wiesława wiesława
992
BLOG

Poseł Grabiec, gorliwy egzegeta nauk Kościoła Katolickiego

wiesława wiesława PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

Od ponad roku politycy PO surowo napominają wiernych, żeby słuchali nauk Kościoła Katolickiego. Ściśle rzecz biorąc, domagają się od nas okazywania posłuchu osobom duchownym w kwestii przyjmowania uchodźców. Oczywiście politycy PO zastrzegają sobie prawo egzegezy stanowiska hierarchów kościelnych, bo przecież nikt tak jak oni nie wytłumaczy polskim katolikom czyli aroganckiemu i ignoranckiemu plebsowi (copyright prof. Sadurski) co oznacza słowo „ uchodźca”, co „przyjmowanie uchodźców” i jak w tej sprawie naucza Kościół Katolicki.

Natomiast nauczanie KK w innych kwestiach np. aborcji, in vitro  lub pigułki Ellaone, politycy PO traktują jako ciemnogrodzkie brednie, niegodne światłego człowieka. W tych kwestiach, zdaniem polityków PO, obowiązuje dyrektywa „rozdział Kościoła od państwa” i duchowni KK nie maja prawa nauczać wiernych.

Dwa tygodnie temu, w niedzielny poranek, w programie „Woronicza 17” (TVP Info) w roli egzegety nauk KK wystąpił rzecznik PO czyli poseł Grabiec. Zachęcany przez posła Brudzińskiego, aby przyjął pod swój dach co najmniej czterech młodych, wysportowanych, ciemnoskórych uchodźców z Afryki, poseł Grabiec wskazywał, że „mój proboszcz zadeklarował, iż każda parafia w Polsce przyjmie rodziny uchodźców”, co jego zdaniem zwalnia go ze świadczenia miłosierdzia indywidualnie. Jednak poseł Brudziński domagał się aby poseł Grabiec nie chował się za sutanną proboszcza, a nawet papieża, ale domagał się aby sam poseł osobiście podjął zadanie udzielenia pomocy uchodźcom.

Ta wymiana zdań w atmosferze opisanej przez wieszcza Adama  „ten sobie mówi, a ten sobie mówi – pełno radości i krzyku”, spowodowała, że proboszcz parafii Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa w Legionowie, ks. Hieronim Średnicki wystosował do Redakcji Telewizyjnej Agencji Informacyjnej sprostowanie następującej treści:

„Zawarta w programie »Woronicza 17« wyemitowanym 18.06.2017 r. informacja wypowiedziana przez posła PO Jana Grabca: »Mój proboszcz zadeklarował, iż każda parafia w Polsce przyjmie rodziny« jest nieprawdziwa. Zamieszkujący obecnie na terenie parafii, w której jestem proboszczem, poseł PO Jan Grabiec nigdy nie rozmawiał ze mną na temat uchodźców i migrantów. Nigdy też publicznie nie wyrażałem żadnej opinii na ten temat. Powoływanie się na moją opinię (poprzez wskazanie mnie w swojej wypowiedzi przez określenie »mój proboszcz«) jest kłamstwem. „Zawarta w programie »Woronicza 17« wyemitowanym 18.06.2017 r. informacja wypowiedziana przez posła PO Jana Grabca: »Mój proboszcz zadeklarował, iż każda parafia w Polsce przyjmie rodziny« jest nieprawdziwa. Zamieszkujący obecnie na terenie parafii, w której jestem proboszczem, poseł PO Jan Grabiec nigdy nie rozmawiał ze mną na temat uchodźców i migrantów. Nigdy też publicznie nie wyrażałem żadnej opinii na ten temat. Powoływanie się na moją opinię (poprzez wskazanie mnie w swojej wypowiedzi przez określenie »mój proboszcz«) jest kłamstwem”

Zgodnie z żądaniem ks. Średnickiego, redaktor Michał Rachoń zapoznał dzisiaj widzów programu „Woronicza 17” z treścią tego sprostowania.

Odnosząc się do treści sprostowania, Grabiec przekazał pozdrowienia dla proboszcza i podkreślił, że jest umówiony na rozmowę z ks. Średnickim. Jak dodał, w programie z 18 czerwca miał na myśli prymasa Polski Wojciecha Polaka. 

Treść sprostowania dostępna jest na stronie:

http://www.tvp.info/33061406/duchowny-wyslal-sprostowanie-ws-wypowiedzi-grabca-to-okreslenie-jest-klamstwem

wiesława
O mnie wiesława

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka