quwerty quwerty
199
BLOG

Niemożliwa fizycznie trajektoria rozpoczęcia manewru go-around w Smoleńsku.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

  Znalazłem kolejny  przykład  katastrofy - podobnego  do Tu-154  samolotu  Boeing 727- w której  głębokość  przepadania przy  rozpoczęciu  manewru  go-around  była ponad 40 m !!!

At the outer marker the flap setting was changed from 15° to 30° and shortly afterwards the rate of descent increased and the aircraft descended below the glide-slope. Some 200 feet from the ground the pilot realised that the aircraft was too low and initiated a missed approach procedure. The aircraft began to respond but the descent was not arrested in time to avoid a collision with trees and a house that destroyed both the aircraft and the house and set the wreckage on fire. 48 occupants as well as two people in the house were killed. 14 others were injured. The aircraft was totally destroyed by impact forces and a post crash fire.

200feet = ok. 60m !!

https://www.baaa-acro.com/crash/crash-boeing-727-113c-london-50-killed



 Jaki więc  cudem  Tu-154  przeszedł  by do lotu  wznoszącego  rozpoczynając  manewr  go-around na wysokości  20 m  nad terenem - przy prędkości  opadania  rzędu 6-7 m/sek ?

a praktycznie ze względu na wznoszący  się teren  -10- 15 m nad podłożem ?  !!

image


To fizycznie  niemożliwe - nawet Su-27  miałby z   tym kłopoty; na pewno  dałby radę  samolot akrobacyjny np. Jak-50.


Po pierwsze - podręczniki  pilotażu podają  że dla  tych prędkości zniżania  głębokość przepadania jest min. 40 - 50 m.

Po drugie :

 przypomnę  przykłady katastrof  gdy  przy tych  prędkościach  zniżania  samoloty pasażerskie  uległy katastrofie - przy rozpoczęciu manewru  znacznie wcześniej  niż Tu-154  w Smoleńsku  !!

1.  Tu-154  lotnisko  Kittila  Finlandia
Głębokość  przepadania  ok 50-60 m

przy schodzeniu po ścieżce 3stopnie 40 minut;

pomimo rozpoczęcia  manewru  na wysokości 50-60  i podwyższeniu obrotów silnika do 85%  samolot lekko uderzył  ogonem

o podłoże ( na odcinku  pasa  bezpieczeństwa - 20 m przed  początkiem pasa)

http://law.rufox.ru/view/19/93005769.htm


2. https://www.webcitation.org/6EhXmwmyD?url=http://www.gatwickaviationsociety.org.uk/YA-FAR.asp

 w momencie próby rozpoczęcia  manewru go-around  na wysokości  ok.  120 m samolot Boeing 727  zniżał się z prędkością 270 km godz  i miał prędkość opadania  między 8 a 11 m/sek. ( Zbliżone  parametry do Smoleńska)  Klapy były wysunięte na 30 stopni. 

3. Norylsk Tu-154

Norylsk rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie) 90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9D%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B5



a także:

Boeing  757  podejscie  wg ILS

g
o-around  zapoczątkowany  na wys  580  stop- prędkość  327 km/h ,  klapy 20, najniższy punkt 460 stop
głębokość przepadania:  37  m

http://www.rnsa.is/media/1460/flugatvik_tf-fio_vid_gardermoenflugvoll_22_januar_2002_-endurutgafa.pdf


*

???

Zobacz  też:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1015994,naciagana-trajektoria-ostatniego-odcinka-lotu-tu-154-w-smolensku-porownawczo

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051495,zanik-praw-aerodynamiki-w-narracji-mak-bechtirem-pokazany

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1065410,na-koniec-sagi-o-manewrze-go-around-fizycznie-niemozliwy-z-wysokosci-10m

***

I jeszcze  jeden  przypadek próby odejscia  na drugi  krąg

 trochę podobny  do tego w  Smoleńsku:

- samolot Tu-154

Катастрофа Ту-154Б-1 Ашхабадского ОАО в а/п Красноводск

- predkość  zniżania 8-10 m/sek

- rozpoczecie manewru  go -around na wysokosci 20-25 m nad ziemią

(  zadane przeciążenie- 1,34 g)

Rezultat??

-  twarde zderzenie z podłożem  przy przeciążeniu  4,8g  i prędkosci zniżania 5-7 m/s

- przełamanie  kadłuba blisko  ogona.

Tak więc orientacyjna  głębokość  przepadania  byłaby w tym przypadku minimum 30-35m

http://airdisaster.ru/database.php?id=74

***

I jeszcze jeden

23.05.1991 г.

https://avia.pro/blog/aviakatastrofa-tu-154b-1-v-aeroporta-pulkovo-1991

 predkość  zniżania 7 m/sek

- rozpoczecie manewru  go -around na wysokosci 20m nad ziemią


(  zadane przeciążenie- 1,34 g)

Rezultat??

-  twarde zderzenie z podłożem  przy przeciążeniu  4,5g  i prędkosci zniżania 7 m/s

- przełamanie  kadłuba


***

 wynik próby  na symulatorze:

5.4.Попытка в рамках тренажёрного эксперимента произвести уход на второй круг при снижении с вертикальной скоростью -7...-8 м/с с высоты 20 м закончилась столкновением с землей.


Próba  odejscia z wysokości  20 m przy  zniżaniu z prędkoscią  7-8 m/s zakończyła  się  zderzeniem  z ziemią.

https://aviation-is.better-than.tv/tu-154m_101/report_trenazher.pdf


***

Следует учитывать, что увеличение вертикальной приводит к резкому увеличению просадки. При -5 м/c просадка составит уже 20-25 м, а при -10 м/c — 60-70 м. При нормальной скорости снижения 3-4 м/c на Ту-154 можно уйти на второй круг можно с высоты до 5-8 м, т.к. влияние близости земли уменьшает просадку.

http://www.ueee.ru/study/bigjet.htm











quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka