quwerty quwerty
447
BLOG

Forensic analysis - położenie silnika nr 3 sprzeczne z fizyką i narracją MAK/Laska.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

  Silnik  nr 3 znajdował się  na początku wrakowiska  tuż  za  statecznikiem  pionowym:

image

image

Zespół Laska  w ogóle nie zajmował się zagadnieniem zderzenia  samolotu z podłożem i rozpadem samolotu;  nie analizowano ani śladów  na wrakowisku  ani położenia poszczególnych fragmentów w powiązaniu z prawdopodobną  sekwencją zderzenia  i rozpadu  konstrukcji samolotu ..

..   a należało to  zrobić; zbyt wiele  śladów jest sprzecznych z  Fizyką  co dowodzi,   że  narracja  MAK nie odpowiada  rzeczywistemu przebiegowi tego zdarzenia.

- Co tu więc jest nie tak ?

- Przyjrzyjmy się szkicowi sytuacyjnemu; na rzut  fragmentów  samolotu w tym  widok silnika  nr 3 na wrakowisku nałożyłem sylwetkę  Tu-154  w przybliżonych proporcjach:

image

- Czy możliwe jest by  oderwany wskutek zderzenia  z podłożem  silnik nr  3 zatrzymał się po zaledwie ok 25 m  ???

 Silnik   Tu-154  waży ok. 2 tony, w momencie  zderzenia  miał  dużą energie  kinetyczną , której nie mogła  w całości  pochłonąć praca  oderwania  od  ogona  samolotu; silnik to element  zwarty i  obły i mając w momencie oderwania  jakaś prędkość  początkową winien  był- zgodnie  z prawami  fizyki  - przemieścić się jeszcze  na wiele  metrów  w kierunku   upadku samolotu; mogło  by  go zatrzymać  w tym miejscu  - jak na zdjęciu  wrakowiska - tylko wbicie  w  glebę lub przeszkoda  - co nie miało  miejsca.

- silnik po oderwaniu dodatkowo  obracał się z pewnością  wokół osi,  a zatrzymał się w pozycji  gdy jego oś wzdłużna jest prostopadła do kierunku ruchu-

image

ten silnik  powinien był się ileś metrów  przeturlać- ile ?

- Jak to się działo w innych katastrofach? -porównajmy:

katastrofa  Boeinga 737  , Amsterdam  2009
https://reports.aviation-safety.net/2009/20090225-0_B738_TC-JGE.pdf


image

oderwany  silnik  leży  daleko  za polem wrakowiska; przeturlał się  ok. 150m.

Inna katastrofa:

samolot Boeing  707   lotnisko Sharjah  Emiraty Arabskie , też rok 2009

imageczerwone punkty- (oprócz najniższego ) to miejsca pierwszego zderzenia  z  podłożem

4 żółte  punkty na górze  zdjęcia  to miejsca spoczynku silników  po katastrofie przeturlały się na odległość od ok. 100 do ok. 200m.

- Te 25 m w Smoleńsku - odległość  od miejsca  zderzenia z  podłożem do miejsca  spoczynku - jest fizycznie niemożliwe.

Jest jeszcze drugi aspekt pominięty przez Komisje:

otóż- zderzenie z podłożem silnika  nr  3  musiało by być najsilniejsze  gdyż spowodowało największą utratę  energii kinetycznej;

silnik nr  1 poturlał się o wiele  dalej- spoczywał obok końcówki  kadłuba;  utrata  energii  kinetycznej  była mniejsza  - ergo: siła zderzenia z podłożem musiała by być mniejsza  niż w przypadku silnika nr  3.
..ale to silnik nr 1  się  rozpadł- rzekomo wskutek takiego zderzenia..

image


..a powinno być odwrotnie- ze względu na większy impet zderzenia  silnika nr 3 z podłożem to on ewentualnie  mógłby się rozpaść;

Co z tymi faktami  krytycznymi niezgodnościami z raportem MAK/Laska  robić ?

To już zadanie dla Prokuratury  i Podkomisji.

.-------

rozwinięcie notki:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/880027,polozenie-silnika-na-wrakowisku-dowod-ze-narracja-mak-sprzeczna-z-fizyka

---

Dodatek:

image


silnik nr 3 na wrakowisku:

image


Cz.II

O obrotach oderwanego silnika.

Wg  narracji MAK/Laska  silnik  oderwał się  po uderzeniu samolotu w pozycji  odwróconej; najpierw   musiał  by sie  oderwać  statecznik pionowy, a potem  przy  łamaniu  się kadłuba   silnik nr  3 uderzyłby  o podłoże i oderwał się.

image

Schematycznie  przedstawiłem  położenie  silnika względem  wektora  pędu tuż  po oderwaniu; skoro  silnik  zakończył  swój ruch  przekręcony o ok. 90  stopni  w stosunku do położenia początkowego, to  poruszał się  po podłożu  w pozycji  skośnej;  w konsekwencji ...

.image

Schematycznie  przedstawiłem  działanie  składowej siły  reakcji podłoża; powstaje  moment siły  który  nadaje silnikowi  prędkość  obrotową  wokół własnej  osi.

Ponieważ  tarcie  toczne  jest o wiele  mniejsze  niż  tarcie " poślizgowe"  to  taki  obracający się silnik  powinien być poturlać  się dość daleko - zmiatając wszystko na swojej  drodze- wszak waży ponad  2 Tony.

Jednak  ten silnik , który  leży  na wrakowisku - nie  doturlał się  w to miejsce; na to wskazują  ślady  materialne.

Jak to pokazałem  na zdjęciach  wyżej na domniemanej drodze  poruszania  się silnika  leżą  gałęzie, nie ma  śladu  przemieszczania się  jakiegoś ciężkiego elementu.

Jest  też inny ślad materialny : biało-czerwone blachy  silnika  nie są  na większości  obwodu  wgniecione co miałoby  miejsce  przy  turlaniu  się 2-Tonowego  silnika.

image

Dodatkowo:  błoto  na powierzchni   blach  jest narzucone gdy silnik  był w spoczynku ; nie ma kierunkowości- grudki  błota  przylepiły się tak  jak  upadły na  powierzchnię  blachy.

Takie są  ślady  materialne.

Co z tym   robić ?

- To już  zadanie  dla Prokuratury  i  Podkomisji.

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka