Wydawało się , że już nie przebiją bzdur Jakich tak wiele popełnili w kwestii "katastrofy" w Smoleńsku, czyli zamachu w Smoleńsku.
Patronuje tej grupie, otacza mecenatem bloger You-know-who , czyli profesor astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto - Paweł Artymowicz; jego adiutantem przybocznym jest bardzo były fizyk Michał Jaworski;
i wreszcie - last but not least - wchodzi w jej skład fizyk tablicowy - bloger Jaki-taki.
Jeden drugiego popiera we wszystkim co wypiszą..
Jaki-taki wpisał się pod notką :
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/1115740,dr-quwety-podwazyl-narracje-rosyjska-manewr-go-around#comment-20206138
oto ten wpis:
Ów "fizyk" - tak się przedstawia- podał
niemożliwą fizycznie wartość przeciążenia przy wykonywaniu manewru go-around: 5 g
I.. ? Nikt z zadowolonej z siebie czeredki propagandzistów nie zwrócił mu uwagi, że pisze bzdury!!
rzecz dotyczy manewru go-around
nudna -teoria:
"Manewr odejścia wykonuje się z normalnymi przeciążeniami eksploatacyjnymi, tak by na pasażerów nie działało przeciążenie większe niż bodajże 1,2 g i pasażerowie nie narobili w fotele. Sama maszyna wytrzyma, musi wytrzymać, o wiele więcej. Musi wytrzymać przecież turbulencje. Poderwanie zaś wykonuje się na granicy fizycznych możliwości maszyny, bez dbania o samopoczucie osób obecnych na pokładzie."
Widocznie Jaki-taki podpuszczony przez ignoranta nudna -teorię tak odlecioał.
Przynajmniej prof.Artymowicz powinien od razu załapać, że tu jest coś nie halo; wątpię by rozumiał to bardzo były fizyk z Sosnowca.
***
Tu nie trzeba nic liczyć; wystarczy ogólna orientacja i... sprawdzenie jakie faktycznie wartości przeciążeń mogą działać w manewrach go-around; choćby tych na symulatorze.
I tak na trenażerze w Moskwie ekspertom MAK udało się w porywach dojść do 1,86 g, co i tak jest bardzo dużo.
W incydentach lotniczych , dotyczących samolotów pasażerskich największa wartość przeciążenia w manewrze go-around
z pewnością nie przekracza 2g.
- Tu przykład przeciążeń w locie samolotu Tu-154 w trakcie gwałtownego manewru , przypominającego manewr go-around: gwałtowne zwiększenie kąta natarcia aż do wartości nadkrytycznych: kąt pochylenia 20 stopni a rzeczywisty kąt natarcia 29 stopni !!!
В 17:07:59 (за 22 секунды до столкновения с землей) экипаж при
левом крене -45° резко отклонил штурвал "на себя", руль высоты при
этом отклонился до -24° на кабрирование (практически до упора).
Такое интенсивное и значительное отклонение руля высоты привело к
увеличению нормальной перегрузки до 2 ед., угла тангажа до 20°,
выводу ВС на закритические углы атаки (местный угол атаки более 45°,
истинный более 29°) за 3 секунды и к сваливанию самолета с
последующим переходом в штопор.
w tej katastrofie Tu-154 przeciążenia w locie , przy dużo większej prędkości osiągnęły 2 g.
Samolot Tu-154 wskutek tego manewru przeszedł w płaski korkociag, spadł i rozbił się.
-
***
Przy bardzo dużych prędkościach i wychodzeniu z nurkowania odnotowano przeciażenie 3,59g
- samolot nurkował pod kątem 49 stopni z prędkością 464 km/h i gwałtownie przeszedł na wznoszenie aby ratować się przed zderzeniem, najniższa wysokośc nad ziemią to 99m !!!
The aircraft then entered a rapid dive, and the speed increased. Different warnings
were given of ground proximity and the command of pull up by the aircraft systems,
but not registered by the crew. The A/T reduced the trust from 98% N1 (full power)
to 45% N1 (idle power). The negative pitch reached a maximum value nose down of
49o
. Up to this time the First Officer had been somewhat passive and confused.
Now he acted as an active and co-operative crew member and asked: “What are you
doing” and next, he called out: “Pull up!” - “Pull up!”. Both pilots pulled back on
their control columns, and the aircraft, after reaching a maximum speed of 251 kt,
recovered from the dive with a clearance of 321 ft (radio height) over the north end
of the runway 01L. During the pull-up the load factor increased to positive G-value
of 3.59.
..
Naprawdę wystarczy tylko trochę pomyślunku i zdrowego rozsądku by po przeczytaniu tej opinii fizyka Jaki-takiego w mgnieniu oka skonstatować ,że napisał bzdurę.
Ale i tego brakuje fizykom smoleńskim tak zaciekle broniącym kłamstw MAK.
_
Pseudo fizycy smoleńscy tak próbowali bronić wpadki MAK, który sam w raporcie przyznał, a potwierdził eksperymentem na trenażerze - że Tu-154 nie mógł by przejść na wznoszenie przy parametrach jak w Smoleńsku , rozpoczynając manewr na wysokości 20 m.
W tej notce ci ignoranci twierdzą, że w takcie tego manewru można zadać znacznie wyższe przeciążenia i wtedy samolot by się wzniósł..
.. ale nawet przy 1,89 g jest to niemożliwe a więcej zadać nie można.
quod erat demonstrandum