Na pniu brzozy winien być ślad, ślady po uderzeniu żeber - ślady pionowe.
Siekiera łatwiej łupie wzdłuż włókien niż w poprzek.
Żebro było ułożone skośnie względem kierunku zderzenia, ale mimo wszystko wskutek przełomu( niszczenia w trakcie zderzenia) pionowa krawędź przednia żebra uderzyła by w pień z prędkością ok 70 m/sek- taki ślad uderzenia musiał by być widoczny, wyraźny, a zniszczenia duże, a nawet żebro mogło by odłupać spory fragment pni.
w pień winny być wbite pionowo fragmenty żeber.
Np. inżynier lotniczy , bloger Andrzej Mat
wykonał stosowne szacunkowe obliczenia
https://www.salon24.pl/u/andrzejmat/366093,bardzo-znana-brzoza-2
i podsumował je tak:
Z bilansu energii wynika, że skrzydło nie miało szans przeżyć, ale i
brzoza musiała zdrowo oberwać.
Jeżeli tak- to gdzie są pionowe ślady od uderzenia żeber-jak toporem ?
na pniu są lokalne nacięcia ale w kierunku poziomym ( lekko skośnie)
Prędkość- ... wbija:
http://www.stormchaser.ca/Tornadoes/2011_05_22_Joplin/2011_05_22_Joplin.html
Komentarze