nawschod nawschod
277
BLOG

3 powody dla których pokochasz rumuński rock

nawschod nawschod Kultura Obserwuj notkę 0

Każdy fan rocka dochodzi w pewnym momencie do wniosku, że słuchanie pieśni anglojęzycznych staje się nużące i sięga po kapele i języki bardziej egzotyczne. Jako że moje zainteresowania krążyły ostatnio w dużym stopniu wokół Rumunii, postanowiłem zainteresować się również muzyką rockową z tej części Europy. Efektem tego jest fascynacja trzema rumuńskimi kapelami, którą mam zamiar się z Wami podzielić.

 

Buricul Pamantului

Kapela, która jako pierwsza wpadła mi w ucho kiedy eksplorowałem Last fm na tagu romanian rock. Kawałek „Sunt periculos”, którego macie okazję posłuchać na Na Wschód, jest dla mnie zdecydowanym numerem jeden na mojej prywatnej rumuńskiej, rockowej liście. Mocne brzmienia, ciekawy wokal, poza tym w repertuarze Buricul Pamantului nie ma właściwie słabych piosenek. Wszystkie są natomiast do ściągnięcia z oficjalnej strony zespołu.

 

Travka

Tą kapelę poznałem nieco przypadkowo, choć oczywiście nie bez udziału Last fm. Doprawdy nie wiem, jak poznawałem nową muzykę zanim ten wynalazek pojawił się w sieci. Zdecydowanym plusem zespołu jest mocny, przejmujący wokal. Do minusów, w moim odczuciu, zaliczyć można elektroniczne „odchyły” w niektórych kawałkach. Ale i tak Travka daje nam kawałek porządnego rumuńskiego rocka. Tradycyjnie próbka twórczości zespołu dostępna na Na Wschód.

 

Zgarie Nori

Grupę poznałem dzięki uprzejmości pewnej Rumunki, którą spotkałem sami-wiecie-gdzie. Nie jestem pewien, czy kapela zasługuje w pełni na miano rockowej. Muzyka, którą grają mocno przechyla się w stronę hip-hopu a mnie osobiście nieco kojarzy się z Paktofoniką. Ale z pewnością jest warta posłuchania, zwłaszcza kawałek „Periferia”, który usłyszeć możecie poniżej. Piosenek zespołu nie musicie kraść, ściągnąć je można z oficjalnej strony Zgarie Nori.

nawschod
O mnie nawschod

Nietypowa podróż po Europie Środkowo-Wschodniej ścieżkami historii, książek, muzyki i kultury. Zapraszam Na Wschód!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura