Narracja MAK wymagała sfałszowania parametrów ostatniego odcinka lotu:
pokazania że nie wyszkoleni piloci, w wyniku błędu doprowadzili do tego że samolot znalazł się bardzo nisko nad ziemią
- jednak narracja okazała się zbyt skomplikowana nawet dla tworzących ją ekspertów:
- parametry można łatwo naciągnąć- zapisy elektroniczne łatwo obrobić przy pomocy stosownego oprogramowania a la symulator lotu;
nie da się naciągnąć i zmienić Praw Fizyki
Jak to wielokrotnie pokazywałem i udowodniłem -
nie jest fizycznie możliwe by samolot Tu-154 zniżający się z prędkością pionowa rzędu 7-8 m/s przeszedł do wznoszenia z wysokości faktycznej nad poziomem podłoża rzędu 15 m
Załącznik nr 4 do Raportu Millera:
08:40:56 – odłączenie automatu ciągu i początek przesuwania dźwigni mocy
WYSRADIO=12.5[m],
Oto przykład , który obrazuje jak zachował by się samolot Tu-154 naprawdę:
katastrofa samolotu Tu-154B w Leningradzie ; 1991 rok
https://wikipedia.tel/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5
Примерно в 13:06:10, когда самолёт находился в 20 метрах от земли и снижался с вертикальной скоростью 7 м/с, экипаж осознал опасность жёсткой посадки, в результате чего тяга двигателей была тут же установлена на максимум, а штурвал полностью взят на себя, что начало снижать вертикальную скорость спуска, а также постепенно поднимать нос со скоростью 2,2°/с, но в 13:06:13 с приборной скоростью 250 км/ч и с вертикальной скоростью около 7 м/с летящий по курсу 100° рейс SU-8556 приземлился на концевую полосу безопасности.
Ten Tu-154 rozpoczął manewr odejścia na drugi krąg na podobnej wysokości jak Tu-154 w Smoleńsku przy prędkosci pionowej 7 m/s; obroty silników też były zaniżone -66% nie podają czy N1 czy N2) zapewne chodzi o N2 czyli sprężarki wysokiego ciśnienia; prędkośc ok 250 km/h...
...pomimo rozpoczęcia manewru , działaniu sterami, przesunięcia dźwigni reżimu pracy silników samolot praktycznie nie zmniejszył prędkości opadania aż do zetknięcia się z ziemią
- tak działają prawa Fizyki- zasada bezwładności
- tak duży i ciężki samolot nie zmieni błyskawicznie kąta natarcia- stery też potrzebują czasu do osiągnięcia zadanego wychylenie a następnie do wytworzenia pełnej siły, co dopiero zapoczątkowuje obrót samolotu
- wszystko ma swoją bezwładność
- i bardzo podobnie samo było by w Smoleńsku
i jeszcze 2 kwestie które podkreślałem wcześniej:
1. Edmund Klich popełnił ogromny błąd podpisując się pod tym manipulacyjnym eksperymentem na trenażerze w Moskwie;
zadano tam inne parametry niż te w Smoleńsku;
- gdyby miał wiedzę na ten temat winien był zażądać wykonania eksperymentu wg parametrów początkowych jak w Smoleńsku i z zadanym tam przeciążeniem max. 1,35 g
jeśli nie - winien odmówić podpisania protokołu
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051650,manipulacja-mak-na-symulatorze-lotu-w-moskwie
Nikt z komisji Laska nie zweryfikował następnie tego raportu z Moskwy.
Gdyby to zrobiono , to już lipcu 2010 wyszło by,
że narracja MAK jest kłamstwem
2. Pseudo eksperci Laska nie zwrócili też uwagi , że manewr przejścia do wznoszenia był - wg narracji MAK- wykonany o wiele lepiej niż podręcznikowo !!
a jest to sprzeczne z podstawową narracja MAK/Laska , jakoby załodze Tu-154 zdecydowanie brakowało umiejętności....
Dodatek:
inny przyklad:
samolot Tu-154M
15.03.04 г. в а/п Осло произошел инцидент с самолетом Ту-154М RА-85810 ОАО "Аэрофлот - РАЛ".
incydent przy lądowaniu w Oslo
С высоты 16 м КВС приступил к привычному взятию штурвала "на себя". С этого момента стал увеличиваться тангаж с 0 град, до 5 град, и расти нормальная составляющая перегрузки. Однако ожидаемого уменьшения вертикальной скорости не произошло, более того, на высоте 9 м. вертикальная скорость снижения увеличилась до 5,6 м/с. Дальнейшее взятие штурвала "на себя" в условиях дефицита высоты и времени не позволило полностью погасить вертикальную скорость. Приземление произошло с Vу-2,1 м/с, на основные опоры шасси с углом тангажа 5 град, и перегрузкой 2,09g.
Samolot zniżał się z prędkościa ok 285- 290 km/h; na wysokości 30 m prędkość zniżania wynosiła 4, m/s...
Samolot rozpoczął manewr odejścia na wysokości 16 m nad pasem; wychylił stery dla odejścia na drugi krąg, ale początkowo samolot nie reagował - i na wysokości m nad ziemią prędkość opadania zwiększyła się do 5,6 m; w rezultacie samolot przyziemił z prędkością pionową 2,1 m/s.
https://pandia.ru/text/77/140/115.php
Dodatek 2:
Komisja Laska przyznał mi rację w Załączniku 4 do Raportu:
6. Skuteczne odejście na drugi krąg przy parametrach, jakie miał samolot wymagała
zainicjowania procedury na wysokości powyżej 35 m nad przeszkodami terenowymi. (przy
założeniu, że procedura przeprowadzona byłaby prawidłowo – właściwy kąt natarcia, praca
silników na zakresie startowym).
https://komisja.smolensk.niezniknelo.com/files/pliki/raport/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka