdy wspomniany ryczał jest alternatywą PITu i dotyczy osób fizycznych.

Mam nadzieję, że swój pogląd na Konfederację uzasadniłem na tyle przekonująco, że nie zostanę uznane na zwykłego hejtera, lecz za rzetelnego przeciwnika politycznego.

Pozdrawiam i życzę Zdrowia i Wszelkiej Pomyślności w Nowym 2022 Roku

Stef 1
O mnie Stef 1

Autor i promotor projektu e-VAT, upraszczającego i w pełni uszczelniającego system VAT

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka