Ile osób z ok 50 na pokładzie przeżyło zderzenie ( nie podaję ścisłych danych, aby utrudnić zidentyfikowanie tego przypadku - gdyż nie na tym polega ta zagadka) ( część ofiar zginęła potem wskutek pożaru).
Parametry zderzenia:
- samolot podobny do tego jak na schemacie
- kąt zderzenia ok. 30 stopni , kąt przechylenia ok. 90 stopni( czyli schemat przedstawia w miarę dokładnie pozycje samolotu )
- prędkość ok 240 km/godz
- podłoże - twarde ( zima- zmarznięta ziemia ) na powierzchni warstwa spadłego śniegu ok.60 cm
.
na pokładzie 49 osób
moment zderzenia przeżyło kilkanaście osób
część z nich zmarła potem z powodu oparzeń ( był silny pożar)
ogółem przeżyło 7 osób w tym 2 odniosły tylko lekkie obrażenia
( Two survivors escaped through the right rear emergency door.)
po prostu wyszły przez tylne drzwi ewakuacyjne;
jeden z pasażerów został wyrzucony poza kadłub wraz z fotelem
The rear fuselage was provided with a larger stopping distance by the centre fuselage breakup and impact forces were less on persons seated in that area.
- to jest obserwacja o tym , że przeciążenia działające na pasażerów w tylnej części kadłuba były niższe ponieważ zgniatana , rozrywana przednia część kadłuba pochłaniała energię zderzenia- obserwacja oczywista, dla tych co maja pojęcie o fizyce i wytrzymałości materiałów -(
podawałem te opinię wielokrotnie w kontekście "katastrofy" w Smoleńsku i zawsze hejterzy , w tym fizycy próbowali ją wyśmiewać.)
Passengers near the centre section and along the wreckage trail had minimal injuries but died of smoke inhalation and/or burns.
pasażerowie blisko centrum kadłuba i wzdłuz śladu sunięciia kadłuba mieli minimalne obrażenia ale zginęli wskutek wdychania dymu i/lub wskutek oparzeń.
https://web.archive.org/web/20140519113553/http://lessonslearned.faa.gov/PWA314/Cranbrook_B737_AccidentReport.pdf
W raporcie są też inne interesujące w kontekście "katastrofy" w Smoleńsku informacje; to temat na odrębną notkę.