19 obserwujących
868 notek
641k odsłon
  72   1

Kolejny dowód na sfałszowanie parametrów końcówki lotu Tu-154 ; Smoleńsk.

     Narracja MAK wymagała sfałszowania parametrów ostatniego odcinka lotu:

 pokazania że nie wyszkoleni  piloci, w wyniku błędu  doprowadzili do tego że samolot znalazł się bardzo nisko nad ziemią

- jednak narracja okazała się zbyt skomplikowana nawet dla  tworzących  ją  ekspertów:

- parametry można łatwo  naciągnąć- zapisy elektroniczne łatwo  obrobić przy pomocy stosownego oprogramowania  a la symulator  lotu;

 nie da się naciągnąć i zmienić Praw Fizyki 


Jak to wielokrotnie pokazywałem i udowodniłem - 

nie jest  fizycznie możliwe  by samolot Tu-154 zniżający się z prędkością pionowa rzędu  7-8 m/s przeszedł  do wznoszenia z wysokości faktycznej nad poziomem  podłoża  rzędu 15 m


Załącznik  nr 4  do Raportu Millera:

08:40:56 – odłączenie automatu ciągu i początek przesuwania dźwigni mocy

WYSRADIO=12.5[m],


Oto   przykład , który obrazuje jak  zachował by się samolot Tu-154 naprawdę:

katastrofa samolotu Tu-154B w Leningradzie ; 1991 rok


https://wikipedia.tel/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5

Примерно в 13:06:10, когда самолёт находился в 20 метрах от земли и снижался с вертикальной скоростью 7 м/с, экипаж осознал опасность жёсткой посадки, в результате чего тяга двигателей была тут же установлена на максимум, а штурвал полностью взят на себя, что начало снижать вертикальную скорость спуска, а также постепенно поднимать нос со скоростью 2,2°/с, но в 13:06:13 с приборной скоростью 250 км/ч и с вертикальной скоростью около 7 м/с летящий по курсу 100° рейс SU-8556 приземлился на концевую полосу безопасности.

   Ten Tu-154  rozpoczął manewr odejścia na drugi krąg na podobnej wysokości jak Tu-154 w Smoleńsku przy prędkosci  pionowej 7 m/s;  obroty silników też były zaniżone -66%  nie podają czy N1 czy N2) zapewne chodzi o N2 czyli sprężarki  wysokiego   ciśnienia; prędkośc ok 250 km/h...

...pomimo rozpoczęcia  manewru , działaniu sterami, przesunięcia dźwigni reżimu pracy silników  samolot praktycznie nie zmniejszył  prędkości opadania aż do zetknięcia  się z ziemią

- tak działają  prawa Fizyki-  zasada bezwładności

- tak duży i ciężki samolot  nie zmieni błyskawicznie kąta  natarcia- stery  też  potrzebują czasu do osiągnięcia zadanego wychylenie a następnie do wytworzenia  pełnej siły, co dopiero zapoczątkowuje  obrót samolotu

- wszystko ma swoją bezwładność

- i bardzo podobnie  samo było by w Smoleńsku


i jeszcze 2 kwestie które  podkreślałem wcześniej:

1. Edmund Klich popełnił ogromny błąd podpisując się pod tym manipulacyjnym eksperymentem na trenażerze  w Moskwie;

  zadano tam inne parametry niż  te w Smoleńsku;

- gdyby miał wiedzę na ten temat winien był zażądać  wykonania eksperymentu wg parametrów początkowych  jak w Smoleńsku i z zadanym tam przeciążeniem max. 1,35 g

jeśli nie - winien odmówić podpisania protokołu

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051650,manipulacja-mak-na-symulatorze-lotu-w-moskwie


 Nikt z komisji Laska nie zweryfikował następnie  tego raportu z Moskwy.


Gdyby  to zrobiono , to już  lipcu 2010 wyszło by,

że narracja MAK jest kłamstwem


2. Pseudo eksperci Laska nie zwrócili też uwagi , że manewr przejścia do wznoszenia był  - wg  narracji MAK- wykonany o wiele lepiej niż podręcznikowo !!

a jest to sprzeczne z podstawową  narracja MAK/Laska ,  jakoby załodze Tu-154 zdecydowanie brakowało umiejętności....


Dodatek:

inny przyklad:

samolot Tu-154M

15.03.04 г. в а/п Осло произошел инцидент с самолетом Ту-154М RА-85810 ОАО "Аэрофлот - РАЛ".

incydent przy lądowaniu w Oslo


С высоты 16 м КВС приступил к привычному взятию штурвала "на себя". С этого момента стал увеличиваться тангаж с 0 град, до 5 град, и расти нормальная составляющая перегрузки. Однако ожидаемого уменьшения вертикальной скорости не произошло, более того, на высоте 9 м. вертикальная скорость снижения увеличилась до 5,6 м/с. Дальнейшее взятие штурвала "на себя" в условиях дефицита высоты и времени не позволило полностью погасить вертикальную скорость. Приземление произошло с Vу-2,1 м/с, на основные опоры шасси с углом тангажа 5 град, и перегрузкой 2,09g.

    Samolot zniżał się z prędkościa ok 285- 290 km/h; na wysokości 30 m prędkość zniżania wynosiła 4, m/s...

   Samolot rozpoczął manewr odejścia  na wysokości 16 m nad pasem;  wychylił stery dla odejścia  na drugi krąg,  ale  początkowo samolot nie  reagował - i na wysokości  m nad ziemią prędkość opadania zwiększyła się  do 5,6 m; w rezultacie samolot przyziemił z prędkością  pionową  2,1 m/s.


https://pandia.ru/text/77/140/115.php


Dodatek 2:

 Komisja Laska przyznał mi rację w  Załączniku 4 do  Raportu:


6. Skuteczne odejście na drugi krąg przy parametrach, jakie miał samolot wymagała

zainicjowania procedury na wysokości powyżej 35 m nad przeszkodami terenowymi. (przy

założeniu, że procedura przeprowadzona byłaby prawidłowo – właściwy kąt natarcia, praca

silników na zakresie startowym).

https://komisja.smolensk.niezniknelo.com/files/pliki/raport/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf








Lubię to! Skomentuj2 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale