neosofista neosofista
806
BLOG

5 rocznica tragicznej śmierci gen. Sł. Petelickiego - jak można było go zabić?

neosofista neosofista Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Więc dziś mija już 5 rocznica tragicznej śmierci gen. Sł. Petelickiego. I śmierć ta wciąż pozostaje tajemnicą. Mało kogo chyba to już w ogóle obchodzi, no może poza Jego Towarzyszami Broni. Już tylko nieliczni, jak np. Pan ppor. Przemysław Klimas - Jego były podkomendny, na Facebooku wspominają Pana Generała, oddając Mu część i honor. Wspominając, jak to się umawiali na dzień po rzekomym samobójstwie, jakie mieli wspólne plany - dot. aktywności Pana Generała. I jak brutalnie i w sposób zupełnie niezapowiadający niczego ze strony Pana Generała, "targnął się On na swoje życie". Czy aby na pewno? Bo niby jak można było go zabić - dokładnie w ten sam sposób, tak, aby to upozorować na identycznie wyglądające samobójstwo?

W 2012 r. 8 sierpnia, tutaj, na tym blogu opublikowałem opowiadanie odwzorowujące okoliczności czasu i miejsca śmierci Pana generała - pokazujące hipotetyczny scenariusz i modus operandi sprawców. Tego, jak można było Go zabić, pozorując samobójstwo - dokładnie takie, jakie rzekomo popełnił Pan Generał. Opowiadanie to raz jeszcze, w trzecią rocznicę śmierci Pana Generała, opublikował serwis konserwatyzm.pl I tę właśnie lekturę chciałbym Państwu polecić, - pod rozwagę.

Nie jest moim celem ani intencją rozdrapywanie ran Najbliższych po Ich Stracie. Jeśli kogoś tym uraziłem - najmocniej raz jeszcze przepraszam (a nadmieniam, że sam Pan płk Włodzimierz Sokołowski alias Vincent V. Severski - znany Literat, miał o to do mnie pretensje, że się rzekomo usiłuję wypromować na tej tragicznej śmierci). Chcę jedynie zaznaczyć, że moje rozważania nt. przyczyn i przede wszystkim sposobu uśmiercenia Pana Generała, nie wynikają z braku szacunku. Wręcz przeciwnie. Chciałem tylko zrozumieć, jak można było to zrobić - upozorować takie samobójstwo. I temu i tylko temu służyło to opowiadanie...

Jeśli jesteście Państwo nim zainteresowani, polecam jego lekturę:

https://konserwatyzm.pl/jak-zabic-generala/ - reprint wraz z komentarzem (wstępem i posłowiem) a także dedykacją dla tych, którzy w następstwie jego pierwszej publikacji... no nie ważne. Których napotkałem. ;)

http://neosofista.salon24.pl/439340,zabic-generala - pierwotna wersja opublikowana 08.08.2012 r. na salon24.pl 

Mam nadzieję, że kiedyś ta śmierć doczeka się wyjaśnienia...

Radosław Herka




neosofista
O mnie neosofista

Homo homini lupus est

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura