19 obserwujących
736 notek
596k odsłon
  169   0

Kolejna kompromitacja fizyków smoleńskich propagujących narrację MAK .

   Wydawało się , że już nie przebiją  bzdur Jakich   tak wiele popełnili  w kwestii "katastrofy" w Smoleńsku, czyli zamachu w Smoleńsku.

 Patronuje tej grupie, otacza  mecenatem  bloger  You-know-who  ,  czyli profesor astrofizyki  z Uniwersytetu  w Toronto - Paweł  Artymowicz; jego adiutantem przybocznym  jest bardzo  były fizyk  Michał  Jaworski;

 i wreszcie - last but not least - wchodzi w jej  skład  fizyk tablicowy -  bloger  Jaki-taki.

Jeden  drugiego  popiera we wszystkim co wypiszą..

 Jaki-taki wpisał się pod notką :

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1115740,dr-quwety-podwazyl-narracje-rosyjska-manewr-go-around#comment-20206138

oto ten wpis:

image


 Ów  "fizyk"  -  tak się przedstawia-      podał 

niemożliwą  fizycznie  wartość  przeciążenia  przy  wykonywaniu manewru go-around:  5 g

I.. ?    Nikt z zadowolonej z siebie czeredki  propagandzistów nie zwrócił mu uwagi, że pisze  bzdury!!

rzecz  dotyczy  manewru go-around

nudna -teoria:

"Manewr odejścia wykonuje się z normalnymi przeciążeniami eksploatacyjnymi, tak by na pasażerów nie działało przeciążenie większe niż bodajże 1,2 g i pasażerowie nie narobili w fotele. Sama maszyna wytrzyma, musi wytrzymać, o wiele więcej. Musi wytrzymać przecież turbulencje. Poderwanie zaś wykonuje się na granicy fizycznych możliwości maszyny, bez dbania o samopoczucie osób obecnych na pokładzie."


Widocznie  Jaki-taki  podpuszczony przez ignoranta nudna -teorię tak odlecioał.


Przynajmniej prof.Artymowicz  powinien od razu załapać, że tu jest coś nie halo; wątpię  by rozumiał to bardzo były  fizyk z Sosnowca.

 ***

 Tu nie trzeba  nic liczyć; wystarczy  ogólna orientacja  i...  sprawdzenie jakie faktycznie  wartości  przeciążeń  mogą  działać w manewrach go-around; choćby tych  na symulatorze.

I tak  na trenażerze  w Moskwie  ekspertom MAK udało się w porywach dojść do  1,86 g, co i tak  jest bardzo dużo.

W incydentach lotniczych , dotyczących  samolotów  pasażerskich  największa wartość  przeciążenia  w manewrze go-around 

z pewnością  nie przekracza  2g.


- Tu przykład  przeciążeń w locie  samolotu  Tu-154 w trakcie  gwałtownego manewru , przypominającego manewr go-around: gwałtowne zwiększenie  kąta  natarcia aż do wartości  nadkrytycznych: kąt pochylenia  20 stopni a  rzeczywisty kąt natarcia  29 stopni !!!


В 17:07:59 (за 22 секунды до столкновения с землей) экипаж при

левом крене -45° резко отклонил штурвал "на себя", руль высоты при

этом отклонился до -24° на кабрирование (практически до упора).

Такое интенсивное и значительное отклонение руля высоты привело к

увеличению нормальной перегрузки до 2 ед., угла тангажа до 20°,

выводу ВС на закритические углы атаки  (местный угол атаки более 45°,

истинный более 29°) за 3 секунды и к сваливанию самолета с

последующим переходом в штопор. 

w tej katastrofie  Tu-154  przeciążenia  w locie , przy dużo  większej prędkości  osiągnęły  2 g. 

Samolot Tu-154 wskutek tego manewru  przeszedł  w płaski  korkociag, spadł  i rozbił się.

***

Przy  bardzo dużych prędkościach i wychodzeniu z nurkowania odnotowano przeciażenie  3,59g

- samolot nurkował pod kątem 49 stopni  z prędkością 464 km/h i gwałtownie przeszedł na wznoszenie  aby ratować się przed zderzeniem, najniższa wysokośc nad ziemią  to 99m !!!

The aircraft then entered a rapid dive, and the speed increased. Different warnings

were given of ground proximity and the command of pull up by the aircraft systems,

but not registered by the crew. The A/T reduced the trust from 98% N1 (full power)

to 45% N1 (idle power). The negative pitch reached a maximum value nose down of

49o

. Up to this time the First Officer had been somewhat passive and confused.

Now he acted as an active and co-operative crew member and asked: “What are you

doing” and next, he called out: “Pull up!” - “Pull up!”. Both pilots pulled back on

their control columns, and the aircraft, after reaching a maximum speed of 251 kt,

recovered from the dive with a clearance of 321 ft (radio height) over the north end

of the runway 01L. During the pull-up the load factor increased to positive G-value

of 3.59.


..


Naprawdę  wystarczy tylko  trochę pomyślunku  i zdrowego  rozsądku  by  po przeczytaniu  tej  opinii fizyka  Jaki-takiego w mgnieniu  oka  skonstatować ,że napisał bzdurę.


Ale i tego brakuje  fizykom smoleńskim  tak zaciekle broniącym kłamstw  MAK.


_

Pseudo fizycy smoleńscy  tak próbowali bronić wpadki  MAK, który sam w raporcie  przyznał, a potwierdził   eksperymentem na trenażerze - że Tu-154  nie mógł by przejść na wznoszenie  przy parametrach jak w Smoleńsku  , rozpoczynając manewr na wysokości  20 m.

 W tej notce  ci ignoranci twierdzą, że  w takcie tego manewru można zadać znacznie  wyższe przeciążenia i wtedy  samolot by się wzniósł..

..  ale nawet przy 1,89 g jest to niemożliwe a więcej  zadać nie można.

quod erat demonstrandum

Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka