Odnalazła się rurka , na nowym filmieKomitetu Śledczego Rosji.
https://www.youtube.com/watch?v=pWkJzlozIxc&feature=youtu.be
.. tak, to ta sama rurka , której z zainteresowaniem ale i bezmyślnie przyglądali się polscy specjaliści...
Rzut oka na zdjęcia i od razu widać, że rurka nie brała udziału w "katastrofie" , w wirniku pojawiła się potem...
1. Nawet po paru latach na wirniku jest błoto; na rurce nie było i nie ma błota; błoto jest na powierzchni czołowej wirnika a nie ma go na rurce , która gdyby była w momencie rozpadu silnika wetknięta w otwór wirnika - niechybnie uderzyła by w ziemię a jej otwór czołowy byłby zabity ziemią.
2. Wirnik jest mocno zniszczony uszkodzony; na powierzchni rurki nie ma żadnych śladów uszkodzeń.
nawet nie ma śladów wyraźnych otarć , zadziorów - które musiały by powstać podczas katastroficznego rozpadu silnika , gdy wyleciały poza silnik dwa pozostałe wirniki - jakoś musiały by się zsunąć , a działały by potężne siły, nie tylko osiowe;
- nie ma też najmniejszego choć odkształcenia plastycznego co przy tak dużych siłach , które doprowadziły do rozwałki silnika - musiały by działać
- no i wreszcie cała powierzchnia rurki pokryta jest tlenkami żelaza,w tym końcówka - nie jest to świeży przełom - wtedy wygląd takiego przełomu wyraźnie by się różnił i kolorem i strukturą powierzchni
Świeży przełom stalowej rurki miałby kolor srebrzysty i nieregularny kształt:
I wreszcie - jak widać jest to zwykła rurka ze stali węglowej z końcem ordynarnie ukosowanym ( części samolotu są precyzyjnie wykonane)
Przykład rurek ze złomu:
-----------------
https://www.salon24.pl/u/niegracz/997197,rurka-ze-zlomu-w-wirniku-i-niewyjasniony-rozpad-silnika-tu-154
W wyniku zderzenia z podłożem musiałyby zadziałać ogromne siły wynikające z przeciążenia - przy 100g byłoby to ponad 150 Ton !
Owa konstrukcyjna rurka "bołt stieżnyj" poddana byłaby działaniu sił głownie ściskających a także ze względu na skośne ustawienie samolotu względem wektora prędkości ( skoszenie) poddana byłaby zginaniu ( po jednej stronie rurki ściskanie po drugiej rozciąganie) at także działaniu siły nacisku wirników działajacych mimośrodowo.
wskutek tego przełom byłby niesymetryczny , rurka wygięta a na jej powierzchni byłyby wyraźne uszkodzenia
schemat niżej:
Zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/932431,odpornosc-na-rozpad-silnika-boeinga-727-a-tu-154-katastrofa-w-smolensku