quwerty quwerty
193
BLOG

Kolejna kompromitacja fizyków smoleńskich propagujących narrację MAK .

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

   Wydawało się , że już nie przebiją  bzdur Jakich   tak wiele popełnili  w kwestii "katastrofy" w Smoleńsku, czyli zamachu w Smoleńsku.

 Patronuje tej grupie, otacza  mecenatem  bloger  You-know-who  ,  czyli profesor astrofizyki  z Uniwersytetu  w Toronto - Paweł  Artymowicz; jego adiutantem przybocznym  jest bardzo  były fizyk  Michał  Jaworski;

 i wreszcie - last but not least - wchodzi w jej  skład  fizyk tablicowy -  bloger  Jaki-taki.

Jeden  drugiego  popiera we wszystkim co wypiszą..

 Jaki-taki wpisał się pod notką :

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1115740,dr-quwety-podwazyl-narracje-rosyjska-manewr-go-around#comment-20206138

oto ten wpis:

image


 Ów  "fizyk"  -  tak się przedstawia-      podał 

niemożliwą  fizycznie  wartość  przeciążenia  przy  wykonywaniu manewru go-around:  5 g

I.. ?    Nikt z zadowolonej z siebie czeredki  propagandzistów nie zwrócił mu uwagi, że pisze  bzdury!!

rzecz  dotyczy  manewru go-around

nudna -teoria:

"Manewr odejścia wykonuje się z normalnymi przeciążeniami eksploatacyjnymi, tak by na pasażerów nie działało przeciążenie większe niż bodajże 1,2 g i pasażerowie nie narobili w fotele. Sama maszyna wytrzyma, musi wytrzymać, o wiele więcej. Musi wytrzymać przecież turbulencje. Poderwanie zaś wykonuje się na granicy fizycznych możliwości maszyny, bez dbania o samopoczucie osób obecnych na pokładzie."


Widocznie  Jaki-taki  podpuszczony przez ignoranta nudna -teorię tak odlecioał.


Przynajmniej prof.Artymowicz  powinien od razu załapać, że tu jest coś nie halo; wątpię  by rozumiał to bardzo były  fizyk z Sosnowca.

 ***

 Tu nie trzeba  nic liczyć; wystarczy  ogólna orientacja  i...  sprawdzenie jakie faktycznie  wartości  przeciążeń  mogą  działać w manewrach go-around; choćby tych  na symulatorze.

I tak  na trenażerze  w Moskwie  ekspertom MAK udało się w porywach dojść do  1,86 g, co i tak  jest bardzo dużo.

W incydentach lotniczych , dotyczących  samolotów  pasażerskich  największa wartość  przeciążenia  w manewrze go-around 

z pewnością  nie przekracza  2g.


- Tu przykład  przeciążeń w locie  samolotu  Tu-154 w trakcie  gwałtownego manewru , przypominającego manewr go-around: gwałtowne zwiększenie  kąta  natarcia aż do wartości  nadkrytycznych: kąt pochylenia  20 stopni a  rzeczywisty kąt natarcia  29 stopni !!!


В 17:07:59 (за 22 секунды до столкновения с землей) экипаж при

левом крене -45° резко отклонил штурвал "на себя", руль высоты при

этом отклонился до -24° на кабрирование (практически до упора).

Такое интенсивное и значительное отклонение руля высоты привело к

увеличению нормальной перегрузки до 2 ед., угла тангажа до 20°,

выводу ВС на закритические углы атаки  (местный угол атаки более 45°,

истинный более 29°) за 3 секунды и к сваливанию самолета с

последующим переходом в штопор. 

w tej katastrofie  Tu-154  przeciążenia  w locie , przy dużo  większej prędkości  osiągnęły  2 g. 

Samolot Tu-154 wskutek tego manewru  przeszedł  w płaski  korkociag, spadł  i rozbił się.

***

Przy  bardzo dużych prędkościach i wychodzeniu z nurkowania odnotowano przeciażenie  3,59g

- samolot nurkował pod kątem 49 stopni  z prędkością 464 km/h i gwałtownie przeszedł na wznoszenie  aby ratować się przed zderzeniem, najniższa wysokośc nad ziemią  to 99m !!!

The aircraft then entered a rapid dive, and the speed increased. Different warnings

were given of ground proximity and the command of pull up by the aircraft systems,

but not registered by the crew. The A/T reduced the trust from 98% N1 (full power)

to 45% N1 (idle power). The negative pitch reached a maximum value nose down of

49o

. Up to this time the First Officer had been somewhat passive and confused.

Now he acted as an active and co-operative crew member and asked: “What are you

doing” and next, he called out: “Pull up!” - “Pull up!”. Both pilots pulled back on

their control columns, and the aircraft, after reaching a maximum speed of 251 kt,

recovered from the dive with a clearance of 321 ft (radio height) over the north end

of the runway 01L. During the pull-up the load factor increased to positive G-value

of 3.59.


..


Naprawdę  wystarczy tylko  trochę pomyślunku  i zdrowego  rozsądku  by  po przeczytaniu  tej  opinii fizyka  Jaki-takiego w mgnieniu  oka  skonstatować ,że napisał bzdurę.


Ale i tego brakuje  fizykom smoleńskim  tak zaciekle broniącym kłamstw  MAK.


_

Pseudo fizycy smoleńscy  tak próbowali bronić wpadki  MAK, który sam w raporcie  przyznał, a potwierdził   eksperymentem na trenażerze - że Tu-154  nie mógł by przejść na wznoszenie  przy parametrach jak w Smoleńsku  , rozpoczynając manewr na wysokości  20 m.

 W tej notce  ci ignoranci twierdzą, że  w takcie tego manewru można zadać znacznie  wyższe przeciążenia i wtedy  samolot by się wzniósł..

..  ale nawet przy 1,89 g jest to niemożliwe a więcej  zadać nie można.

quod erat demonstrandum

quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka