quwerty quwerty
243
BLOG

Korepetycje dla dra Laska; MAK o rozpadzie samolotu przy upadku na grzbiet.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Jeszcze  gra orkiestra Laska - jak na Titinicu..

                Co więcej istnieja obiektywne metody symulacji takiego zdarzenia
- dziwię sie że jeszcze ktoś z naukowców zajmujacych się katastrofe jej nie przeprowadził-
programy typu KRASH i inne pozwalaja nawet wprowadzic konkretne parametry wytrzymalosciowe podloża;
symulacja ta pozwoliłaby jednoznacznie ustalic że
ślady na ziemi w miejscu katastrofy w Smoleńsku nie pochodzą od upadku samolotu Tu-154 w całości.

(moja opinia z 14.04.13, 12:09  na forum katastrofa w Smoleńsku).



 Z raportu MAK  dotyczącego katastrofy  samolotu  Falcon F50  w Moskwie- lotnisko Wnukowo

.https://reports.aviation-safety.net/2014/20141020-0_FA50_F-GLSA.pdf

image

Samolot 3 silnikowy, silniki  w ogonie; znacznie mniejszy od Tu-154- masa  własna 9300kg, rozpiętość  19m; ale układ  podobny. Ciąg  silników  większy  niż w Smolensku; w chwili zderzenia z pługiem:  N1 of Engines No 1, 2 and 3 - respectively 87.4%, 89.2% and 87.4%.


 Samolot przy starcie , gdy oderwał się już  od pasa, z prędkością ok 246 km/h uderzył prawym skrzydłem i podwoziem w maszynę do odśnieżania w wyniku  czego  przy dalszym niewielkim wznoszeniu przekręcił się na  plecy  i uderzył  w ziemię  obok pasa  w odległości ok 250 m za maszyną  do odśnieżania.

image

Wszystkie 4 osoby na pokładzie  zginęły.


Parametry  zderzenia  łagodniejsze niż  w Smoleńsku , ale nie dramatycznie- przyjmijmy  umownie , że o ok. 1/4;  nadal jest  to upadek na plecy , tą słabszą stroną,


image

  Skutki  zderzenia  z miękkim podłożem w pozycji  odwróconej ?

image

  Widać  mechanizm  pochłaniania  energii  kinetycznej w  zderzeniu z podłożem:

1. Kadłub  przełamuje  się i odpada ogon.

2. Konstrukcja  kadłuba  od strony grzbietowej ulega  deformacji  -  zgniatane , odkształcane, rozrywane, niszczone  sa  wręgi  , podłużnice, blachy  konstrukcji  ale  gdy  prędkość pionowa została  wyhamowana dalsze  odkształcenia, zniszczenia  konstrukcji  są  już znacznie  mniejsze.


image

Warto  zauważyć  jak daleko  od kadłuba  odturlały się silniki (  na  zdjęciu ich miejsce  spoczynku  oznaczone  jako  3  i 6  a kadłub jako 1.


  Interesujące są też skutki  zderzenia  skrzydła   -zbudowanego  z cienkich  elementów  duraluminiowych   -  ze stalowymi elementami pługa  do odśnieżania:

image

fragment  stalowej konstrukcji  pługa został  wyrwany  i wbił  się w skrzydło;   slot ma wyrwę  w tym miejscu.



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka