navigo navigo
238
BLOG

Pierścień i pieśń - dla Bałtyku.

navigo navigo Kultura Obserwuj notkę 23

Brzeg jasny bursztynem się mieni

ze stalą fal dalekich

nitka słonecznego promienia

wiąże statki od wieków.

 

Błękitną nam bramę otworzył

Haller złotym pierścieniem,

Bałtyk, pełne tajemnic morze,

wciąż inne we wspomnieniach

 

W dzieciństwie utkane z marzenia

o losie marynarza...

Wzywały mnie pieśnią syrenią

dzikich wysp krajobrazy.

 

Pierwszy dotyk chłodny i słony

brudna od glonów piana

z pni martwych mocne falochrony

na złość wodom pijanym

 

Chciałam płynąć aż za horyzont -

uciekał z linii wzroku,

przed pragnieniem chroniony bryzą,

otchłannym zimnym mrokiem.

 

Znów na piasku z martwą meduzą...

Nie szukałam Itaki

tamtych mórz, co śpiewały muzom

czar odległy, bez smaku.,

 

A smak miały lody Bambino

z obnośnej skrzynki białej...

Trudno było papier odwinąć,

często w piasek wpadały...

navigo
O mnie navigo

homo viator Wszystkie moje teksy i zdjęcia są objęte prawem autorskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura