Koncepcja wielkiego hubu lotniczego i masy feederew nie jest nowa. Właśnie wyłożyła się na nim Lufthansa.
Niemiecki gigant lotniczy, w czasach kiedy na platformie VW Golf budowano ze 20 dobrze sprzedających się modeli aut a dla gospodarki naszych zachodnich sąsiadów sky was the limit, też chciał zdominować rynek lotniczy.
Duza liczba Airbusow A380 i jedyny europejski operator 747-8i. Wiadomo kto miał grać Cezara a kto dowozić pasażerów dla Cezara. 20 lat później 4 silnikowe olbrzymy to kula u nogi dla przewoźnika który musi ciąć koszty i zwalniać ludzi. SAS i Finnair oferują tańsze połączenia za Atlantyk i do Azji zamiast być posłusznymi giermkami swojego pana.
Koncepcja CPK zakłada że wszystkie polskie lotniska staną się feederami CPK czyli zredukują się do Radomia aby gigant mógł rozkwitnąć.
Inne tematy w dziale Gospodarka