p.13.1 raportu końcowego
Pilot próbował prawą nogą dosięgnąć do pedału i nacisnąć na niego w celu skontrowania lewego przechylenia,
o czym świadczy wyraźnie czytelne w wyniku pośmiertnego stężenia (jako skutek nadmiernego
wzrostu napięcia nerwowo-emocjonalnego) wyprężone położenie prawej stopy.
Jak kontrować i czym ?, gdy - jak podają eksperci MAK/Laska:
- rozszczelnieniu uległy wszystkie układy hydrauliczne.
Skoro wysiadła hydraulika to powinno to być zauważalne w parametrach czarnych skrzynek- położeniu powierzchni sterowych - zmieniającym się nie pod wpływem sterowania tylko opływu powietrza ; czy jest to zauważalne ?
(a raportu Laska: koniec rejestracji zapisu przez rejestrator MARS-BM nastąpił nie później niż 0,5 s po godz. 8:41:07,5.)
widać, że w przypadku prawego steru wysokości - wykres kolor ciemnoniebieski - praktycznie nie widać żadnego wpływu rozszczelnienia na położenie steru- niewielkie zmiany
w przypadku lewego steru wysokości gwałtowne ruchy zaczynają się po ok . 1,5 sekundy po rozszczelnieniu-
Widać ogromną różnicę w odchylaniu się obu sterów wysokości.
ciekawe jest też że dane kończą się gdzieś ok. 8:41:04,2 dla steru prawego i ok. 8:41:04,6 dla steru lewego podczas gdy moment zderzenia z ziemią to wg MAK 8:41:06
Tak naprawdę p.13.1 raportu końcowego to czysta fikcja, konfabulacja
wpisana w raport dla wmówienia kłamliwej narracji MAK.